کد خبر:8898
پ

اسنادی که فدراسیون و سازمان لیگ را رسوا می کند | شاید استقلال هم مقابل العین 6 تایی نمی شد!

در حالی که این روزها در محافل ورزشی به جای صحبت از فینالیست شدن پرسپولیس، صحبت از شکایت النصر از این تیم شنیده می شود؛ هواداران استقلال فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را متهم به جانبداری از تیم پرسپولیس و همکاری تمام و کمال با این تیم کرده اند و با اشاره به محرومیت نقل […]

در حالی که این روزها در محافل ورزشی به جای صحبت از فینالیست شدن پرسپولیس، صحبت از شکایت النصر از این تیم شنیده می شود؛ هواداران استقلال فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را متهم به جانبداری از تیم پرسپولیس و همکاری تمام و کمال با این تیم کرده اند و با اشاره به محرومیت نقل و انتقالاتی استقلال در سال 95،  مورد مشابه تیم خود در سال 95 را در تناقض با آنچه امروز فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انجام داده می بینند.

 

اسنادی که فدراسیون و سازمان لیگ را رسوا می کند | شاید استقلال هم مقابل العین 6 تایی نمی شد!

اسنادی که فدراسیون و سازمان لیگ را رسوا می کند | شاید استقلال هم مقابل العین 6 تایی نمی شد!

حتماً به یاد دارید که به خاطر چند روز دیرکرد در پرداخت تنها 40 هزار دلار عادل شیحی، پنجره نقل و انتقالات استقلال در بهمن 95 بسته شد. در آن روزها علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بود و قصد داشت برای تقویت تیمش از آندو تیموریان، سجاد شهباززاده، سرور جبارف استفاده کند و روزبه چشمی مصدوم که اسمش از لیست خارج شده بود نیز قصد بازگشت به استقلال را در نقل و انتقالات زمستانی داشت.

 

ماجرا از این قرار است که اسامی فوق جملگی با استقلال قرارداد داخلی خود را منعقد کرده بودند اما سازمان لیگ به سبب همان قانون منع ثبت قرارداد تیم های بدهکار مانع از ثبت قرارداد بازیکنان جدید استقلال شد و ثبت قرارداد آنها را منوط به پرداخت 10 درصد از کل مبلغ بدهی استقلال به بدهکاران کرد که مبلغی حدود 600 میلیون تومان می شد. این اتفاق قبل از صدور حکم فیفا مبنی بر محرومیت نقل و انتقالات استقلال بود که در تصویر خبر زیر که مربوط به آن زمان است، تاریخ 29 دی 95 در انتهای خبر خودنمایی می کند.

 

اما شوک اصلی به استقلالی ها زمانی وارد شد که به خاطر یک سهل انگاری ساده که هنوز مشخص نیست فدراسیون مقصرش بوده یا مدیران وقت باشگاه استقلال، محرومیت نقل و انتقالاتی استقلال در تاریخ 5 بهمن 95 رسماً به این تیم ابلاغ شد تا حتی در صورت پرداخت 600 میلیون تومان نیز نتوانند از بازیکنانی که سازمان لیگ پیشتر جلوی ثبت قراردادشان را به دلیل بدهی گرفته بود، استفاده کنند.

در واقع عدم همکاری مسئولین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا که اتفاقاً به علت کمبود بازیکن مقابل العین یک فاجعه بزرگ را رقم زد باعث شد تا 4 بازیکنی که می توانستند قبل از حکم فیفا با استقلال، ثبت قرارداد کنند، از بازی برای استقلال محروم شوند و هر کدام در نیم فصل یا بیرون بنشینند یا در تیم دیگری بازی کنند.

 

سازمان لیگ و فدراسیون به جای فرافکنی، پاسخگو باشند

اکنون مطالبه اصلی هواداران استقلال از مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است که دقیقا مورد مشابه برای پرسپولیس نیز رخ داده اما اینبار با مساعدت کامل با تیم پرسپولیس و علی رغم اینکه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به بدهی سنگین این باشگاه به بدهکارانش حتی قبل از صدور حکم محرومیت نقل و انتقالاتی، آگاهی داشته قوانین خود مبنی بر عدم امکان ثبت قرارداد برای تیم های بدهکار را نقض کرد و قبل از اعلام محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس، مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس را صادر کرد تا این تیم به پشتوانه همین نفرات، اکنون در فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار داشته باشد. در واقع اگر پرسپولیس در موضوع شکایت النصر محکوم شود، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به نوعی همدست تخلف آنها محسوب خواهند شد چرا که با علم به بدهی این باشگاه به طلبکارانش، اجازه ثبت قرارداد جدید به آنها داده است.

 

در آئینه نگاه کنید، خائن و وطن فروش را پیدا می کنید

اکنون نیز توصیه ما به دوستان در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است به جای پیدا کردن خیانت کار و وطن فروش ابتدا یه نگاه به خود در آئینه بیاندازند که در 4 سال گذشته چطور با اعمال سلیقه ای قوانین به نفع یک تیم خاص، در حق سایر تیم ها اجحاف کرده اند. آیا حرکت سازمان لیگ در حق استقلال در آن مقطع، خیانت به منافع ملی محسوب نمی شد؟ آیا استقلال متعلق به کشور دیگری است و ملی محسوب نمی شود؟ هنوز از یاد نبرده ایم که با شکست سنگین استقلال مقابل العین در 8 خرداد 96  چه آبروریزی برای استقلالی که به واسطه محرومیت فرشید اسماعیلی و مصدومیت چند بازیکنش بازیکن نداشت و از مگویان در پست غیرتخصصی هافبک دفاعی استفاده کرد تا آن فاجعه رقم بخورد. اما نگاه دوستان به تیم رقیب طور دیگری بوده و هست و به سبب جلوگیری از بروز چنین آبروریزی هایی که به واسطه کمبود بازیکن رقم خورده بود، کمال مساعدت را با باشگاه پرسپولیس کردند تا مبادا این تیم کم و کسری در رقابتهای آسیایی داشته باشد.

 

تفاوت فسخ قرارداد عالیشاه و نوراللهی با روزبه چشمی و داریوش شجاعیان در چه بود؟

تاریخ از یاد نمی برد که چطور با بازیکنان پرسپولیس (احمد نوراللهی و امید عالیشاه) در حالی که با استناد به خبر سایت ورزش 3 باید قراردادشان را با پرسپولیس فسخ کرده باشند، برخورد شد و در حالی که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم بود با این عنوان که این بازیکنان، برای خود پرسپولیس بوده اند به قضیه نگاه شد و مجوز بازگشتشان به پرسپولیس صادر شد این در حالیست که بر طبق قانون و با توجه به خبر مستندی که در آن زمان در سایت ورزش 3 کار شد، این دو بازیکن نمی توانستند قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ نکنند و به تراکتور بپیوندند. اما این اتفاق مشابه برای روزبه چشمی و داریوش شجاعیان در دو مقطع متفاوت رخ نداد و هیچ انعطافی از سوی سازمان لیگ و فدراسیون برای ثبت قرارداد این بازیکنان استقلال انجام نشد و دوستان با این توجیه که این دو بازیکن قراردادشان را فسخ کرده اند و بازیکن جدید به حساب می آیند، مانع از بازگشتشان به استقلال شدند.

 

 

پی نوشت: عالیشاه در تاریخ 13 دی 95 قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ کرد تا قبل از شروع نقل و انتقالات یعنی 15 دی که شروع محرومیت نقل و انتقالاتی تراکتور محسوب می شد، بتواند به عنوان سهمیه آزاد به تراکتور بپیوندد در غیر اینصورت او نمی توانست به تراکتور پیوسته باشد.

دیدگاه کاربران 37 دیدگاه
  • قاسم از یاسوج 9 اکتبر 2020 / 9:25 ق.ظ

    سلام وقت بخیر ..
    کمی منطقی به مسائل نگاه کنید ..
    اولا انتقاد شدید دارم چون به طور خیلی واضح از تیم استقلال جانب داری کرده.که این خود باعث تنش بیشتر در بین هواداران شده..من هیچذجای ایران ندیدم یه رسانه ای مثل ای رسانه جانب داری بکنه ِِِ.. حتی کامنت های طرفداران پرسپولیس را انتشار نمی دین
    دوما ..شما که اینقد اسناد رو کردید چرا از پرداختی های وزارت که به استقلال شده نمی گید ..چرا نمیگید حتی میلیارد ها کمک وزیر ورزش به استقلال ه معلوم نیست کجا خرج شده ….پولی که بابت استعفای شفر کمک شده چکارش کردید …
    التماس تفکربرای دوستان …
    و التماس وجدان نویسندگی

    • admin 9 اکتبر 2020 / 10:42 ق.ظ

      درود بر شما . دوست عزیز تمامی کامنت هایی هواداران پرسپولیس منتشر شدن و بر حسب اخلاق تنها کامنتهایی که حاوی الفاظ رکیک هستند منتشر نمیشن و فرقی هم نمیکنه که اون کامنت رو یه هوادار استقلال یا پرسپولیس فرستاده باشه

  • علی کریمی اززارچ استان یزد 8 اکتبر 2020 / 4:23 ب.ظ

    سلام
    لنگی عزیزاین پولها که صورت غیرقانونی بهتون دادندامثال هدایتی واون رقاصه بابک زنجانی الان کجاهستندهردوزندان وبایداعدام شوند کسانی که ازاونهاحمایت کردن هم بایداعدام شوند پول مردم ایران خرج چه چیزهای که نکردند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید