کد خبر:44013
پ

سیدحسین حسینی نقطه ضعف بزرگ استقلال در دربی 100

با نزدیک شدن به تاریخ دربی صدم بین دو تیم استقلال و پرسپولیس، هواداران دو تیم گمانه زنی های مختلفی در خصوص نتیجه این بازی حساس که برای تعیین قهرمان لیگ برتر هم مهم است، شکل گرفته است. با توجه به پیروزی های سریالی استقلالی ها و بردها پرگل این تیم در بازی های اخیر، […]

با نزدیک شدن به تاریخ دربی صدم بین دو تیم استقلال و پرسپولیس، هواداران دو تیم گمانه زنی های مختلفی در خصوص نتیجه این بازی حساس که برای تعیین قهرمان لیگ برتر هم مهم است، شکل گرفته است.

با توجه به پیروزی های سریالی استقلالی ها و بردها پرگل این تیم در بازی های اخیر، بسیاری شانس استقلال را برای پیروزی در دربی بیش از حریف سنتی می دانند. آبی ها که قویترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند از 10 بازی اخیر خود صاحب 9 برد و یک تساوی شده اند.

در سمت مقابل پرسپولیس پس از پشت سرگذاشتن یک دوره افت و از دست دادن صدرنشینی، دوباره روی دور برد افتاده است و هواداران این تیم هم به پیروزی در دیدار حساس هفته بیست و هفتم بی امید نیستند.

اما هر دو تیم در ساختار خود، نقاط ضعف و قوتی دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

سیدحسین حسینی نقطه ضعف بزرگ استقلال در دربی 100

به جرات می توان گفت بزرگترین نقطه ضعف استقلال در درون دروازه است. جائی که سیدحسین حسینی بسیار پرنوسان ظاهر شده و مقصر دریافت هر دو گل در دربی رفت بود. شاید تنها راهی که پرسپولیس می توانست مقابل استقلال به گل برسد، استفاده از سانتر و ضربات ایستگاهی بود که اتفاقاً در بازی رفت، هر دو گل به روشی تکراری توسط گولسیانی به ثمر رسید. سید حسین حسینی که با انجام یک حرکت ژانگولری عجیب در بازی مقابل هوادار انتقادات زیادی را به جان خریده به شدت در خروج از دروازه ضعف دارد و در بازی با هوادار نشان داد اگر مهاجم حریف بر روی او فشار بگذارد،بازی با پای خوبی هم ندارد.

پیش بینی می شود استقلال در دربی با سیستم 3-3-4 ترکیب زیر به میدان برود.

حسینی-سیلوا-غلامی- سلمانی-یامگا-چشمی-مهری-رضاوند-قایدی-محبی-مطهری

برای استقلال، بازیکنانی همچون مرادمند، جلالی، رضا میرزایی، مهدی پور، امیرعلی صادقی، پیمان بابایی و صالح حردانی شانس بازی در نیمه دوم را خواهند داشت.

در سمت مقابل شاید دوری یک ماهه پورعلیگنجی از مسابقات، او را از فرم خوب قبلی اش دور کرده باشد و یحیی مجبور به استفاده از زوج ولسیانی و نعمتی در خط دفاعی شود که با این حساب، می بایست از وحید امیری در پست دفاع چپ استفاده کند. اما با توجه به قدرت وینگرهای استقلال احتمال تشکیل زوج ولسیانی و پورعلیگنجی در مرکز دفاع و حضور علی نعمتی در سمت چپ دفاعی برای مهار محمد محبی بیشتر است. با این سه بازیکن یحیی قادر خواهد بود هم سه مدافع گلزن تیمش را در ترکیب داشته باشد و هم در برخی مواقع خاص، مجوز بازی با 3 دفاع و پیشروی اسماعیلی فر را صادر کند.

اما در مجموع استقلال با همین ساختار دفاعی پرسپولیس در بازی رفت بارها توانست خط دفاع این تیم را باز کند و امروز که قایدی و محبی سرحال تر از قبل هستند، کار برای خط دفاع پرسپولیس که در بازی های اخیر نیز متزلزل نشان داده، سخت تر خواهد شد. نکته منفی مدافعین پرسپولیس کندی ذاتی در مصاف با تیم هایی است که روی زمین بازی می کنند. برخلاف استقلال آنها هیچ مشکلی در مصاف های هوایی ندارند و نقطه ضعفشان مقابله با حریفانی است که بازیکنان سرعتی و تکنیکی در خط حمله در اختیار دارند.

پیش بینی می شود پرسپولیس در دربی با ترکیب زیر و سیستم 1-2-3-4 به میدان برود.

بیراوند – پورعلیگنجی-ولسیانی- اسماعیلی فر-نعمتی- سرلک-رفیعی- امیری- سعید صادقی-ترابی- آل کثیر

یا

سیستم 1-3-2-4

بیرانوند- نعمتی- ولسیانی- امیری- اسماعیلی فر- سرلک- اسدبیگی- ترابی-صادقی- عمری-آل کثیر

بازیکنانی مثل عالیشاه، دیاباته، پریرا و سیامک نعمتی شانس بازی در نیمه دوم را خواهند داشت.

در مجموع استقلال می بایست از پاسورهای پرتعداد پرسپولیس که سانترهای دقیقی برای بازیکنان هم دسته ارسال می کنند بترسد و پرسپولیس می بایست از حرکات انفجاری قایدی و محبی که قادرند به سادگی بازیکن مقابل را از پیش رو بردارند، واهمه داشته باشد. هر دو تیم نقاط ضعف و قوتی دارند که نوید یک بازی پرگل با حضور تماشاگران را می دهد. به نظر شما کدام تیم برنده دربی خواهد بود؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید