کد خبر:38378
پ

پیام خداوند به مسئولین در ایران پس از فاجعه سیل در استهبان: لیاقت باران و آب را ندارید

در حالی که کشور در خشکسالی و کم آبی شدیدی به سر می برد و بسیاری از رودها و دریاچه ها به سبب افزایش شدید گرمای هوا رو به خشکی کامل می روند، هنوز شاهد سوء مدیریت در بخش مدیریت منابع آبی در کشور هستیم.   پیام خداوند به مسئولین در ایران پس از فاجعه […]

در حالی که کشور در خشکسالی و کم آبی شدیدی به سر می برد و بسیاری از رودها و دریاچه ها به سبب افزایش شدید گرمای هوا رو به خشکی کامل می روند، هنوز شاهد سوء مدیریت در بخش مدیریت منابع آبی در کشور هستیم.

 

پیام خداوند به مسئولین در ایران پس از فاجعه سیل در استهبان: لیاقت باران و آب را ندارید

در جدیدترین شیرین کاری مسئولین، به واسطه یک بارش معمولی در استان فارس، سیل در استهبان جاری شد که به موجب آن تا این لحظه 21 نفر فوت شده اند. چند سال پیش نیز به واسطه سوء مدیریت در مدیریت و هدایت منابع آبی و نزولات آسمانی، بسیاری از بخش های خوزستان در سیل گرفتار شدند و در آب فرو رفتند اما به دلیل نبود مدیریت مناسب به جهت هدایت منابع آبی به سمت شاه راه های آبی و سدها، بسیاری از آن منابع آبی که حد فاصل سال 96 تا 97 در کشور نازل شد، هدر رفت.

به نظر می رسد حادثه اخیر در استهبان فارس، پیام واضح و روشن خداوند بزرگ به برخی مسئولین بی لیاقت کشور است که دائماً صحبت از کم آبی و صرفه جویی می زنند اما در سالهای اخیر هیچ قدم مثبتی در زمینه مدیریت منابع آبی انجام نشده است تا امروز شاهد وقوع چنین فجایعی در سیستان و فارس باشیم. مسلماً با بارش های جدید، شاهد تکرار این اتفاقات در استان های دیگر کشور نیز خواهیم بود چرا که تمهیدی برای مدیریت چنین شرایطی اندیشیده نشده است.

امروز در شرایطی که تحقیقات علمی نشان داده سوختی که در نیروگاه ها مصرف می شود، عامل اصلی غیربارور کردن ابرهای باران زا بوده و هست و یکی از دلایل مهم در کاهش بارش در سطح جهانی بوده اما همچنان شاهد این مسئله هستیم که مسئولین در ایران به جای پرداختن به موضوع مبسیار مهم و حیاتی، بحران آب همچنان به دنبال توسعه نیروگاه ها هستند و از بحران بزرگی که کشور را در چند سال آتی تهدید می کند، غافل شده اند.

شاید بهتر باشد پس از این به جای تمرکز زیاد روی انرژی هسته ای و بحث های مرتبط با آن، به موضوع فناوری های بارور کردن ابرها و ایجاد بارش های مصنوعی بیشتر پرداخته شود چرا که سرعت شدت گرفتن خشکسالی در ایران فراتر از حد تصور بوده و با ادامه این روند، به زودی شاهد جنگ آب در کشور خواهیم بود کما اینکه بارشهای سال 97 به کمک مسئولین کشور آمد وگرنه جنگ آب بین چند استان های اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری شکل گرفته بود و با سهل انگاری مسئولین به این قضیه، بار دیگر در آستانه ورود به شرایطی هستیم که به زودی بین استانها برای تهیه آب مردم آن استان، درگیری شکل خواهد گرفت.

گفتنیست ریشه  بسیاری از مشکلات فعلی کشور در زمینه آلودگی و گرد و غبار و ریزگردها که گریبان اکثر استان ها را گرفته، خشک شدن رودخانه ها و از بین رفتن مراتع طبیعی بوده است و اگر مسئولین فکر عاجل برای حل مشکل بی آبی نکنند، یک فاجعه بزرگ در انتظار کشور خواهد بود که تحریم و مشکلات اقتصادی در مقابل آن هیچ نیستند …

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید