کد خبر:34029
پ

گل واژه های عجیب سیامک نعمتی: چه حمایتی از پرسپولیس شده است!؟

در حالی که هنوز 24 ساعت از کنفرانس خبری صدری و اعتراف به دریافت کمک از اسپانسر استقلال و همچنین پرداخت مطالبات کالدرون با ارز نیمایی و کمک مستقیم حمید سجادی نگذشته، بازیکن این تیم با صحبتهایی طنز، فضای رسانه را به بهت فرو برد. شاید نعمتی نباید این متن دیکته شده را بلافاصله پس […]

در حالی که هنوز 24 ساعت از کنفرانس خبری صدری و اعتراف به دریافت کمک از اسپانسر استقلال و همچنین پرداخت مطالبات کالدرون با ارز نیمایی و کمک مستقیم حمید سجادی نگذشته، بازیکن این تیم با صحبتهایی طنز، فضای رسانه را به بهت فرو برد. شاید نعمتی نباید این متن دیکته شده را بلافاصله پس از اعلام رسمی سرپرست موقت تیمشان مبنی بر کمک های مختلف برای حل مشکلات تیم پرسپولیس و استفاده از رانت دولتی در تزریق ارز نیمایی و ایضاً استفاده از وام کارآفرینی دولتی مطرح می کرد!

 

صحبتهای سیامک نعمتی را در ادامه می خوانید.

🔺آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند تا کم کاری و ضعف‌های خودشان را پنهان کنند. پرسپولیس دو بار به فینال آسیا رسیده است. بدون هیچ بازو و حمایتی. 5 عنوان قهرمانی که با برتری برابر رقبا و بهترین آمار به دست آمده است.

🔺از حیث ثبات هم در همین 5 سال 3 مربی و 10 مدیرعامل را تجربه کردیم و بازیکنان زیادی از جمع ما جدا شدند. بازیکنانی که اکنون حتی اروپا به آنها افتخار می‌کند و حضورشان می‌توانست افتخار بزرگتری را نزدیک به ما کند.

🔺در هیچ موضوعی ما پوئن خاصی را تجربه نکردیم. پنجره ما بارها بسته شد. تمامی اعضای کادرفنی ما از بهترین‌ها هستند. اما توجه کنید که آقای برانکو هر ساله موفق بودند اما به دلیل مشکلات مالی مجبور به جدایی شدند. آقای کالدرون هم به عنوان صدرنشینی رسیدند و به دلیل همین مشکلات از تیم رفتند.

🔺تیم به قهرمانی می‌رسد و مشکلات مالی دارد و از مربی تا بازیکن و مدیر از تیم می‌روند. کجای دنیا به این موضوع می‌گویند حمایت؟ ما یک مسیر مشخص داریم که برای آن تلاش می‌کنیم. خیلی جاها بوده که علیرغم تلاشی که داشته‌ایم به نتیجه نرسیدیم اما ناامید نشدیم و باز هم جنگیدیم.

🔺چطور پنجره بسته هر فصل باید سهم ما باشد؟ این چه حمایتی است که مشکلات باید برای ما باشد؟ حرف زدن درباره این موضوع هم خنده‌دار است و کسی که فوتبال سرش بشود اصلا وارد این ماجرا نمی‌شود تا خودش را بی‌سواد در این زمینه نشان دهد. سهم ما از حمایت پنجره بسته، جدایی مربی، بازیکن، مدیر، مشکلات مالی، اشتباهات داوری و … بوده است.

 

 

شاید حساب ریاضی سیامک نعمتی خوب نبوده که به موضوع کوچ ستارگان پرسپولیس از این تیم پس از حداقل 3-4 فصل بازی در این تیم می پردازد. این در حالیست که بازیکنانی همچون کاوه رضایی، رابسون جانواریو، مجید حسینی، مامه تیام، جبارف، پاتوسی، منشا و … همگی حداکثر یک فصل و در بیشتر موارد نیم فصل در استقلال بازی کرده اند و این در حالیست که ستاره های مورد اشاره نعمتی که در پرسپولیس بازی کرده اند از جمله طارمی، علیپور، بیرانوند، نوراللهی، خلیل زاده و … حداقل 3 فصل در این تیم بازی کرده بودند!

او در حالی به تعداد مربیان پرسپولیس می پردازد که استقلال در 5 سال گذشته نفراتی همچون مظلومی، منصوریان، شفر، مک درموت، نامجومطلق، مجیدی، فکری، استراماچونی و حتی وریا غفوری را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دیده بود و رکورددار تغییرات در بدنه مدیریتش بوده است. او در حالی به موضوع مربیان پرداخته که امروز مشخص شده برانکو و کادرش چه رقمی از پرسپولیس دریافت کرده اند و وزارت ورزش وقت با پرداخت چه رقم ناچیزی به استراماچونی مخالفت کرده و این مربی را به سمت در خروجی باشگاه هدایت کردند! آیا نعمتی از ماجرای تهدید مالک پدیده برای صدور رضایتنامه گل محمدی برای پرسپولیس مطلع است که اینگونه ندای انا ظلوم سر داده ؟ تیمی که قرار بود در آسیا قدرتنمایی کند پس از جدایی گل محمدی، امروز به چنان وضعیتی افتاده که کاندید سقوط به دسته پائینتر شده است. او جدایی برانکو از پرسپولیس را به مشکلات مالی مرتبط دانسته اما مستند به ادعای مدیران عامل وقت پرسپولیس و همچنین سفیر ایران در کرواسی این ادعا صحت ندارد و حتی با پیشنهاد دریافت کل پولش هم حاضر به بازگشت به پرسپولیس نشد چرا که بعدها مشخص شد او یک ماه قبل از پایان لیگ، با الاهلی عربستان به توافق رسیده بود و چمدان های خود را بسته بود تا در اوج از پرسپولیس خداحافظی کند و این موضوع ارتباطی به مشکلات مالی پرسپولیس نداشت.

نعمتی در حالی به پنجره های بسته اشاره می کند که در فصل گذشته با مساعدت وزارت ورزش، ظرف 24 ساعت مشکل پرداخت بدهی برانکو حل شد و امروز نیز مشخص شده مبلغ پرداختی به کالدرون با مساعدت کامل حمید سجادی با ارز نیمایی و از صندوق های دولتی پرداخت شده است.

شاید او فراموش کرده که کمیته انضباطی در دوران محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات از محروم کردن بازیکنان پرسپولیس منع شده بود و احکام درج در پرونده برای شجاع خلیل زاده به سوژه طنز رسانه ها تبدیل شده بود حتی اگر درگیری فیزیکی با بازیکن حریف(بازی با سایپا) یا داور رخ داده باشد.

او در حالی به پنجره های بسته اشاره می کند که در زمان برانکو، پرسپولیس 14 بازیکن ستاره داشت و با توجه هب عدم اعتقاد برانکو به تعدد ستاره ها در تیم در سالهای قبل و بعدش، او با همین تعداد ستاره در پرسپولیس کار کرده بود و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تاثیر منفی در روند نتیجه گیری این تیم جز در فینال آسیا که چند ستاره این تیم محروم و مصدوم شدند نداشت. در مورد دیگر نیز باشگاه پرسپولیس با دور زدن قانون، قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتش، ظرف 72 ساعت با 7 ستاره لیگ برتر به توافق رسید و قراردادشان را ثبت کرد و از هر 7 بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرد و در آخرین مورد نیز پرسپولیس قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتش، قرارداد بازیکنان جدیدی همچون رضا اسدی، علی نعمتیف ابراهیمی و … را ثبت کرد و تنها دو بازیکن تاجیک پشت خط ماندند که با توجه به تعدد حضور ستاره ها در پرسپولیس، نبود آنها در این تیم چندان به چشم نیامد.

او در حالی مظلوم نمایی کرده که کیست که نداند در دو فصل اخیر به بهانه های واهی و درخواست سرمربی پرسپولیس، تاریخ شروع لیگ به تعویق افتاد و حتی زمان برگزاری سوپرجام و برنامه ریزی بازیهای عقب افتاده این تیم هم با نظر سرمربی پرسپولیس تعیین شد.

احتمالاً نعمتی فراموش کرده که در زمانی که مهدی ترابی مشمول خدمت سربازی بود و در تراکتور به سر می برد، وزارت ورزش طی نامه ای معافیت 7 بازیکن ملی پوش را به بهانه بازی در فوتبال اروپا گرفت اما تنها مهدی ترابی از جمع آن 7 نفر در ایران و تیم پرسپولیس به فوتبالش ادامه داد.

شاید او و رفقایش موضوع جعل قرارداد طارمی را قبول نداشته باشند اما بزرگترین همکاری فدراسیون فوتبال با باشگاه پرسپولیس در همین زمینه رخ داد در حالی که خود بازیکن و مدیرعامل وقت به دستکاری در تاریخ قرارداد اعتراف کردند، اما به واسطه منع شدن سایر باشگاه ها توسط وزارت ورزش برای پیگیری پرونده، شکایتی از این قضیه شکل نگرفت تا پرونده مختومه شود و به واسطه همین موضوع است که هر بار صحبت از ورود مجدد به این پرونده می شود، لرزه ای شدید به تن برخی می افتد که منجر به واکنش همراه با عصبانیت آنها می شود.

آیا نعمتی فراموش کرده در همان زمانی که استقلال در دل سرمای زمستان مجبور به برپایی اردوی خود در ترکیه شد، فدراسیون فوتبال وقت رایزنی های لازم برای برپایی کمپ پرسپولیس در اسپایر قطر را انجام داد؟

موضوع تفاوت در زمین تمرین و امکانات دو تیم استقلال و پرسپولیس هم موضوعی نیست که یک کری هواداری باشد و هر بازیکن داخلی یا خارجی که از پرسپولیس به استقلال منتقل شد، با دیدن امکانات ضعیف استقلال در بحث تمرینی، به این موضوع اعتراف کرد.

 

در نهایت اینکه شاید بهتر بود نعمتی اینطور می گفت که چه حمایتی از پرسپولیس نشده است؟

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • هادی 23 دسامبر 2021 / 2:58 ق.ظ

    کاملترین متن در وصف روزهای باباجون بود و البته ادامه کار مربی کم تجربه ای مثل مجیدی در رقابت با گرگ بارون دیده ای مثل گلممدی در همین فصل جاری که فاصله از زمین تا آسمونه و البته امیدوارم سرانجام استقلال امسال خوش تموم بشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید