کد خبر:17441
پ

اپلیکیشن سیگنال چیست | مقایسه امکانات و امنیت سیگنال با واتساپ و تلگرام

سیگنال نام یک اپلیکیشن پیام رسان آمریکایی است که توسط هم بنایندگذار واتس اپ و گروهی از متخصصین حوزه برنامه نویسی متولد شد که در ادامه به مقایسه امکانات و امنیت سیگنال با واتساپ و تلگرام خواهیم پرداخت.   آموزش انتقال گروه های واتساپ به سیگنال   اپلیکیشن سیگنال چیست | مقایسه امکانات و امنیت […]

سیگنال نام یک اپلیکیشن پیام رسان آمریکایی است که توسط هم بنایندگذار واتس اپ و گروهی از متخصصین حوزه برنامه نویسی متولد شد که در ادامه به مقایسه امکانات و امنیت سیگنال با واتساپ و تلگرام خواهیم پرداخت.

 

آموزش انتقال گروه های واتساپ به سیگنال

 

اپلیکیشن سیگنال چیست | مقایسه امکانات و امنیت سیگنال با واتساپ و تلگرام

اپلیکیشن سیگنال چیست | مقایسه امکانات و امنیت سیگنال با واتساپ و تلگرام

تاریخچه پیدایش اپلیکیشن سیگنال

تاریخچه اپلیکیشن سیگنال در واقع  به سال 2013 باز می گردد جایی که اپ Red Phone در آمریکا جولان می داد که به طور محدود امکان ارسال پیام بینی کاربران را فراهم کرده بود. پس از مدتی پروتوکلی طراحی شد تا امنیت ردفوت بالاتر برود و اپلیکیشن whisper متولد شد و در سال 2018، با جدایی هم بنایندگذار معروف واتساپ از گروه فیسبوک، او به پروژه سیگنال پیوست و خیلی سریع توانستند اپ پیام رسان قدرتمندی را روانه بازار کنند که از لحاظ امنیت، رقیب نداشت که نام این اپلیکیشن Signal بود.

 

علت محبوبیت اپلیکیشن سیگنال

اپلیکیشن سیگنال از پروتکل های امنیتی end to end برای ارتباط بین کاربران استفاده می کند به طوری که امنیت ارتباطات دو نفره چه به صورت چت و چه به صورت پیام صوتی یا ویدئویی به قدری بالاست که هیچ شخص ثالثی قادر به رمزگشایی از آن نیست. در جریان شورش های آمریکا به واسطه کشته شدن جورج فلوید، مالک توئیتر پس از اینکه محدودیت هایی در دسترسی به شبکه های اجتماعی از سوی دولت آمریکا اعمال شد به کاربران پیشنهاد کرد از اپ تازه متولد شده سیگنال استفاده کنند و پس از آن بود که به یکباره این اپلیکیشن به محبوبیت زیادی نزد کاربران دست یافت به طوری که حتی داعش و طالبان و گروه های تروریستی نیز به دلیل امنیت بالای آن، در ارتباطات خود از سیگنال استاده می کردند.

 

بیشتر بخوانید | چطور پیام های  پاک شده واتساپ را برگردانیم؟

 

امکانات و ویژگی های برتر سیگنال نسبت به واتساپ

اپلیکیشن سیگنال هم در نسخه اندروید و هم در نسخه iOS امکان چت گروهی صوتی و تصویری تا 8 نفر را به افراد می دهد و کاربران می توانند مثل تلگرام و واتساپ در آن برای یکدیگر متن، تصویر و فیلم و gif و فایل بفرستند. سرورهای متمرکز سیگنال باعث شده سرعت انتقال دیتا در این اپلیکیشن بالا باشد. شما می توانید گروه هایی با 1000 نفر عضو را در سیگنال تشکیل دهید.

یکی از مزیت هایی که اپ سیگنال نسبت به واتساپ و دیگر پیام رسان ها دارد این است که در بدو نصب سیگنال شما مختار هستید هر شماره موبایلی که دوست دارید را برای دریافت کد تائیدیه وارد کنید و این در حالیست که در واتساپ و تلگرام تنها شماره موبایلی که روی سیم کارت نصب است، قابل پذیرش است.

برای استفاده از نسخه دسکتاپ اپلیکیشن سیگنال شما می بایست ابتدا ان را روی گوشی خود نصب کنید و سپس با QR کدی که در اختیارتان قرار داده می شود، نسخه وب و دسکتاب سیگنال را عال کنید.

مقایسه امنیت سیگنال با واتساپ

نکته جالب در خصوص اپلیکیشن سیگنال اینکه به قدری امنیت کار کردن با این اپلیکیشن بالاست که حتی در استفاده از کیبورد گوشی نیز حالت incognito یا ناشناس لحاظ شده تا مبادا اطلاعات و متنهایی که بین کاربران رد و بدل می شود از طریق بدافزارهای کیبورد هک شوند.

از دیگر امکانات اپلیکیشن سیگنال می توان به پیام های خودنابودگر اشاره کرد که مانند استوری های اینستاگرام بعد از مدت زمان مشخصی محو و پاک می شوند.

در سال 2015 ادوارد اسنودن نیز استفاده از سیگنال را به کاربران توصیه کرد و با تائید ایلون ماسک ظرف 6 روز، 7 میلیون نصب برای این اپلیکیشن به ثبت رسیده است و هر روز بر تعداد کاربرانی که از ترس شنود شدن مکالمات و چت هایشان به دنبال اپ امن می گردند، بیشتر شده است.

 

در پایان توجه شما را به حجم از اطلاعاتی که پیام رسان های مختلف از کاربر می گیرند تا امکان استفاده از پیام رسان را به کاربر مذکور بدهند جلب می نمائیم. در هنگام نصب اپ سیگنال تنها دسترسی به کانتکت کاربر از او استعلام می شود تا مخاطبین او که از سیگنال استفاده می کنند را به وی نشان دهد و در طول مدت استفاده از این پیام رسان، هیچ مجوز دسترسی به گالری عکس یا دوربین و … از کاربر اخذ نمی شود. تصور می کنیم اکنون به این نتیجه رسیده باشید که چرا باید اپلیکیشن سیگنال را روی گوشی خود نصب کنید و از مزایای امنیت بالا و سادگی در استفاده آن بهره مند شوید.

 

کلیدواژه : اپلیکیشن سیگنال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید