کد خبر:35836
پ

چرا قهرمانی استقلال در این فصل برای پرسپولیسی ها زجرآور است؟

با افزایش اختلاف امتیاز دو تیم اول و دوم جدول به 6 امتیاز در فاصله 8 هفته مانده به پایان لیگ برتر، حالا هواداران استقلال با اعتماد به نفس بیشتری از قهرمانی تیمشان در فصل جاری صحبت می کنند. اتفاقی که از رفتار و شادی ویژه کادر فنی و بازیکنان استقلال پس از پیروزی دشوار […]

با افزایش اختلاف امتیاز دو تیم اول و دوم جدول به 6 امتیاز در فاصله 8 هفته مانده به پایان لیگ برتر، حالا هواداران استقلال با اعتماد به نفس بیشتری از قهرمانی تیمشان در فصل جاری صحبت می کنند. اتفاقی که از رفتار و شادی ویژه کادر فنی و بازیکنان استقلال پس از پیروزی دشوار مقابل تیم گردن کلفت گل گهر نیز مشهود بود چرا که آنها نیز ظاهراً به این باور رسیده اند که سخت ترین بازی خود غیر از دربی تا انتهای بازیها را پشت سر گذاشته اند و در مسیر قهرمانی قرار گرفته اند.

 

چرا قهرمانی استقلال در این فصل برای پرسپولیسی ها زجرآور است؟

چرا قهرمانی استقلال در این فصل برای پرسپولیسی ها زجرآور است؟

اما شاید بد نباشد بدانید که این قهرمانی برای استقلالی ها از حلاوت ویژه ای برخوردار است و به طور معکوس برای هواداران پرسپولیس، زهر و تلخی مضاعفی دارد.

 

وقتی بابامسعود نباشد

پس از 5 قهرمانی پیاپی تیم پرسپولیس در دولت حسن روحانی که پس از ده سال قحطی جام برای این تیم رقم خورد، به نظر می رسد اولین قهرمانی استقلال در دوران پساروحانی آن هم پس از سالها، معنا و مفهوم خاصی برای هواداران استقلال و پرسپولیس دارد. هواداران استقلال که باور داشتند تیم رقیب، تحت حمایت مسعود سلطانی فر و آذری جهرمی و به طور کلی دولت حسن روحانی به عناوین قهرمانی رسیده، حالا می توانند با اطمینان بیشتری به قهرمانی خود ببالند چرا که سالها مدعی بودند اگر حمایت های پشت پرده از پرسپولیس صورت نمی گرفت و رقبای این تیم تضعیف نشده بودند، این تیم قادر به قهرمان شدن در مسابقات نبود و قهرمانی استقلال در فصل جاری به نوعی مهر تائید بر این تئوری تائید نشده می زند که در شرایط برابر کدام تیم قهرمان می شود.

 

مجیدی سرافراز مقابل جبهه اپوزیسیون

از منظر دیگر این قهرمانی برای کادر فنی استقلال نیز حلاوت و شیرینی خاصی به همراه خواهد داشت چرا که در سالهای اخیر همواره گروهی سعی در تخریب وجهه فرهاد مجیدی نزد هواداران استقلال داشتند و سعی کردند محبوبیت او را که به واسطه نماد 4 و 4 گلی که در دربی ها مقابل پرسپولیس به ثمر رسانده بود، به حاشیه بکشانند. اما قهرمانی استقلال با مجیدی نه تنها به وزن رزومه و مربیگری مجیدی برای ادامه راه خواهد افزود بلکه جایگاه او نزد هواداران استقلال را مستحکم تر از قبل خواهد کرد و به طور معکوس، انتقادات و فشار بر روی کادر فنی پرهزینه پرسپولیس را افزایش خواهد داد. از سوی دیگر هوادارانی که نسبت به انتخاب مجیدی به عنوان سرمربی مردد بودند و در چند سال اخیر بین منصوریان، فکری، مظلومی، مرفاوی و … سرگیجه گرفته بودند نیز به یک وحدت رویه در خصوص گزینه نهایی نیمکت استقلال خواهند رسید که در صورت استمرار حضورش در این تیم، قهرمانی آبی ها در لیگ قهرمانان آسیا دور از انتظار نخواهد بود.

 

کادر فنی پرهزینه پرسپولیس شکست خورد

با انتشار صورتهای مالی دو تیم مشخص شد، کادر فنی استقلال ولو با حضور گابریل پین، حدوداً نصف کادر فنی پرسپولیس قرارداد داشته است و در صورت قهرمانی استقلال در فصل جاری برخی معادلات در این زمینه نیز بر هم خواهد خورد و فرهاد مجیدی بسیاری از مسائل را با این قهرمانی ثابت خواهد کرد.

 

نقل و انتقالات بدون دلالی

قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی با این بازیکنان به هواداران استقلال ثابت خواهد کرد که هیچ نامی بزرگتر از استقلال نبوده و حتی با وجود جدایی نفراتی همچون مهدی قایدی و دیاباته این قهرمانی و مجوز خروج به نفراتی مثل قاسمی نژاد، رشید مظاهری، بابک مرادی، عارف آغاسی و … این قهرمانی بسیاری از مسائل را عیان خواهد کرد. فرهاد مجیدی با دوری از حواشی در ابتدای فصل بازیکنان مدنظرش را جذب کرد و حالا شاهد این هستیم که همه بازیکنان مدنظر او در ترکیب این تیم خوش درخشیده اند و با پاس گل و یا گلهای خود، زمینه صدرنشینی مقتدرانه این تیم را فراهم آورده اند. اما در سمت مقابل کادر فنی رقیب تحت فشار افکار عمومی هواداران خود بابت خریدهای ضعیف در نقل و انتقالات قرار دارد و این مسئله به برگ برنده مجیدی در مقابل رقیب تبدیل شده است.

 

قهرمانی در اوج کارشکنی های رنگارنگ

به گفته مدیرعامل استقلال هر فردی که دستی بر آتش داشته تا حد توان در فصل جاری در مسیر قهرمانی و موفقیت استقلال کارشکنی کرده است. از موضوع تبلیغات محیطی گرفته تا مسئله سربازی بازیکنان این تیم و برخی داوری ها اما در صورت قهرمانی استقلال، همه این موارد تلخ برای استقلالی ها شیرین خواهد شد چرا که با وجود تحمل این مصائب توانسته اند به قهرمانی برسند و همین مسئله برای هواداران رقیب گران تمام خواهد شد چرا که با وجود جوسازی برای دور کردن دو عنصر اصلی ساختار دفاعی استقلال، این تیم باز هم روی نوار موفقیت قرار دارد.

 

رکوردهای پرسپولیس در 5 سال گذشته فرو ریختند

فرهاد مجیدی نه تنها در فصل جاری در مسیر قهرمانی قرار دارد، بلکه هر رکوردی که پیشتر توسط برانکو و گل محمدی در پرسپولیس به دست آمده بود را از آن خود کرده و اگر با همین ریتم نتیجه گیری ادامه دهد، او رکورد بیشترین امتیاز تیم قهرمان در تاریخ لیگ برتر و همچنین کمترین گل خورده را هم از آن خود خواهد کرد. مجیدی تا اینجای کار در 21 بازی تیمش را بدون شکست رهبری کرده و باید دید این رکورد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. در صورتی که میل به پیروزی بازیکنان و کادر فنی استقلال فروکش نکند و در دربی برنده شوند، آنها حتی قادرند جشن قهرمانی زودهنگام با بیشترین اختلاف امتیاز با تیم دوم را برگزار کنند و این رکوردها را هم از آن خود کنند.

 

هر چه که هست، هواداران پرسپولیس دوست داشتند اگر تیم محبوب خود قهرمان نمی شود، هر تیمی قهرمان شود جز رقیب سنتی یعنی استقلال … چرا که آنها به خوبی می دانند با این قهرمانی، در انتهای فصل می بایست کنایه های رنگارنگ هواداران رقیب را تا سالها تحمل کنند.

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 104 دیدگاه
  • هوادار پرسپولیس 10 مارس 2022 / 12:58 ب.ظ

    برد و باخت توی فوتبال هست ولی اینکه به هر نحوی شده یک تیم رو قهرمان کنی درست امسال واقعا پرسپولیس شرایط خوبی نداشت نه دروازه‌بان نه مدافع نه خرید خوب!!! همه این کارهارو کردن تا تیم کیسه هم قهرمانی داشته باشه، وگرنه اگر شرایط برابر بود اونموقع مشخص میشد استقلال صلاحیت قهرمانی نداره

  • H 10 مارس 2022 / 11:40 ق.ظ

    همه ۵سال لنگ با این قهرمانی تاج بهم میریزه😂

  • ازتش‌سرخ 10 مارس 2022 / 11:06 ق.ظ

    بلفرض که کیسه امسال هم قهرمان بشه.داغ سالهای گذشته تون.دسته۳ وبلاهایی که تودربی هاسرتون آوردیم رامیخایدچیکارکنید

  • آبی 10 مارس 2022 / 11:01 ق.ظ

    لنگی ها جهت تسکین از سوزش ودردقهرمانی استقلال پمادسوختگی وتشت آب تجویز میشود

  • علی 10 مارس 2022 / 11:01 ق.ظ

    خیلی مغرضانه حرف زدی خبرت به درد خودت میخوره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید