کد خبر:18979
پ

چرا نامگذاری یک خیابان به نام مهرداد میناوند شرم آور است؟

عضو شورای شهر تهران از نام گذاری خیابانی در تهران به نام مرحوم مهرداد میناوند خبر داد که این اقدام احساسی و هیجانی شورای شهر از آن جهت شرم آور به نظر می رسد که مهرداد میناوند در هیچ یک از اکتورهایی که یک خیابان به نام فردی نامگذاری می شود، نمی گنجد.   چرا […]

عضو شورای شهر تهران از نام گذاری خیابانی در تهران به نام مرحوم مهرداد میناوند خبر داد که این اقدام احساسی و هیجانی شورای شهر از آن جهت شرم آور به نظر می رسد که مهرداد میناوند در هیچ یک از اکتورهایی که یک خیابان به نام فردی نامگذاری می شود، نمی گنجد.

 

چرا نامگذاری یک خیابان به نام مهرداد میناوند شرم آور است؟

چرا نامگذاری یک خیابان به نام مهرداد میناوند شرم آور است؟

معمولاً اقدام به نامگذاری خیابانی در یک شهر به نام یک شخصیت مشهور ورزشی، سیاسی، فرهنگی و … وقتی رخ می دهد که شخصیت مذکور از حیث ارزش اجتماعی در جایگاه بالایی قرار داشته باشد و برای ماندگار شدن نام وی، این حرکت انجام می شود. تا پیش از این چندین مورد از نامگذاری خیابان های تهران برای اسطوره های استقلال و پرسپولیس انجام شده بود که با توجه به تعریف اسطوره و معیارهای نامگذاری یک خیابان به نام آنها، با عقل و منطق جور در می آمد.

 

به واقع آیا مهرداد میناوند اسطوره اخلاق بود؟ آیا در رده ملی و باشگاهی به افتخار قابل توجهی رسیده بود؟ آیا در سطح اجتماعی از مقبولیت حداکثری برخوردار بود و همه مردم برای جایگاه وی احترام قائل بودند؟ و ….  هر چه که هست از هر منظر به این قضیه نگاه کنیم، نامگذاری خیابانی در تهران به نام میناوند فتح بابتی غلط در این زمینه خواهد شد که بعدها آیندگان به تصمیم گیران امروز خواهند خندید چرا که وقتی به مرور سوابق نام صاحب خیابان می پردازند، به مورد قابل ذکر خاصی نمی رسند.

سوال اساسی که در این بین مطرح می شود اینکه چرا خیابانی به نام مرحوم سیروس قایقران کاپیتان دوست داشتنی تیم ملی که با مقبولیت حداکثری برای اهالی فوتبال و حتی در سطح اجتماعی از دنیا رفت، نامگذاری نشده است؟ مرحوم قایقران جدا از فوتبال، در بحث اجتماعی و فرهنگی نیز به واسطه کمک هایی که به افراد بی بضاعت می کرد اسطوره بود و فوتبال ایران هرگز یاد و خاطره او را از یاد نخواهد برد اما به واقع از مهرداد میناوند چیزی جز کری خوانی های چیپ و بچه گانه در اذهان نمانده و به نظر می رسد این حرکت شورای شهر در راستای همان اسطوره سازی است که در جریان فوت هادی نوروزی رخ داد چرا که ان مرحوم نیز تا پیش از فوتش، بدترین ناسزاها و فحاشی ها را در استادیوم های فوتبال از جانب خود هواداران پرسپولیس شنید اما به وقت مرگش، به یکباره همه چیز فراموش شد و شاید اگر نامگذاری خیابانی در تهران به نام بازیکنان فقید پرسپولیس نوبتی بود، هادی نوروزی به واسطه اخلاق خوبش، جلوتر از میناوند قرار داشت!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید