کد خبر:1996
پ

آمار مبتلایان به کرونا رکورد 50 روز اخیر را شکست | فوتبال علیه کرونا شد

در حالی که مسئولین سازمان لیگ و وزارت ورزش بدون توجه به شرایط وخیم شیوع کرونا در کشور همچنان بر مواضع خود بر برگزاری بازیهای لیگ برتر پافشاری می کنند، اما آمار رسمی مبتلایان به کرونا هر روز بیشتر از روز قبل می شود و نکته نگران کننده اینکه با آمار 2102 مبتلای جدید به […]

در حالی که مسئولین سازمان لیگ و وزارت ورزش بدون توجه به شرایط وخیم شیوع کرونا در کشور همچنان بر مواضع خود بر برگزاری بازیهای لیگ برتر پافشاری می کنند، اما آمار رسمی مبتلایان به کرونا هر روز بیشتر از روز قبل می شود و نکته نگران کننده اینکه با آمار 2102 مبتلای جدید به کرونا، رکورد 50 روز اخیر در این زمینه شکست و کشور رسماً وارد موج دوم کرونا شده است چرا که در هفته اخیر به طور مداوم، امار مبتلایان به کرونا افزایش داشته و انتظار می رود موج دوم کرونا تا اواسط خرداد ماه همچنان در کشور پابرجا باشد. در همین زمینه برخی نمایندگان مجلس به طور جدی به وزیر ورزش و وزیر بهداشت بابت شروع مسابقات فوتبال اولتیماتوم داده اند و مسئولیت هرگونه اتفاق ناشی از برگزاری بازیها را بر عهده دو وزیر ورزش و بهداشت دانسته اند.

در همین ارتباط بارها به مسئولین فوتبال ایران که به دلایل نامعلوم به دنبال برگزاری بازیهای لیگ برتر ولو به هر قیمتی هستند، هشدار داده شده که اگر در کشورهای اروپایی قصد برگزاری ادامه بازیها را دارند، روند نزولی قطعی در آن کشورها حکمفرماست و ابتلای روزانه به زیر 500 مورد جدید رسیده و حال اینکه در ایران هر روز شاهد افزایش مبتلایان هستیم و در شرایط فعلی، تعداد مبتلایان به بالای 2000 نفر در روز رسیده است که سیگنال ورود ایران به موج دوم کرونا که سخت تر از موج اول نیز محسوب است، قلمداد می شود.

 

نکته حیرت انگیز در صحبتهای مسئولین در این زمینه، اشاره به روند نزولی شیوع کرونا در ایران است که با توجه به آمار رسمی که از جانب خود دوستان منتشر می شود، دقیقاً برعکس ادعای سهیل مهدی و دوستانش در سازمان لیگ و وزارت ورزش را مشاهده می نمائیم چرا که شیوع کرونا در کشور با شتاب زیاد به روند صعودی خود بازگشته است.

 

احمدعلیرضا بیگی نماینده مجلس در همین زمینه اخطارهای لازم را به وزیر بهداشت ابلاغ کرده و او را از هرگونه ماجراجویی و ریسک در مرود سلامت ملی بر حذر داشته است.

 

ستاد ملی مقابله با کرونا که تصمیم‌گیر تمامی رویدادها از جمله مسابقات فوتبال است، بایستی قبل از اتخاذ هر تصمیمی تمامی جوانب را سنجیده و تبعات احتمالی این تصمیم را بر عهده گیرد.

▪️بازیکنان تیم‎ها از شهرهای مختلف می‌آیند و تیم‌ها نیز جهت انجام بازی‌ها باید به شهرهای مختلف سفر کنند، در همین راستا باید تمامی احتمالات درخصوص ناقل بودن حتی یک نفر از اعضای تیم‌ها یا عوامل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شود تا قبل از وقوع هر اتفاقی از آن پیشگیری کند که مسؤولیت این امر برعهده وزارت ورزش است.

▪️نمایندگان مجلس علاوه بر اینکه با دقت، تمامی رویدادها را زیر نظر دارند، قبل از وقوع هر رخداد ناگواری ملزم به پیشگیری و دفاع از حقوق مردم هستیم و در صورت لزوم، سوال و حتی استیضاح وزرا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

▪️سلامت جامعه همواره در اولویت است و مسائل دیگر از درجه اهمیت پایین‌تری برخوردار هستند و به همین دلیل نمایندگان مردم با هر رویدادی که این اصل مهم را تحت تاثیر قرار دهد، برخورد قاطع خواهند داشت و متولیان امر نیز باید وسواس و دقت کامل، تصمیمی جامع اتخاذ کنند.

 

پس از اصرار سازمان لیگ بر مواضع دیکتاتورگونه خود که تنها به سود یک تیم خاص تلقی می شود (15 تیم خواهان لغو لیگ در شرایط فعلی هستند) بسیاری از بازیکنان تیمهای مختلف با انتشار پستی مشترک از استعداد ناب فوتبال ایران که به تازگی بر اثر کرونا از بین ما رفت، نسبت به اصرار بر برگزاری بازیها واکنش نشان دادند و اعتراض خود را به گوش مسئولین رساندند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید