کد خبر:42143
پ

آمار تکان دهنده مهاجرت نیروی کار در سال 1401

آمار مهاجرت ۱۲ هزار نیروی کار ایران به کشورهای دیگر تائید شد. 🔹بر اساس آمارهای سالنامه مهاجرتی ایران در سال ۱۴۰۱، ایرانیان در ۳ سال اخیر از دو کشور کانادا و بریتانیا، بیش از ۲ هزار ویزای استارتاپ، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری یا خود اشتغالی دریافت کرده‌اند. 🔹به طور کلی برای ایرانیان در ۱۲ سال اخیر سالانه […]

آمار مهاجرت ۱۲ هزار نیروی کار ایران به کشورهای دیگر تائید شد.

🔹بر اساس آمارهای سالنامه مهاجرتی ایران در سال ۱۴۰۱، ایرانیان در ۳ سال اخیر از دو کشور کانادا و بریتانیا، بیش از ۲ هزار ویزای استارتاپ، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری یا خود اشتغالی دریافت کرده‌اند.

🔹به طور کلی برای ایرانیان در ۱۲ سال اخیر سالانه به طور متوسط حدود ۱۲ هزار ویزا یا اجاره اقامت موقت و دائم کاری در مقاصد آمریکا، کانادا استرالیا، بریتانیا و اتحادیه اروپا صادر شده است.

🔹بر اساس آمارهای سالنامه مهاجرتی ایران درسال ۱۴۰۱، در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ به طور متوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیر توریستی برای ایرانیان در اروپا آمریکای شمالی و استرالیا، ترکیه و سایر کشورهای OECD صادر شده است.

🔹بدون احتساب کشور ترکیه جریان مهاجران ایرانی به مقاصد نامبرده سالانه حدود ۶۵ هزار نفر بوده و از ۴۶ هزار در سال ۲۰۱۰ تا ۷۰ هزار در سال ۲۰۱۷ در نوسان بوده است.

🔹در سال ۲۰۲۰ رتبه مهاجرفرستی و مهاجرپذیری ایرانیان در میان کشورهای دنیا به ترتیب ۵۴ و ۲۳ بوده است. در حالیکه رتبه ایران در پذیرش و ارسال مهاجر به جهان در چارک اول قرار دارد و رتبه دانشجوپذیری و دانشجوفرستی کشور نیز تقریبا برابر است.

🔹از سال ۲۰۱۸ ترکیه به یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. به طوری که خانه‌های خریداری شده و شرکت‌های ثبت شده توسط ایرانیان افزایش چشم‌گیری یافته است. ایرانیان در خرید خانه در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رتبه اول را داشته‌اند.

🔹بخش اجتماعی اقتصادی سازمان ملل به عنوان مرجعی‌ که داده‌های تجمیع شده ورودی و خروجی مهاجران کشورها را منتشر می‌کند در آخرین به‌روزرسانی خود که مربوط به سال ۲۰۲۰ است، جمعیت ایرانیان مهاجر را حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر و مهاجران ورودی به ایران را دو میلیون و ۷۹۷ هزار نفر تخمین زده است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید