کد خبر:14099
پ

پیش بینی بورس در هفته آینده | تاثیر لایحه بودجه جنجالی بر بورس

سایت بتاکاپ – بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی خود در هفته جاری با ثبت رکوردی جدید در ارزش معاملات روزانه بورس و فرابورس به عدد 32 هزار میلیارد تومان در یک روز رسید که این موضوع حاکی از بازگشت بازار به روزهای رونق و نشاطش است و همانطور که در ده دوازده روز اخیر […]

سایت بتاکاپ – بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی خود در هفته جاری با ثبت رکوردی جدید در ارزش معاملات روزانه بورس و فرابورس به عدد 32 هزار میلیارد تومان در یک روز رسید که این موضوع حاکی از بازگشت بازار به روزهای رونق و نشاطش است و همانطور که در ده دوازده روز اخیر شاهد بودیم، شاخص کل بورس با صعودی چشمگیر به نزدیکی سطح یک میلیون و پانصر هزار واحدی رسیده است. با توجه به تقدیم لایحه بودجه سال 1400 به مجلس در ادامه به پیش بینی بورس در هفته آینده می پردازیم با ما همراه باشید.

 

قیمت لحظه ای دلار

 

پیش بینی بورس در هفته آینده | تاثیر لایحه بودجه جنجالی بر بورس

پیش بینی بورس در هفته آینده | تاثیر لایحه بودجه جنجالی بر بورس

اگرچه لایحه بودجه تنظیمی توسط دولت با انتقادات زیادی از سوی برخی نمایندگان مجلس رو به رو شده و تحقق آن را بسیار ریسکی و تقریباً غیرممکن ارزیابی کرده اند اما به نظر می رسد برخی از صنایع با توجه به نکاتی که در لایحه بودجه دیده شده از آن منتفع خواهند شد. در لایحه بودجه 1400 دولت، افزایش قابل توجهی در بودجه عمرانی کشور شاهد  هستیم که همین موضوع منجر به افزایش تقاضا در گروه انبوه سازی شد. از طرف دیگر نرخ پائین تسعیر ارز منجر به ایجاد این جو در بین سهامداران صنایع صادرات محور شده که دولت قصد دارد نرخ دلار را به سطح زیر 20 هزار تومان هدایت کند که با توجه به انتخاب جو بایدن به عنوان ئیس جمهور آمریکا و احتمال آزاد شدن منابع ارزی ایران و کاهش تحریم ها، این موضوع دور از دسترس نیست و به همین خاطر، پتروپالایشی ها و کامودیتی ها در اواخر وقت بازار چهارشنبه با کاهش تقاضا مواجه شدند چرا که سهامداران این گروه ها به تصور اینکه با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، از سود نمادهای این گروهها نیز کاسته خواهد شد، به طور هیجانی دست به فروش سهام این گروه ها زدند و این در حالیست که حتی اگر کاهش قیمت دلار در بازار آزاد اتفاق بیفتد، از طرف دیگر کاهش تحریم ها و افزایش صادرات نیز در صنایع صادرات محور خواهیم داشت و به نظر نمی رسد مشکلی در سود عملیاتی شرکتهای این گروه ها به وجود بیاید.

یکی دیگر از بحث های مهم در لایحه بودجه 1400، دیده شدن سرفصل درآمد دولت از بازار سرمایه است که با توجه به واگذاری هایی که دولت قصد دارد در سال آتی انجام دهد، منابع درآمدی برای دولت به وجود خواهد آمد. همین موضوع باعث وحشت برخی سهامداران از ایجاد فشار فروش در بازار سرمایه توسط دولت شد و بسیاری از سهامداران گروههایی که دولت در آن سهامدار عمده است، دست به فروش هیجانی سهام خود زدند که برخی بانکها، شستا، نمادهای خودرویی از این دست بودند.

 

با توجه به جمیع جهان به نظر می رسد معاملات در بازار بورس در هفته آتی متعادل و با کاهش قدرت تقاضا و افزایش قدرت فروشنده ها همراه باشد به طوری که می توان از لحاظ تکنیکال نیز می توان این عقب نشینی را یک پولبک به مقاومت شکسته شده قبلی شاخص کل در نظر گرفت و احتمالاً از اواسط هفته بار دیگر بازار در مدار صعودی خود حرکت خواهد کرد.

قرار گرفتن قیمت بسیاری از سهام ارزشمند در کف قیمتی خود باعث شده تا پول هوشمند برای خرید این سهام، از مدتی قبل وارد بازار شود و به نظر می رسد رشد بازار سرمایه با توجه به برنامه های دولت، تا سال آینده ادامه پیدا کند و بازار سرمایه همچنان در رده اول، پربازده ترین بازارهای اقتصادی کشور قرار بگیرد.

 

پی نوشت: بسیاری از سهامداران با توجه به اینکه لایحه بودجه در ساعات پایانی معاملات بورس در روز چهارشنبه رسماً رسانه ای شد تصمیم گرفتند تا با تحلیل اثرات لایحه بودجه بر بورس، ابتدا سهام خود نقد کنند و سپس با توجه به تحلیلشان از شرایط اقتصاد کشور در سال آینده، مبادرت به خرید نمادهای مختلف در هفته آتی کنند و فشار فروش ساعات پایانی روز گذشته به همین دلیل بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید