کد خبر:11373
پ

ابلاغ قوانین جدید بورس به کارگزاری ها باعث جمع شدن صف های فروش صوری می شود؟

ابلاغ قوانین جدید بورس به کارگزاری ها باعث جمع شدن صف های فروش صوری می شود؟   فیلم شگفت انگیز از اردرچسینی فیک و صوری در پیش گشایش   جزئیات قوانین جدید بورس در پیش گشایش طبق دستورالعملی که سازمان بورس به کارگزاری‌ها ابلاغ کرده است، از شنبه (۱۰ مهرماه) گذاشتن سفارش‌های فیک در زمان […]

ابلاغ قوانین جدید بورس به کارگزاری ها باعث جمع شدن صف های فروش صوری می شود؟

 

فیلم شگفت انگیز از اردرچسینی فیک و صوری در پیش گشایش

 

جزئیات قوانین جدید بورس در پیش گشایش

جزئیات قوانین جدید بورس در پیش گشایش

طبق دستورالعملی که سازمان بورس به کارگزاری‌ها ابلاغ کرده است، از شنبه (۱۰ مهرماه) گذاشتن سفارش‌های فیک در زمان پیش‌گشایش بازار و ایجاد اخلال در روند معاملات تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده به مسدود شدن کد معاملاتی فرد حقیقی یا شرکت حقوقی منجر خواهد شد.

? از جمله موارد و مصادیق این تخلف‌ها، ثبت سفارش با قیمت بالاتر یا پایین‌تر از نرخ جاری، تغییر قیمت بازگشایی نماد و به دنبال آن حذف سفارش در زمان پیش‌گشایش، حذف سفارش در پیش‌گشایش و اقدام به سفارش‌گذاری در سمت مقابل در معاملات پیوسته، پوشاندن مظنه‌های بازار با ارسال بیش از ۲ سفارش خرید یا فروش با قیمت‌های متفاوت، ارسال سفارش با حجم‌های نامتناسب نسبت به سایر مظنه‌ها، سفارش‌چینی یا مظنه‌چینی گسترده، ثبت سفارش در صف‌های خرید و فروش با هدف افزایش حجم صف،انجام معامله بدون تغییر مالکیت نهایی، و انجام معاملات هماهنگ در راستای تغییر قیمت‌ها ذکر شده است.

⭕️ پ.ن: چیزی که در چند ماه گذشته باعث تغییر روند مثبت بازار شده بود، تقریبا همین شگردهای کثیفی بود که سازمان بورس آن‌ها را در این سیاهه برشمرده است. همان حقایقی که بارها باعث تعجب و بعضاً اعتراض فعالان قدیمی بازار نیز شده بود. با این حال، به نظر می‌رسد با اِعمال این دستورالعمل باید از فردا شاهد بازاری سراسر سبز باشیم که بعد از ۳ ماه افت قیمت‌ها، کاملاً طبیعی است. و در نهایت اینکه صدور چنین دستورالعملی نشان می‌دهد که رشد دوباره‌ی بازار در دستور کار حقوقی‌های بزرگ قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • علی 1 نوامبر 2020 / 1:51 ب.ظ

    هنوز هم که کثافت کاری حقوقی ادامه داره

  • مهدی 31 اکتبر 2020 / 8:02 ق.ظ

    پس میدونستید چه کثافت کاری هایی داره توی بورس اتفاق می افته اما تا حالا برای پر کردن جیب خودتون سکوت کرده بودید؟
    خدا ازتون نگذره که سرمایه مردم رو چپاول کردید.ان شاءالله اثر مال حروم رو توی سلامتی خودتون و بچه هاتون ببنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید