کد خبر:36930
پ

چرا نتیجه بازی پرسپولیس و تراکتور 3 بر 0 نمی شود؟

در جریان بازی تراکتور و پرسپولیس که تا دقیقه 70 نیز ادامه پیدا کرد، به علت سنگ پرانی هواداران منتسب به تراکتور، داور مسابقه بازی را نیمه کاره رها کرد و دو تیم زمین بازی را ترک کردند. اما قانون در خصوص این اتفاق و نتیجه این بازی چه می گوید؟   بر طبق نظر […]

در جریان بازی تراکتور و پرسپولیس که تا دقیقه 70 نیز ادامه پیدا کرد، به علت سنگ پرانی هواداران منتسب به تراکتور، داور مسابقه بازی را نیمه کاره رها کرد و دو تیم زمین بازی را ترک کردند. اما قانون در خصوص این اتفاق و نتیجه این بازی چه می گوید؟

 

بر طبق نظر قانون، در چنین شرایطی نتیجه بازی می بایست 3 بر 0 به سود تیمی که مورد هجوم و سنگ پرانی قرار گرفته اعلام شود. اما به نظر می رسد استناد به این قانون برای پرسپولیس صدق نخواهد کرد و این بازی با نتیجه 3 بر 0 به سود پرسپولیس اعلام نخواهد شد.

صرف نظر از رفتار برخی تماشاگرنماها که معمولاً در همه جای دنیا نیز حضور دارند و برای مقطعی در جریان بازی های مختلف اخلال ایجاد می کنند، به نظر می رسد رفتار زشت تر امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس در تحریک بیشتر هواداران تبریزی موثر بوده و بدون شک قانونگذار این رفتار را در تحریک و تشدید درگیری ها لحاظ خواهد کرد و احتمالاً حکم نهایی اینگونه است که باقیمانده بازی فوق در زمین بی طرف برگزار خواهد شد.

چرا که اگر نتیجه 3 بر 0 به سود پرسپولیس اعلام شود، باشگاه تراکتور این حق را دارد که به این موضوع معترض شود که اگر کاپیتان پرسپولیس ان حرکات تحریک آمیز را انجام نمی داد، درگیری ها خاموش شده بود اما با پرتاب سنگ از سوی امید عالیشاه به سمت هواداران تبریزی و به کار بردن الفاظ زشت به سمت آنها، استادیوم به دیگی خروشان و عصبانی تبدیل شد که حتی سرمربی پرسپولیس نیز در بین تماشاگران امنیت جانی نداشت و مورد حمله قرار گرفت.

 

اعلام نتیجه 3 بر 0 در خصوص این بازی ها از آن حیث پذیرفتنی نخواهد بود که از این پس طرفداران تیم مهمان در قالب تیم میزبان ظاهر شده و با انجام چنین اقداماتی سعی در متوقف شدن بازی و کسب 3 امتیاز برای تیم خود خواهند کرد!

نمونه این اتفاق در بازی چند روز پیش چلسی و اورتون رخ داد و ریچارلیسون با پرتاب، ماده دودزایی که به سمتش پرتاب شده بود به سمت طرفداران چلسی، باعث ملتهب شدن جو استادیوم و سر دادن شعارهای تند علیه او و تیم اورتون شد. بر همین اساس اتحادیه فوتبال انگلیس با پیگیری قضیه قصد دارد تا این بازیکن را که در دقیقه 46 گل برتری تیمش مقابل چلسی را به ثمر رساند با محرومیت سنگین مواجه کند چرا که او مجاز به پرتاب آن وسیله به سمت هواداران رقیب در جریان شادی گلش نبود.

 

پی نوشت: در فوتبال اروپا بارها در دربی اینترمیلان و آث میلان و سایر مسابقات حساس شاهد چنین برخوردهایی از سمت تماشاگران بوده ایم اما رفتار زشت و زننده از سمت بازیکنان دو تیم به سمت هواداران شاهد نبودیم و در نهایت پس از وقفه ای چند دقیقه ای، بازی تا دقیقه 90 و سوت پایان ادامه پیدا کرده است.

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • کیسه ی بی آبرو 20 مه 2022 / 2:39 ب.ظ

    آقای هاتف نظی سپاهانی تیم تروریست معلومه شما باید این حرفهای کذب را بگویی چون در این کارها شما و تیمت استادید چون هیچوقت عدالت در مورد تو و تیمت اجرا نشده و همیشه با هوچیگری و فرافکنی کار کثیفتان را پیش بردید خجالت بکشید

    • لنگپولیس هشت تایی بوسیله سرورش استقلال 21 مه 2022 / 10:26 ق.ظ

      هواداران جعلپولیس بجای فرافکنی بهتره یکم فکر کنند چرا هر وقت تیم پیگوزی به شهرستانا می ره مردم اونجا با سنگ ، نارنجک و پاره آجر از اونا استقبال می کنند .من ابدا رفتار تماشاگرا در ورزشگاه یادگار امام ( سنگ پرانی به تیم پیگوزی ) رو توجیه نمی کنم قطعا این کار صد در صد اشتباه و باید برابر مقررات با اون برخورد بشه . ولی بهتره این قبیل اعتراضات هم ریشه یابی بشه. ایا علت همه این نوع اعتراضات مردم شهرستان ها به تیم پیگوزی حمایت ناعادلانه مافیا و حکومتی از این تیم مسخره و منفور نیست ؟!!! دادن جاماس اسنپی به این تیم نیست ؟!!!!

  • رضا 20 مه 2022 / 9:05 ق.ظ

    ننیجه ۵ سال حمایتهای همه جانبه حکومت از این تیم که به خاطر کرونا و‌سکوهای خالی زیر خاکستر بود. از این پس همینه علیه این تیم منفور. که همین کمیته انضباطیش کسر ۶ امتیاز به خاطر پرونده پدیده را بایگانی کرده تازه الان میخواد ۳ تام بهشون بده

  • بی نام 20 مه 2022 / 8:45 ق.ظ

    افشین پیروانی با زدن مخ داور او را مصمم به سوت زدن و رفتن به رختکن کرد دقیقا مثل رفتن رو مخ داور و مجبور کردن داور در بازی با سپاهان و رفتن به رختکن،اینها پشتشون بدجور به فدراسیون و‌کمیته انضباطی و‌رسانه ها گرمه و و فهمیدن تو ۱۷ دقیقه کاری از دستشون بر نمیاد دنبال یک ۳ بر ۰ دیگه بودن. داور این بازی باید محروم شه که استادیوم ۶۰ هزار نفری را به دیگی جوشان که به شهر تبریز سرازیر میشد تبدیل کرد. داور را باید نهادهای امنیتی سراغش بروند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید