کد خبر:28250
پ

چرا خوش فرم ترین بازیکن استقلال به بازی گرفته نمی شود؟

فرهاد مجیدی در حالی این روزها به مرد همه کار و خستگی ناپذیر تیم استقلال تبدیل شده که به تنهایی می بایست مقابل ضعف مدیریت این تیم نیز که به نظر عامدانه سعی در به حاشیه کشیدن استقلال را دارد، بایستد. اما نکته ای که برخی از هواداران استقلال به آن اشاره می کنند، افت […]

فرهاد مجیدی در حالی این روزها به مرد همه کار و خستگی ناپذیر تیم استقلال تبدیل شده که به تنهایی می بایست مقابل ضعف مدیریت این تیم نیز که به نظر عامدانه سعی در به حاشیه کشیدن استقلال را دارد، بایستد. اما نکته ای که برخی از هواداران استقلال به آن اشاره می کنند، افت شدید کارایی وریا غفوری در پست جدید و همچنین بازی بسیار ضعیف چند بازیکن استقلال از جمله مرادمند و رضاوند است.

 

چرا خوش فرم ترین بازیکن استقلال به بازی گرفته نمی شود؟

چرا خوش فرم ترین بازیکن استقلال به بازی گرفته نمی شود؟چرا خوش فرم ترین بازیکن استقلال به بازی گرفته نمی شود؟
مجیدی در حالی از کنار نام بابک مرادی به سادگی عبور می کند که او از لحاظ قدرت حفظ توپ، چالاکی و استارت های سریع و ارسال پاس های دقیق یکی از بهترین های لیگ امسال به حساب می آید.

 

استقلال که پس از روی کار آمدن فرهاد مجیدی از سیستم 3-3-4 محمود فکری به سیستم های سه دفاعه عمدتاً 2-5-3 و 1-6-3 روی آورده است در اجرای این سیستم تا حدی موفق بوده اما کیفیت پائین برخی ار نفرات این تیم در اجرای وظایف محوله باعث ضعف در ساختار تیمی استقلال شده است.

به طور مثال تقریباً همه از ضعف محمدحسین مرادمند در بازی در سیستم 3 دفاعه مطلع هستند چرا که او نه تنها در بازی هوایی مشکل دارد بلکه به دلیل سرعت کم و ضعف در بازی خوانی عمدتاً با اشتباه در ارسال پاس کار خود را دنبال می کند و به محض تحت فشار قرار گفتن به سبک مدافعین دهه هفتاد و هشتاد ایران تنها به یر توپ زدن و ارسال بلند برای مهاجمین بسنده می کند.

آرش رضاوند که قرار بود جانشین علی کریمی در استقلال باشد با نمایش ضعیف خود در چند بازی اخیر استقلال و ارسال پاس های اشتباه متعدد نشان داده که نمی توان بر روی او به عنوان یک بایکن با کیفیت در میانه میدان حساب باز کرد.

اما علامت سوال اصلی در ذهن هواداران استقلال عدم به کارگیری بابک مرادی توسط کادر ففنی استقلال است. بابک مررادی که ا لحاظ جسمانی در بهترین رم خود قرار داد و بارها ثابت کرده از هوش بالایی در زمین بازی در لحظات حساس برخوردار است مدتهاست نیمکت نشین است و تنها برای دقایق کوتاه بعضاً به کار گفته می شود و این در حالیست که به جرات می توان گفت او یکی از 5 بازیکن برتر و آماده تیم فعلی استقلال محسوب می شود.

تیم استقلال اگر چه بازی مقابل پدیده را با پیروزی 2 بر 0 به پایان رساند اما ضعف های ساختار دفاعی این تیم به خوبی عیان بود؛ همان ضعف هایی که در بازی مقابل الدحیل نیز بیرون زد و استقلال 4 گل ابتدایی از تیم قطری دریافت کرد.

شاید اکنون وقت آن رسیده تا هاد مجیدی با تنوع تاکتیکی و استفاده از سیستم 4 دفاعه و آزاد گذاشتن یکی از مدافعین کناری، استفاده حداکثری از پتانسیل نفرات فعلی تیمش ببرد چرا که با وجود برخی بازیکنان در تیم فعلی، این تیم 40 درصد توانایی خود در زمین را به نمایش می گذارد.

 

به نظ می رسد بهتزین چیدمان استقلال با توجه به پتانسیل نفرات فعلی این تیم، شماتیک زیر باشد.

چرا خوش فرم ترین بازیکن استقلال به بازی گرفته نمی شود؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید