کد خبر:47537
پ

پایان مناظره انتخاباتی خنده دار و کنترل شده کاندیدای ریاست جمهوری

دور اول مناظرات انتخاباتی کاندیدای راست جمهوری برگزار شد و با رونمایی از شیوه برگزاری این مناظرات مشخص شد، انتخابات پیشرو یک شو و نمایش بیش نیست. در ادامه به نکات عجیب و البته بعضاً خنده دار این مناظرات می پردازیم. پایان مناظره انتخاباتی خنده دار و کنترل شده کاندیدای ریاست جمهوری در این به […]

دور اول مناظرات انتخاباتی کاندیدای راست جمهوری برگزار شد و با رونمایی از شیوه برگزاری این مناظرات مشخص شد، انتخابات پیشرو یک شو و نمایش بیش نیست. در ادامه به نکات عجیب و البته بعضاً خنده دار این مناظرات می پردازیم.

پایان مناظره انتخاباتی خنده دار و کنترل شده کاندیدای ریاست جمهوری

پایان مناظره انتخاباتی خنده دار و کنترل شده کاندیدای ریاست جمهوری

در این به ظاهر مناظره که بیشتر شبیه میزگرد و گفتمان سیاسی خسته کننده بود، تقریباً همه کاندیدا به جز پزشکیان قصد داشتند با چنگ زدن به ریسمان پاره ابراهیم رئیسی، از احساسات مردم در خصوص او استفاده کرده و به نوعی رای جمع کنند. کاندیدای طیف اصول گرا در حالی به ادامه دادن راه شهید رئیسی اشاره می کردند که عملکرد بسیار ضعیف او در بخش های مختلف، کشور را به لبه پرتگاه برده بود و چیزی با سقوط کامل فاصله نداشت.

قاضی زاده هاشمی: او که گوئی به عنوان وکیل مدافع دولت رئیسی در این جلسه شرکت کرده بود، بیشتر وقت خود را به دفاع از عملکرد ضعیف کابینه رئیسی اختصاص داد.

زاکانی: استفاده از عبارت WHO به جای WTO که نشان از عدم آمادگی محض او حتی برای تصدی صندلی ریاست شهرداری تهران را داشت.زاکانی به شکل عجیبی با ارائه آمار اشتباه در خصوص اقتصاد کشور ترکیه عمداً یا سهواً افکار عمومی را گمراه کرد. او از پاسخ صریح به سوال و ابهامی که پزشکیان در مورد منبع فایننس چینی ها برای مترو تهران از وی پرسد، طفره رفت تا مشخص شود هیچ در چنته ندارد.

پزشکیان: کاندیدایی که امید زیاد به انتخاب شدنش می رفت، به حدی در این مناظره ضعیف ظاهر شد که حالا تردیدها در خصوص اینکه چه کسی رئیس جمهور می شود را بالا برد. پزشکیان در راند پایانی مناظره ش حتی از رو متنی که مشاورینش برای وی نوشته بودند نیز نتوانست بخواند و با اشتباهات کلامی متعدد نشان داد که چندان نمی توان بر روی او حساب باز کرد. او با دیدگاه های مذهبی خود بارها در طول مذاکره از سایرین خواست تا به نقاط ضعف هم اشاره نکنند تا جو مناظره را به سمت اخلاق مداری هدایت کرده باشد. این در حالیست که در مناظرات انتخاباتی چنین رویه ای حاکم نیست و کاندیدا می بایست برای رای جمع کردن با صحبت های مستند خود، طرف مقابل را به گوشه رینگ بفرستند.

 

جلیلی و قالیباف: این دو چهره اصول گرا نیز با جملات کلیشه ای و خسته کننده خود که گویی در صحن علنی سازمان ملل سخنرانی می کنند، حوصله مخاطبین را سر بردند و تنها با اشاره به برنامه ها و شعارها کلیشه ای، هیچ نشانی از داشتن یک برنامه خاص از خود نشان ندادند.

 

پورمحمدی: او که به عنوان کنترل کننده در مناظره حاضر بود در راند سوم صحبت های خود بیش از یک سوم وقت خود را به تشکر از مردم، عوامل برنامه، کاندیدا بابت رعایت اخلاق اختصاص داد تا عملاً نشان دهد حرفی برای گفتن ندارد و زمان خود را اینگونه سپری کرد. نکته جالب اینکه او به صورت مداوم به موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد تا مشخص شود هدف اصلاً انتخاب شدنش نست بلکه برای او، به دست آوردن تربون برای تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات مهمتر است.

 

با پایان دور اول به ظاهر مناظره ریاست جمهوری، امیدها برای روی کار آمدن یک چهره با صلاحیت برای هدایت کشور تقریباً به یاس تبدیل شد چرا که هیچ یک از کاندیدا نتوانستند نظر مردم را با برنامه خود جلب نمایند چرا که اصولاً برنامه خاصی عنوان نشد و به گفتن جملات کلیشه ای اکتفا شد. اینکه آقایان مدع یمی شوند مشکل بورس را حل م یکنند، مشخص نیست با چه برنامه و رویکردی قصد دارند این موضوع را رفع نمایند. مرحوم رئیسی نیز در مناظرات انتخاباتی مدعی بود مشکل بورس را در 3 روز حل می نماید اما بدترن سقوط تاریخ بورس در زمان حضور او اتفاق افتاد.

 

اگرچه معتقدیم در بین همین علما نیز پزشکیان و تیمش نسبت به سایر کاندیدا، برتری دارند چرا که با صداقت و با در نظر گرفتن مردم و دوری از دیدگاه های افراطی اصول گرایان وارد کارزار شده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید