کد خبر:14239
پ

پشت پرده لغو بازی پرسپولیس | سازمان لیگ به جای 3-0 کردن نتیجه، بازی را لغو کرد

رسانه خبر ورزشی در گزارشی جنجالی از پشت پرده لغو عجیب بازی پرسپولیس و نساجی پرده برداشت که در ادامه می خوانید.   خبر ورزشی – گزارشی از پشت پرده لغو بازی نساجی – پرسپولیس تهیه کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست‌. طبق برنامه اعلام شده قرار بود از سوی سازمان لیگ فوتبال، […]

رسانه خبر ورزشی در گزارشی جنجالی از پشت پرده لغو عجیب بازی پرسپولیس و نساجی پرده برداشت که در ادامه می خوانید.

 

خبر ورزشی – گزارشی از پشت پرده لغو بازی نساجی – پرسپولیس تهیه کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

طبق برنامه اعلام شده قرار بود از سوی سازمان لیگ فوتبال، دیدار دو تیم نساجی مازندران و پرسپولیس روز یک‌شنبه ۱۶ آذرماه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شود. با این وجود باشگاه پرسپولیس از چهارشنبه گذشته از طُرق مختلف مشغول رایزنی شد که بتواند با توجه به در پیش بودن بازی حساس فینال آسیا بازی رفت با نساجی مازندران در تهران و دیدار برگشت در قائمشهر برگزار شود. در همین راستا گزارشی تهیه کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

نامه به سازمان لیگ‌؛ بازی برگشت در وطنی برگزار شود

باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ درخواست کرده بود این مسابقه در ورزشگاه آزادی برگزار شود و شاگردان یحیی گل‌محمدی در دور برگشت مهمان نساجی باشند. با توجه به شرایط حساس پرسپولیس در فاصله کوتاه باقی ‌مانده تا فینال لیگ قهرمانان آسیا مسئولان این باشگاه امیدوار بودند سازمان لیگ و باشگاه نساجی با این درخواست موافقت کنند تا با توجه به مصنوعی بودن چمن ورزشگاه وطنی و البته شرایط کرونایی احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان این تیم و ابتلای آنها به کرونا کاهش پیدا کند.

جواب سازمان لیگ‌؛ باید رضایت باشگاه نساجی را جلب کنید

از آنجایی که باشگاه نساجی مازندران میزبان این دیدار حساس است بنابراین سازمان لیگ در جواب درخواست باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کند باید رضایت تیم میزبان جلب شود. سازمان لیگ البته مخالفتی با برگزاری دیدار رفت دو تیم در تهران نداشت اما باید باشگاه نساجی مازندران هم برای برگزاری بازی در تهران موافقت خود را اعلام می‌کرد.

تماس مربی پرسپولیس با مالک نساجی مازندران

حمید مطهری دستیار یحیی گل‌محمدی سابقه مربیگری در باشگاه نساجی مازندران را همراه با مجید جلالی در کارنامه دارد. او رابطه بسیار خوبی با رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی مازندران داشته و بر همین اساس اولین تماس از سوی کمک‌مربی پرسپولیس برقرار می‌شود. رضا حدادیان که در اوکراین به سر می‌برد به مطهری می‌گوید خارج از کشور است و ۲۴ ساعت به او برای بررسی شرایط و تماس با مدیران و مربیان نساجی فرصت بدهد. البته مالک باشگاه نساجی احتمال موافقت با درخواست پرسپولیس برای بازی در تهران را بسیار اندک دانست و اطلاع داد هواداران نساجی با این موضوع مخالفت خواهند کرد.

امیری: متأسفیم! نمی‌توانیم با این خواسته موافقت کنیم

گویا مالک باشگاه نساجی با علی امیری مدیرعامل این باشگاه مازندرانی تماس گرفته و شرح ماوقع می‌کند. مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران نیز پس از بررسی جوانب امر به اطلاع دست‌اندرکاران باشگاه پرسپولیس می‌رساند که «ببخشید! نمی‌توانیم با این خواسته موافقت کنیم.»

اردوی نساجی مازندران در هتل سالاردره ساری

مسئولان باشگاه نساجی که تیم آنها در هفته گذشته موفق به شکست نفت مسجد سلیمان شده تصمیم دارند از پرسپولیس در ورزشگاه وطنی میزبانی کرده و به همین دلیل ابتدا با درخواست حریف این هفته خود مخالفت کردند. اعضای کاروان نساجی بعد از بازی سه‌شنبه گذشته خود برابر نفت مسجد سلیمان در مازندران مانده و در هتل سالاردره ساری اردو زدند. این اردو که برای تیم مازندرانی هزینه‌هایی هم دارد برای بازی حساس با پرسپولیس ترتیب داده شده بود.

کمال مصدوم شد، چشم یحیی ترسید!

محل برگزاری بازی دو تیم نساجی مازندران و پرسپولیس ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بود که چمن مصنوعی است. بر همین اساس تیم پرسپولیس یک تمرین در چمن مصنوعی انجام داد که با مصدومیت کمال کامیابی‌نیا مواجه شد. این مصدومیت که ظاهراً چند روزی هم ادامه دارد باعث نگرانی یحیی گل‌محمدی شد. سرمربی پرسپولیس که در برخی پُست‌ها با کمبود بازیکن مواجه است نگران بازی اصلی در چمن مصنوعی شهید وطنی قائمشهر شد. گل‌محمدی این احتمال را می‌دهد که یکی، دو بازیکن کلیدی خود را به دلیل بازی در چمن مصنوعی آن هم در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا از دست بدهد. بر همین اساس او ابتدا به افشین پیروانی و سپس شکوری و سمیعی اعلام کرد که «صلاح نیست در فاصله نزدیک به فینال لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس در زمین چمن مصنوعی یک بازی رسمی و سنگین انجام بدهد.»

ملاقات گل‌محمدی و پیروانی با هیئت مدیره پرسپولیس

هیئت ‌مدیره باشگاه به اتفاق جعفر سمیعی، زفرقندی و ابراهیم شکوری، مدیرعامل و معاون اجرایی باشگاه با حضور یحیی ‌گل‌محمدی و افشین پیروانی تشکیل جلسه دادند. بررسی آخرین اقدام‌های انجام شده و مسائل مورد پیگیری برای حضور هر چه بهتر سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا محور اصلی بحث‌های مطرح شده در این نشست بود و در جریان آن، نیازهای تیم و کادر فنی بررسی شد. برنامه‌ریزی برای زمان سفر تیم، نحوه اسکان، برگزاری تمرینات و موارد مرتبط با سفر تیم به قطر از مسائل مطرح شده در جلسه بود.

ظاهراً مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از حضور در این جلسه برای پیگیری امور مربوط به سفر تیم در جلسه‌ای با مسئولان وزارت ورزش شرکت کرد. اما شاید مهم‌ترین بحث در این نشست جمع‌بندی در خصوص به تعویق افتادن بازی با نساجی مازندران در صورت مخالفت باشگاه شمالی با پیشنهاد برگزاری بازی رفت در استادیوم آزادی تهران بود.

اعلام موضع رسمی مدیرعامل نساجی مازندران

علی امیری مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران اما بالاخره موضع رسمی خود را در مصاحبه‌ای اعلام کرد. امیری در خصوص درخواست باشگاه پرسپولیس برای تغییر میزبانی از ورزشگاه شهید وطنی به ورزشگاه آزادی گفت: برای نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم ولی ما با درخواست تغییر محل بازی مخالفت کردیم.

امیری در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس برای اجرای پروتکل‌ها چنین درخواستی داشته گفت: ما تا همین جای مسابقات به بهترین شیوه پروتکل‌ها را برای تیم خودمان و مهمان‌ها رعایت کردیم. من به عنوان مدیرعامل باشگاه نساجی از همین جا اعلام می‌کنم حاضریم همه‌گونه همکاری را برای برگزاری مسابقه با پرسپولیس با مسئولان انجام داده و حتی برای این مسابقه درهای VIP استادیوم وطنی را برای جلوگیری از حضور افراد متفرقه هم ببندیم.

باشگاه پرسپولیس: تحت هیچ شرایطی به قائمشهر نمی‌رویم!

یحیی گل‌محمدی به دلایلی که اشاره شد و با توجه به در پیش بودن بازی حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا مخالفت خود با سفر به قائمشهر را به اطلاع اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تهران رساند. باشگاه هم با سرمربی خود همنوا شده و به سازمان لیگ اعلام کرد این دیدار یا در تهران برگزار شود یا اینکه به تعویق بیفتد چون به هیچ عنوان برای انجام بازی رفت در روز یک‌شنبه به قائمشهر سفر نخواهند کرد.

 

بدین ترتیب آقایانی که تنها بازی پرسپولیس و سپاهان را به خاطر حضور سرخ ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا لغو کرده بودند با دستورپذیری از مقامات بالادستی به جای 3-0 کردن نتیجه به سود نساجی به واسطه عدم حضور پرسپولیس در قائم شهر، آن بازی را لغو کردند تا میز و صندلی و پست و مقام خود را حفظ کرده باشند. پیشتر تیم استقلال و سپاهان در شرایط مشابه تهدید به عدم حضور در زمین کرده بودند و سازمان لیگ به سادگی نتیجه را 3 بر 0 به سود پرسپولیس اعلام کرد اما به نظر می رسد همه حرفها در خصوص جانبداری وزارت ورزش از یک تیم خاص واقعیت داشته است چرا که سازمان لیگ با اعلام برنامه پرسپولیس تا هفته ششم عملا عزم خود برای لغو نشدن بازیهای این تیم را اعلام کرده بود و تصمیم اخیر دوستان حاکی از تحمیل فشار برای لغو بازی از سمت مقام بالادستی بوده است.

دیدگاه کاربران 10 دیدگاه
  • محمد 5 دسامبر 2020 / 6:45 ب.ظ

    واقعا برا رسانه خبر ورزشی متاسفم که چنین قضاوت نسنجیده ای رو منتشر کرده و قضاوت نسنجیده انجام داده

  • محمد 5 دسامبر 2020 / 6:15 ب.ظ

    ‏یحیی گفت دو هفته دیرتر لیگ شروع بشه عالیه
    ستاد کرونا!! دو هفته عقب انداخت
    نتونستن گل بزنن؛ پنالتای مشکوک
    وقیحانه به اخراجای درست اعتراض کردن؛ سرلک اخراج نشد
    عشقشون نکشید برن تا قائمشهر تو وطنی بازی کنن؛ بازی لغو شد
    اینا فقط موارد پاییز ۹۹ هست؛ ۵ ساله داستان مهندسی لیگ همینه‏یحیی گفت دو هفته دیرتر لیگ شروع بشه عالیه
    ستاد کرونا!! دو هفته عقب انداخت
    نتونستن گل بزنن؛ پنالتای مشکوک
    وقیحانه به اخراجای درست اعتراض کردن؛ سرلک اخراج نشد
    عشقشون نکشید برن تا قائمشهر تو وطنی بازی کنن؛ بازی لغو شد
    اینا فقط موارد پاییز ۹۹ هست؛ ۵ ساله داستان مهندسی لیگ همینه

  • مسعود 5 دسامبر 2020 / 5:08 ب.ظ

    واقعا شرم کنید !!! به کوری چشم شما کیسه کشا قهرمانی پنجم و جام آسیا رو میبریم تا شما دیگه آتش نشانی هم به دردتون نخوره !!!!حسودای سلیطه !!!

  • مهدی 5 دسامبر 2020 / 5:06 ب.ظ

    چه داستان قشنگی.تخیل و توهم و دروغ توش موج می زنه.اولا سپاهان مشکلی برای بازی نداشت و قرار بود بازی بدون تماشاگر باشه مثل بازیهای دیگه و کل دنیا.سپاهان قبول نکرد ولی پرسپولیس حاضر شد و هرجای دنیا بود بازی ۳ بر صفر میشد.
    ثانیا استقلال گفت بازی نمی کنیم و به اردوی ترکیه رفت دقیقا روزی که بازی داشت ایران نبود و cas هم به نفع پرسپولیس رای داد.
    ثالثا پرسپولیس نگفت بازی لغو بشه بلکه گفت تهران برگزار بشه و نساجی مخالفت کرد.ولی نگفت حتما باید بازی کنیم.دیدارشون لغو شد و قراره بعدا توی همون قائمشهر بازی کنند.
    رابعا پارسال بازی استقلال به دلیل مشکوک بودن کرونای چندتا از بازیکنهاش لغو شد و قبل از اینکه سازمان لیگ بازی رو لغو کنه استقلال اعلام کرد به هیچ وجه بازی نمی کنند و به همین دلیل افاضلی به دلیل اعلام رسمی استقلال قبل از تصمیم سازمان لیگ و خودداری از سفر به جنوب گفت باید ۳بر صفر بشه

    • شل مغز نباشیم 5 دسامبر 2020 / 5:46 ب.ظ

      متوهم عزیز. بازی لنگ و نساجی هم بدون تماشاگر بود چرا نرفتید بازی کنید؟ استقلال به تعداد مجاز رسیده بود برای لغو بازیش با پازس جنوبی. سازمان لیگ گفت اگه نتایجشون بیاد و به تعداد نرسیده بلشن بازی 3 بر صفر به نفع پارس جنوبی میشه که نتایج اومد و مشخص شد حق با استقلال بوده. شما یه درصد فک کن غیر این بوده باشه چون اون زن سلیطه هومن افاضلی مسئول کار بود و اگه یه درصد غیر این بود علم شنگه راه میفتاد. چطور فقط برای استقلالیا راستی ازمایی بود برای بقیه تیما نبود؟ میخواستن دوباره تست بگیرن که اگه تعداد اومده باشه پایین نتیجه رو به نفع پارس بزنن که عن شدن و حرف استقلال تایید شد

    • محمود 5 دسامبر 2020 / 9:55 ب.ظ

      سپاهان به احترام هواداران که جلو هتل بودند(تا اون روز نمیداستند و هیچ کس نمیدانست محدودیت کرونایی چیست و خود را حق به جانب میدانستند چون فینال زودرس پرسپولیس و‌سپاهان دومین بازی بدون تماشاگر لیگ بود .و فکر میکردند علیه شون ظلم شده ) با کمی تاخیر رسید اما پرسپولیس با زرنگی و اگاهی از قانون فرار را ترجیح داد تا ۳ امتیاز مفت بگیره

      • مهدی 6 دسامبر 2020 / 12:59 ق.ظ

        و باز هم دروغ.سپاهان با کمی تاخیر رسید؟کجا رسید؟رختکن؟میخواستند توی رختکن بازی کنند لابد گل کوچیک.شما فیلم رختکن سپاهان و صحبتهای مدیرعاملش رو لطفه برو ببین یه بار دیگه.ضمنا بازی ۴:۱۵ بود تا یه ربع به ۵ صبر کردند نیومدند.با اینکه دیر رسیدند به زمین هم نیومدند.داشتند توی رختکن گرم میکردند؟چقدر خنده دار؟زمین چمن به اون بزرگی جا نداشت که رختکن گرم کنند؟اینا که دیر رسیدند.لباس میپوشیدند میومدند توی زمین گرم میکردند.خودتون رو به دیوانگی زدین یا از فرط توهم و ودروغ دچار جنون و نقصان عقل شدین ظاهرا…

  • Reza 5 دسامبر 2020 / 3:55 ب.ظ

    چرت نگو نگو….

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید