کد خبر:35923
پ

اسراری که از دوربین galaxy 22 که فاش شده است

سال 2022 تقریباً در حال فرا رسیدن است و همراه با آن، گلکسی اس 22 – سری پرچمدار بعدی سامسونگ نیز همینطور است. شایعات درباره عملکرد این دوربین به چپ و راست پخش می‌شوند و با وجود اینکه هنوز زمان زیادی تا رونمایی واقعی باقی مانده است، اما اطلاعات زیادی در مورد این سری از […]

سال 2022 تقریباً در حال فرا رسیدن است و همراه با آن، گلکسی اس 22 – سری پرچمدار بعدی سامسونگ نیز همینطور است. شایعات درباره عملکرد این دوربین به چپ و راست پخش می‌شوند و با وجود اینکه هنوز زمان زیادی تا رونمایی واقعی باقی مانده است، اما اطلاعات زیادی در مورد این سری از دوربین منتشر شده است. با قضاوت بر اساس اطلاعات فاش شده، به نظر می‌رسد که سری گلکسی S22 سامسونگ در نهایت تغییرات قابل توجهی را در خط تولید و در برخی از عملکردهای خود همچون بخش دوربین به ارمغان خواهد آورد. اگر شما هم دوست دارید بدانید این دوربین چه ویژگی‌هایی دارد، با این نوشته همراه شوید تا با برخی از اسرار دوربین آگاه شوید.

دوربین‌های گلکسی s22 و جزئیات از ویژگی‌های آن

در مورد دوربین گلکسی  s22، اظهارنظرات متفاوتی ارائه شده است. برخی با نگاهی منفی و بدبینانه گفته‌اند انتظار تغییرات زیادی نسبت به سری21 نداشته باشید. بسیاری هم معتقدند که در دوربین جدید گلکسی اس 22 اتفاقات مهمی افتاده است و بهتر است منتظر ارتقاء دوربین، چیپست جدید، طراحی دقیق و موارد دیگر باشید. هچنین ارتقاهای دیگری هم صورت گرفته که مورد استقبال قرار خواهند گرفت. در حالی که بررسی سامسونگ گلکسی اس 21 تا حد زیادی مثبت بود، اما به نظر می‌رسید خریداران آنقدرها از آن هیجان زده نبودند. با این حال به نظر می‌رسد  Galaxy s22 ultraباید هیجان‌انگیزترین مدل باشد. به خصوص با تغییراتی که در کیفیت و عملکرد دوربین صورت گرفته است.

طبق اطلاعاتی که یک منبع آگاه معروف کره‌ای، Ice Universe از نمایشگر و دوربین گلکسیs22  به اشتراک گذاشته است، سری S22 دارای یک مجموعه دوربین سه گانه از جمله دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. مدل S22 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 ISOCELL GN5 سامسونگ با پیکسل 1 میکرومتر، سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اختیاری 3 برابر خواهد بود.  بسیاری این ویژگی را مشابه سامسونگ جی ان فایو و سنسور سونی IMX766 دانسته‌اند. دوربین جلو 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.4 است. همینطور این دوربین دارای سنسور 1/1.57 اینچی با دیافراگم f/1.8 است.

در یکی از منابع اطلاعاتی و در مقایسه میان دوربین s22 با سری‌های قبلی آن هم آمده است: هر دو گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی هستند که طبق گفته Ice Universe قرار است به سنسور جدید 50 مگاپیکسلی GN5 سامسونگ در سری S22 به روز شود. ما شاهد استفاده از سنسور GN1 سامسونگ در چندین گوشی بودیم و عملکرد این سنسور عالی بود. در واقع، ما می گوییم GN1 50 مگاپیکسلی احتمالاً حتی بهتر از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مورد استفاده در گلکسی اس 21 اولترا است. در مورد Ultra،  s22 Ultra ممکن است همچنان به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز شود. galaxy s22 در حالت ایده‌آل باید دوربین‌های فوق عریض و تله فوتو داشته باشند.

 

سنسور 12 مگاپیکسلی با ابعاد – 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتر و دیافراگم f/2.2، که در اصل مشابه سری S21 است، از دیگر لنزهایی است که به این مجموعه اضافه شده است. دوربین سلفی نیز مانند S21/S21+ خواهد بود، یعنی یک سنسور 10 مگاپیکسلی (1/3.24، 1.22 میکرومتر) با دیافراگم f/2.2. به طور کلی s22 اولترا یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی آن با لنز پریکسکوپ 10 مگاپیکسلی و لنز فوتو 10 مگاپیکسلی با فرمت اپتیکال 1/3.94 اینچی و زوم 3 برابری خواهد بود.

ماژول‌های دوربین سری گلکسی s22سامسونگ یکی از موضوعاتی است که مکرراً فاش می‌شود و طبق اطلاعات به مرور زمان اصلاح می‌شود. گفته شده است ماژول‌های دوربین گلکسی S22 و S22 Plus تا حد زیادی بدون تغییر باقی می‌مانند، حداقل در رندرهای فاش شده. با این حال، انتظار می‌رود سخت افزار دوربین تغییر کند.

نگاهی کلی به galaxy s22 و مقایسه آن با آیفون 13

اگر اطلاعات افشا شده گلکسی اس 22 را باور کنیم، گلکسی اس 22 دارای طرحی مشابه مدل قبلی خود اما با ابعاد کوچکتر خواهد بود. تغییر بزرگی که می‌تواند در گلکسی اس 22 رخ دهد، دوربین زیر صفحه‌ نمایش است، قابلیتی که در گلکسی زد فولد 3 با موفقیت متفاوتی روبه‌رو شد. با توجه به این ویژگی‌ها که فقط به بخشی از آنها اشاره شد، برخی معتقدند که galaxy s22 با قیمت بالایی روانه بازار خواهد شد. همچنین گلکسی s22دارای یک صفحه نمایش 6.06 اینچی است که در مدل‌هایs22  Plus ممکن است کمی بزرگتر باشد.

البته بسیاری هم با رونمایی از قیمت‌های متفاوت، آن را منصفانه می‌دانند. با این حال اگر شما هم از حالا منتظر ورود این گوشی به بازار و خرید آن هستید، از همین حالا به فکر خرید آن باشید. اگر هم تهیه هزینه خرید برایتان بالا است و یا یکجا نمی‌توانید آن را پرداخت کنید، سراغ خرید خرید قسطی بروید تا به راحتی صاحب محصول مورد نظر خود شوید. برای این کار می‌توانید با سرچ ساده خرید قسطی موبایل سامسونگ یا هر محصول دیگر، ضمن آشنایی با نحوه خرید، با آسان‌ترین راه به محصول دلخواه خود دست ‌یابید.

قابل ذکر است که علیرغم این تغییرات، برخی معتقدند galaxy s22 قدرت رقابت با برخی از سری‌های آیفون را نخواهد داشت. زیرا سری آیفون 13 در برخی سناریوها کیفیت تصویر بهتری نسبت به s22 ارائه می‌دهد. اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که تمام ویژگی‌هایی که به آنها اشاره کردیم فقط در حد حدس و گمان هستند و مشخصات رسمی دستگاه نیستند و این غول کره جنوبی هنوز جزئیات کامل پرچمداران آینده خود را در اواخر سال جاری فاش نکرده است. هر چند همین اطلاعات هم حکایت از تغییرات شگرفی در کیفیت و عملکرد دوربین galaxy s22 دارد. با این حال تا زمانی که سری واقعی محصول منتشر و روانه بازار نشده است، نمی‌توان در مورد آن قضاوت کرد و با قطعیت در مورد آن اظهارنظر کرد.  لازم به ذکر است که به طور کلی کیفیت دوربین های موجود در بازار کسانی را مه به دنبال تصویر برداری حرفه ای هستند راضی تر خواهد کرد پس می تواند به شرایط خرید اقساطی دوربین نیز نگاهی بیاندازید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید