کد خبر:18848
پ

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ماشین سازی | گل پرسپولیس آفساید بود؟

علی صفایی داور بازی پرسپولیس و ماشین سازی در چند صحنه مشکوک این بازی تصمیمات بحث برانگیزی را گرفت که در ادامه توجه شما را به کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ماشین سازی جلب می نمائیم.   کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ماشین سازی | گل پرسپولیس آفساید بود؟ اولین صحنه مشکوک این بازی در […]

علی صفایی داور بازی پرسپولیس و ماشین سازی در چند صحنه مشکوک این بازی تصمیمات بحث برانگیزی را گرفت که در ادامه توجه شما را به کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ماشین سازی جلب می نمائیم.

 

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ماشین سازی | گل پرسپولیس آفساید بود؟

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ماشین سازی

اولین صحنه مشکوک این بازی در دقیقه 12 رخ داد؛ در جایی که مهدی شیری در حال ورود به محوطه جریمه بود به یکباره تعادلش در محوطه جریمه بر هم خورد اما داور و کمک داور که به صحنه نزدیک تر بودند اعتقادی به پنالتی نداشتند. در صحنه آهسته مشخص شد برخوردی بین شیری و مدافع حریف رخ نداده و تصمیم داور درست بوده است.

 

در دقیقه 23 نیز مهدی عبدی در محوطه جریمه ماشین سازی سرنگون شد که باز هم صفایی اعتقادی به پنالتی نداشت. درا ین صحنه برخوردی بین مدافع و عبدی صورت گرفت که به نظر می رسید در این لحظه پنالتی رخ داده است.

 

صحنه گل پرسپولیس به ماشین سازی آفساید بود؟

سندی که ثابت می کند گل پرسپولیس مقابل ماشین سازی آفساید بود

در دقیقه 25 نیز بر روی صحنه گل پرسپولیس بازیکنان ماشین سازی معتقد بودند بازیکن گلزن پرسپولیس در موقعیت آفساید به توپ ضربه زده و گل پرسپولیس افساید بوده اما داور اعتقاد به سالم بودن این گل داشت. با توجه به زاویه ای که دوربین این صحنه را نشان داد به نظر می رسد بازیکن پرسپولیس یک نیم تنه در آفساید قرار داشت و به نوعی یک آفساید میلیمتری و سخت گیرانه که شاید تنها با VAR داور و کمک داور  قادر به تشخیص آن بودند چرا که پائین تنه وحید امیری در آفساید قرار نداشت اما بالاتنه او به واسطه نیم خیز شدنش به سمت دروازه در آفساید قرار دارد و این موضوع با رسم خطوط موازی با هاشورهای زمین به خوبی مشخص می شود اما تشخیص آن توسط داور به واقع دشوار بود.

این گل شباهت زیادی به گل دو سال پیش احسان حاج صفی به پرسپولیس داشت که در آن صحنه داور اعلام آفساید کرد چرا که نیم تنه حاج صفی در آفساید قرار داشت.

 

در دقیقه 54 بازی ارسال مومنی به دست سعید آقایی برخورد کرد که این صحنه در محوطه جریمه رخ داد و بازیکن ماشین سازی معتقد به پنالتی بود اما با توجه به بسته بودن دست سعید آقایی این صحنه پنالتی نبود.

 

در دقیقه 82 بازی در صحنه ای که سیامک نعمتی با سرعت و بی احتیاطی به مهاجم ماشین سازی رسید او را سرنگون کرد و داور اعلام پنالتی کرد که به نظر می رسید داور تصمیم درستی در این صحنه گرفت.

 

گل دوم پرسپولیس نیز در شرایط سالم به ثمر رسید و اعتراض بازیکنان ماشین سازی نسبت به آفساید بودن آن بی مورد به نظر می رسید.

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • بی نام 31 ژانویه 2021 / 3:01 ق.ظ

    گل کاملا افساد بود یه نیم متری امیری جلوتر بود

  • حامد 30 ژانویه 2021 / 10:19 ب.ظ

    دست بازیکن مدافع رو ببینید قشنگ آفساید رو پر کرده
    اینکه الکی بگیم آفساید بود درست نیست

  • بی نام 30 ژانویه 2021 / 7:31 ب.ظ

    هیچ کارشناسی جسارت نداره افساید بودن این گل را تایید کنه.اما به وضوح افسایده چون اگر پرسپکتیو را بکشید میبینید بازیکن قرمز نیم متر جلوتره.خطهای چمن کمک میکنه به رسم پرسپکتیو درست. به هر حال داور اشتباه سهوی کرد اما کارشناس که تصویر جلوشه

  • لرستانی 30 ژانویه 2021 / 7:20 ب.ظ

    گل ناجوانمردانه پیروزی و گل افساید واقعا دمت گرم داور

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید