کد خبر:9245
پ

چرا رد شکایت النصر کار یحیی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را سخت تر کرد؟

با رد شکایت النصر بسیاری از هواداران پرسپولیس خوشحال از صعود قطعی تیمشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر جشن گرفتند اما به نظر می رسد نگرانی کادر فنی از این بابت هنوز برطرف نشده و یک دغدغه به دغدغه های گل محمدی اضافه شده است.   چرا رد شکایت النصر کار یحیی در […]

با رد شکایت النصر بسیاری از هواداران پرسپولیس خوشحال از صعود قطعی تیمشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر جشن گرفتند اما به نظر می رسد نگرانی کادر فنی از این بابت هنوز برطرف نشده و یک دغدغه به دغدغه های گل محمدی اضافه شده است.

 

چرا رد شکایت النصر کار یحیی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را سخت تر کرد؟

چرا رد شکایت النصر کار یحیی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را سخت تر کرد؟

با وجود آنکه پرسپولیسی‌ها از رأی صادرشده خوشحال و خشنود به نظر می‌رسند، اما گویی نگرانی‌ها در این زمینه به‌طور کامل برطرف نشده و باشگاه پرسپولیس باید همچنان هوشمندانه در این مسیر گام بردارد؛ ماجرا از این قرار است که در رأی صادرشده ازسوی کمیته انضباطی و اخلاق AFC، شکایت باشگاه النصر عربستان با استناد به ماده 59 قوانین لیگ قهرمانان آسیا رد شده است. ماده 59 ماده‌ای است که درباره زمان مورد نیاز برای اعتراض به یک موضوع لحاظ شده است؛ در بندهای این ماده آمده است اگر تیمی نسبت به وضعیت رقیب شکایت دارد، باید نهایتا تا دو ساعت بعد از سوت پایان بازی، اعتراض رسمی‌اش را در برگه ناظر رسمی بازی ثبت کند و بعد 48 ساعت فرصت دارد تا مدارکش را به‌صورت مکتوب به AFC ارائه کند. حال در این بین مسئله این است که با استناد به همین موضوع، ظاهرا النصری‌ها نتوانسته‌اند در زمان مقرر، اعتراض را ثبت کنند و از همین‌رو، اعتراض آنها رد شده است. شاید این شایعه که النصری‌ها قرار است به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کنند، بی‌دلیل با این ماده نباشد. درواقع کمیته انضباطی و اخلاقی AFC ظاهرا اصلا به بحث قانونی یا غیرقانونی‌بودن بازیکنان جدید پرسپولیس ورود نکرده و به این دلیل که اعتراض النصر در زمان مناسب ارائه نشده، شکایت آنها را رد کرده است.‌‌ البته شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مستندات باشگاه عربستانی برای این شکایت هم چندان قوی نبوده است؛ برخلاف ادعاهای مطروحه لایحه شکایتی آنها متجاوز از شش یا هفت صفحه نبوده که بخش زیادی از آنها مربوط به تصاویر و گزارش‌هایی بوده که در رسانه‌ها منتشر شده است؛ احتمالا بیشتر تصاویر و گزارش‌هایی که النصری‌ها به‌عنوان دلیل و برهان به آن اشاره کرده‌اند، مربوط به موضوعاتی است که در رسانه‌های ایرانی منتشر شده است و راه به جایی نخواهد برد.

 

همین عدم قطعیت باعث شده تا یحیی گل محمدی در خصوص استفاده از بازیکنان جدیدش در فینال لیگ قهرمانان آسیا مردد باشد چرا که اگر النصری ها موفق نشدند در زمان مقرر اعتراض خود را به ثبت برسانند، این احتمال برای نماینده شرق که در فینال حاضر است وجود دارد که قبل یا بعد از بازی، نسبت به همین موضوع طرح شکایت کند و این بار، پرونده فوق در موضوع اعتراض مورد بررسی قرار خواهد گرفت که نتیجه آن دقیقاً مشخص نیست.

دیدگاه کاربران 9 دیدگاه
  • محمد 10 اکتبر 2020 / 1:49 ب.ظ

    چیزی که مشخصه نویسنده این مطلب یه استقلالی متعصبه و فقط با این صحبت ها می خواد تیم پرسپولیس و هواداراهاش نگران کنه آقای نویسنده این در وظیفه شما نیست که به پرسپولیس یاداوری کنی که اگه نیم درصد تخلفی باشه پرسپولیس رو هوشیار کنی باشگاه پرسپولیس خودش مسول و هوادار داره پس به تیم خودت استقلال برس و شایعه سازی نکن خواهشا

  • رضا جلیلی 10 اکتبر 2020 / 1:48 ب.ظ

    به نازم ادب ایرانی رو . با شما باید مثه خودتون حرف زد. چرا تسمه تایم پاره کردید لنگیا؟ اگه تخلف نکردید چرا وحشت دارید؟ بذارید هر کسی هر چی دلش میخواد بگه شما چرا می ترسی؟ مثه اینکه شما خیلی به مفاد لایحه النصری ها واقف هستی که میگی فقط گفتن سو نیت داشته پرسپولیس !!! ما هم میدونیم که AFC برای اینکه رسوا نشه رای رو داد به پرسپولیس چون خودش زیر سوال میرفت . تو این زمینه با هم توافق داریم. بند 4 حکم کمیته انضباطی فیتیله پیچتون میکنه لنگیون . رسانه های لنگی دارن اونو سانسور میکنن همونطور که استناد به ماده 59 رد شکایت النصر رو سانسور کردن . به خودتون بیاید که اگه شکایت بره کاس بیچاره میشید. فک کردید زرنگید زودتر بدو بدو اومدید با فدراسیون قرارداد بازیکنا رو ثبت کردید که به محرومیت برخورد نکنه ؟ زهی خیال باطل . بند 4 حکم برانکو صراحتا راه اینکارتونو بسته . فک کردید اونی که آئین نامه انضباطی فیفا رو نوشته کودنه و نمیدونه چطوری باید راه رو به روی تقلب های اینچنینی ببنده؟ اگه اینطور باشه که هیچ تیمی پول طلبکارا رو نمیده و زودتر میره با بازیکناش ثبت میکنه و با خودش میگه هر وقت داشتم میدم حالا . واقعا فک کردید فیفا انقد کودنه ؟ تخلفتون محرز ه و به زودی به سزای اینکارتون میرسید برای همینم هست که میترسید از اینکه یه رسانه در مورد اتفاقات گذشته حرف بزنه چون گندش بیشتر بلند میشه. تا وقتی هم که چرندیات حسین قدوسی و اراجیف ادمینای کانالای پرسپولیسی و چند تا رسانه لنگی رو میخونید عقلتون بیشتر از این قد نمیده که شکایت النصر فقط برای سو نیت بوده … توی این خواب بمونید که اتفاقاتی بدی براتون در راهه

  • بهزاد بختیاری 10 اکتبر 2020 / 1:08 ب.ظ

    دوست عزیز با این چرندیات که نوشتید می خواهید تمرکز پرسپولیس را برهم بزنید اما در خیال خام و باطلی هستی.
    موضوع شکایت النصر اصلا غیر قانونی بودن بازیکنان نیست موضوع شکایت النصر با عنوان سوئ نیت باشگاه ایرانی مطرح شده با این مضمون که باشگاه ایرانی حسن نیت از خودش در پرونده ی برانکو نشون نداده و صلاحیت حضور در فینال را ندارد که این دلیل بسیار ضعیف می باشد./.
    اگر afc پرسپولیس را بخاطر بازیکنان غیر قانونی ( که کاملا قانونی بودند) محکوم کند اولین بار خودش زیر سوال می رود چون بیانگر اینه که پرسپولیس با بازیکنان غیر قانونی یک ماه داشته تمام تیمها رو که هرکدوم غولی بوده توی آسیا لت و پاره می کرده و یکنفر توی این afc یا fifa صاحب مرده نبوده که بپرسه پرسپولیس تو داری چیکار میکنی !!!!
    دست از این نوع نگارش بردارید توی دادگاه کیفری هم کسی رو به جرم سو نیت محکوم نمیکنن که توی فیفا بخواهند با پرسپولیس چنین کنند.

    • حسین 10 اکتبر 2020 / 1:22 ب.ظ

      والا چرند هست یا نیست رو شما تعیین نمیکنید دوست عزیز . اول احترام و ادب رو یاد بگیرید بعد میتونیم صحبت کنیم . اگه با این مطالب تمرکز پرسپولیس به هم میریزه(که نمیریزه) که حرفی باقی نمیمونه چون با محرومیت 2 ساعت قبل از بازی عیس آل کثیر هم تمرکز این تیم قدرتمند به هم نریخت . پس از این نوع ادبیات بیاید بیرون که زاییده ذهن مریض چند تا کانال هواداری هست. مگر رسانه ها وقتی در مورد بازی کردن داریوش شجاعیان به کادر استقلال هشدار دادن، کسی گفت میخوان تمرکز کادر استقلال رو قبل بازی الشرطه به هم بزنن؟ اتفاقا اون هشدار درست بود و به درستی هم استقلال به بازیکنش بازی نداد. حالا هم این یه هشدار هست که اگه تخلفی انجام نشده باشه جدی گرفته نمیشه و اگه تخلفی انجام شده باشه، جدی گرفته میشه . شما خودتو ناراحت نکن چون تمرکز یه تیم با این چیزا به هم نمیریزه

  • محمد 10 اکتبر 2020 / 10:56 ق.ظ

    آقای نویسنده اگر شکایت النصر رد نمی شد و پرسپولیس محکوم، دیگر فینالی و کاری برای پرسپولیس باقی نمی ماند که به قول شما کار یحیی سخت شود. پس الکی جوسازی و شایعه درست نکنید که از مراجع قانونی این شایعات قابل پیگیری است.

    • مهدی 10 اکتبر 2020 / 11:22 ق.ظ

      دوست عزیز شکایت النصر به خاطر عدم اعتراض در وقت قانونی رد شده و موضوع شکایتش رد نشده . تیم بعدی اگر در وقت قانونی شکایت کنه، اونوقته که موضوع شکایت مورد بررسی قرار میگیره. جوسازی نیست منتها مخاطب عادت کرده فقط اخبار مثبت به نفع تیمش رو بشنوه و اینطور اطلاعرسانی های دقیق براش عجیبه . فک میکنه هر کی اخبار درست بزنه اجنبی ه و وطن فروش و خائن و هر کی تملق کنه و الکی تعریف کنه از تیم و واقعیات رو پنهان کنه میشه سایت معتبر!!! من جای شما بودم دیگه اخبار همون سایتای معتبری که از دیروز حقیقت رو سانسور کردن دنبال نمی کردم چون فقط به این نکته اشاره کردن که شکایت النصر رد شد، و دلیل رد شدن رو که ماده 59 بوده و به واسطه عدم اعتراض در مهلت قانونی بوده رو اشاره نکردن. به اونکار میگن خیانت که اگه خدای نکرده به خاطر سهل انگاری، فکر کنیم همه چی تموم شده بعد فینال رو برنده بشه پرسپولیس و یهو ببینیم تیم شرقی شکایت کرده و شکایتشم به موقع بوده و اعتراضشم وارد بوده و قهرمانی رو از پرسپولیس گرفتن اون موقع چه حالی بهت دست میده؟ اون سایتایی که حقیقت رو پنهان کردن معتبر میشن یا این سایتایی که حقیقت رو مستند میگن؟ در پوشش اخبار النصر هیچ شایعه ای رو من ندیدم توی این سایت و هر چی منتشر کردن مستند بوده و همین موردم مستند به بیانیه النصر هست . شما دوست داری باور کن دوس داری باور نکن و برو همون رسانه هایی رو بخون که برای جذب 4 تا مخاطب حقیقت رو سانسور میکنن.

  • ناشناس 10 اکتبر 2020 / 10:27 ق.ظ

    وقتی در موعد مقرر بازیکنان جذب شده اند جای نگرانی وجود ندارد و بیخودی شماها جوسازی نکنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید