کد خبر:42782
پ

کسر 15 امتیاز از یوونتوس و اهدای امتیاز تشویقی به استقلال و پرسپولیس!

شاید مهمترین و شوکه کننده ترین خبر فوتبال اروپا و جهان در 24 ساعت گذشته، کسر 15 امتیاز از تیم مشهور یوونتوس به دلیل تخلفات مالی و سندسازی بود. اتفاقی که یوونتوس را به رده دوازدهم جدول سری آ پرتاب کرد تا مشخص شود، در کشورهای اروپایی همانقدر که فوتبال حرفه ای دنبال می شود، […]

شاید مهمترین و شوکه کننده ترین خبر فوتبال اروپا و جهان در 24 ساعت گذشته، کسر 15 امتیاز از تیم مشهور یوونتوس به دلیل تخلفات مالی و سندسازی بود. اتفاقی که یوونتوس را به رده دوازدهم جدول سری آ پرتاب کرد تا مشخص شود، در کشورهای اروپایی همانقدر که فوتبال حرفه ای دنبال می شود، قوانین نیز بدون هیچ اغماضی نسبت به هر تیم یا فرد متخلفی اعمال می شود.

این تصمیم قاطع در فوتبال ایتالیا بار دیگر آماتوریزم در فوتبال ایران را ثابت کرد. جایی که مشخص شده تیم استقلال در فصل جاری و فصل گذشته با تخلفات مالی مختلف، بدون تنبیه انضباطی و کسر امتیاز به کارش ادامه داده و به نوعی تشویق شده است.

و به یاد داریم که در موضوع رد مجوز حرفه ای پرسپولیس در AFC تقلب و تخلف مالی این تیم محرز شد اما هیچ اتفاقی برای متخلفین و باشگاه پرسپولیس رخ نداد و تنها مدیرعامل وقت این تیم یعنی مجید صدری مجبور به ترک تیم شد همانطور که مدیرعامل متخلف استقلال (آجورلو) بدون سر و صدا مجبور به ترک استقلال شد.

در فوتبالی که هنوز با توصیه و مماشات اداره می شود، مسلماً هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد و تیم های دیگر امیدی به برقراری عدالت نخواهند داشت.

به واقع چطور ممکن است دو تیم دولتی ایران این حجم از تخلف و تقلب را در کارنامه داشته باشند اما هیچ برخورد انضباطی با آنها صورت نگیرد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید