کد خبر:46198
پ

اصفهان مایه ننگ فوتبال ایران | بازتاب بین المللی آبروریزی سپاهان مقابل الاتحاد

در حالی که به نظر می رسید با استقبال گرم ایرانی ها از تیم النصر عربستان، بار دیگر فضای فوتبالی بین دو کشور مساعد شود، اما بار دیگر تیم سپاهان و هوادارانش یک آبروریزی بین المللی دیگر برای فوتبال ایران به بار آوردند. اصفهان مایه ننگ فوتبال ایران | بازتاب بین المللی آبروریزی سپاهان مقابل […]

در حالی که به نظر می رسید با استقبال گرم ایرانی ها از تیم النصر عربستان، بار دیگر فضای فوتبالی بین دو کشور مساعد شود، اما بار دیگر تیم سپاهان و هوادارانش یک آبروریزی بین المللی دیگر برای فوتبال ایران به بار آوردند.

اصفهان مایه ننگ فوتبال ایران | بازتاب بین المللی آبروریزی سپاهان مقابل الاتحاد

اصفهان مایه ننگ فوتبال ایران | بازتاب بین المللی آبروریزی سپاهان مقابل الاتحاد

پس از ماجرای حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز(رحمان احمدی) و آبروریزی که به واسطه به زمین نیامدن مقابل پرسپولیس در نقش جهان، بین المللی شد، اینبار موضوع عجیب تر و تاسف آورتری باعث خدشه وارد شدن به حیثیت فوتبال ایران از جانب تیم اصفهانی جنجالی شد.

مدیران سپاهان که به واسطه دور زدن قانون سقف قرارداد، تیمی بدنام در این زمینه به حساب می آیند اینبار قبل از شروع مسابقه بازی را مقابل الاتحاد عربستان واگذار کردند.

علی رغم اینکه مسئولین این تیم اصرار دارند عدم صف آرایی الاتحاد مقابل سپاهان را به مسائل سیاسی (نصب تندیس سردار سلیمانی در استادیوم) ربط دهند، اما به نظر می رسد این موضوع هیچ ارتباطی به علت ترک ورزشگاه توسط تیم عربستانی ندارد.

در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص اتفاقات پیش آمده در نقش جهان به حفظ امنیت بازیکنان و ارکان برگزاری بازی اشاره شده و هیچ اشاره ای به موضوع تندیس سردار سلیمانی یا مسائل سیاسی نشده است. در بیانیه الاتحاد نیز هیچ اشاره ای به موضوع سیاسی یا تندیس فوق الذکر نشده و آنها مدعی شده اند بنا به تصمیم داور، این مسابقه کنسل شده است.

مضمون بیانیه AFC :

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد این مسابقه به دلیل «شرایط غیرقابل پیش‌بینی» لغو شده است و گفت نسبت به تضمین سلامت و امنیت بازیکنان، داوران، تماشاگران و همه افراد درگیر در مسابقه متعهد است.

 

بیانیه الاتحاد

 پس از ورود به ورزشگاهی که بازی با سپاهان ایران در آن برگزار می‌شود، ناظر AFC اعلام کرد که این بازی برگزار نخواهد شد که با توجه به همین موضوع، کاروان تیم ورزشگاه را به مقصد فرودگاه ترک کرد.  باشگاه الاتحاد صحت این تصمیم را پیگیری کرده و از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد که حقوق باشگاه را طبق قوانین و مقررات تضمین شده حفظ کند. در این زمینه باشگاه از توجه و پیگیری‌های سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال عربستان تشکر می‌کند.

 

اشاره الاتحادی ها به موضوع کنسل شدن مسابقه بنا به دستور داور با ادعای ناظر بازی مبنی با تذکر ناظر بازی به مسئولین سپاهان 90 دقیقه قبل از شروع مسابقه همخوانی دارد. تذکری که با بی اعتنایی یا عدم توانایی اصفهانی ها در اجرایش مواجه شد تا احتمالاً نتیجه بازی 3 بر 0 به سود تیم عربستانی ثبت شود و جرایم سنگینی در انتظار سپاهان باشد. نکته قابل تامل اینکه ناظر بازی در ارتباط با مقر AFC این تصمیم را اتحاذ کرد و حتی 1 درصد شانس هم برای سپاهانی ها برای به نتیجه رساندن شکایتشان از الاتحاد وجود ندارد و بدون شک نتیجه بازی 3 بر 0 به سود الاتحاد خواهد بود چرا که این موضوع تصمیم انفرادی باشگاه الاتحاد نبوده و مسئول ارشد برگزاری بازی بنا به رصد اتفاقات موجود در استادیوم تصمیم به لغو بازی گرفته است و اینطور نبوده که تیم سپاهان و داوران در میانه میدان آماده شروع بازی باشند و تیم الاتحاد از حضور در زمین سر باز بزند.

در واقع اشاره مسئولین سپاهان به درخواست غیر فنی و غیرفوتبالی الاتحادی ها و ناظر بازی برای انجام مسابقه درست بود اما این درخواست، ربطی به تندیس سردار سلیمانی نداشت و مستقیماً به شعارهای هواداران سپاهان علیه تیم عربستانی و پرتاب اشیاء توسط آنها مرتبط بود تا ناظر مسابقه درخواست تامین امنیت و تخلیه بخشی از هواداران در استادیوم را به گوش مسئولین سپاهانی برساند که این درخواست با بی اعتنایی (یا عدم توانایی در کنترل هواداران) آنها مواجه می شود و به همین سادگی مسابقه لغو می شود.

این چندمین بار است که هواداران اصفهانی باعث بر هم خوردن نظم یک مسابقه فوتبال می شوند و شاید مماشات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با آنها در دفعات قبلی باعث به وجود آمدن این فاجعه بین المللی شد. فاجعه ای که موجب مکدر شدن تقابل فوتبالی تیم های ایرانی و عربستانی خواهد شد و بدون شک تبعات سختی هم برای سپاهان و هم برای سایر نمایندگان ایران در سفر به عربستان خواهد داشت.

شاید بهتر باشد بازی های خانگی سپاهان تا پایان فصل بدون تماشاگر برگزار شود تا در عبرتی برای هواداران این تیم در میزبانی از تیم های مهمان شود.

 

در سیاسی نبودن موضوع لغو بازی سپاهان و الاتجاد همین بس که اگر اینگونه بود، تیم الهلال نیز ایران را ترک کرده بود که اینگونه نشد و امروز طبق برنامه به مصاف نساجی خواهد رفت. نکته دیگر اینکه تندیس سردار سلیمانی چند وقتی هست در استادیوم نقش جهان نصب است و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، مسئولین AFC که برای تائید استادیوم از آن بازدید کرده بودند، این موضوع را به گوش مسئولین سپاهان می رساندند.

همانطور که نصب عکس امام خمینی و خامنه ای و شخصیت های سیاسی عربستان و امارات و … در استادیوم های ورزشی هیچ مشکلی در پی ندارد، نصب عکس یا تندیس شخصیتی همچون سردار سلیمانی نیز هیچ مشکلی در پی نداشته و نخواهد داشت و مطرح شدن این موضوعات تنها برای انحراف افکار عمومی از ناتوانی باشگاه سپاهان در تامین امنیت و نظم استادیوم در میزبانی از تیم های دیگر است.

 

پی نوشت: نمایش توحش برخی از هواداران سپاهان که شیشه اتوبوس تیم الاتحاد را شکستند، برگ زرین دیگری در کلکسیون افتخارات مسئولین اصفهانی در تامین امنیت تیم میزبان است که بدون شک فیلم اتفاق مذکور به عنوان سندی غیر قابل انکار در اختیار کمیته انضباطی AFC قرار می گیرد.

 

 

کلیدواژه : سپاهان

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • یک اصفهانی 3 اکتبر 2023 / 1:37 ب.ظ

    ضمت تشکر از اضهار نظرتون
    لطفا که خوری نفرمایید

    • ناشناس 16 فوریه 2024 / 8:42 ق.ظ

      نترس
      غذای شما سه‌پایان بی‌سروپا و رقت‌انگیز رو کسی نمی‌خوره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید