کد خبر:41044
پ

پشت پرده عدم حضور گزارشگران ایرانی در جام جهانی قطر

روز گذشته خبر عدم حضور گزارشگران ایرانی در محل برگزاری بازی های جام جهانی رسانه ای شد که گمانه زنی های زیادی را در این خصوص به وجود آورد. پشت پرده عدم حضور گزارشگران ایرانی در جام جهانی قطر برخی گمانه زنی ها حاکی از این بود که صداوسیما حق پخش مسابقات جام‌جهانی را نخریده […]

روز گذشته خبر عدم حضور گزارشگران ایرانی در محل برگزاری بازی های جام جهانی رسانه ای شد که گمانه زنی های زیادی را در این خصوص به وجود آورد.

پشت پرده عدم حضور گزارشگران ایرانی در جام جهانی قطر

پشت پرده عدم حضور گزارشگران ایرانی در جام جهانی قطر

برخی گمانه زنی ها حاکی از این بود که صداوسیما حق پخش مسابقات جام‌جهانی را نخریده و به این دلیل گزارشگر ایرانی در قطر نداریم.

این شایعه از آنجا وایرال شد که نام ایران و سازمان صداوسیما در جدول پخش و حق‌پخش مسابقات جام‌جهانی درسایت فیفا وجود نداشت.
گزارشگران ایران برخلاف دوره‌های قبل (مانند توکیو) در دوحه قطر حضور نخواهند داشت. ایران در دوحه استودیو ندارد و هر سه مسابقه تیم‌ملی ایران با گزارشگران ایرانی داخل کشور گزارش خواهد شد؛ حال باید پرسید سازمان صداوسیما با چه اسنادی ادعای داشتن حق‌پخش انحصاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را دارد؟ واقعیت این است که مجوز حضور گزارشگران ایرانی باتوجه به نخریدن حق‌پخش تلویزیونی، در کشور قطر محقق نشده است.

اما گمانه زنی دوم مربوط به مسائل سیاسی است که مانع از اعزام گزارشگران تلویزیون به محل برگزاری بازی ها شد. بر این اساس برخی معتقدند سیاست موجود در راس هرم حاکمیت کشور که از هجمه معترضین داخلی و خارجی علیه صدا و سیما آگاه است، به دو دلیل ایجاد استودیو در قطر را ممنوع کرده است. این دو دلیل عبارتند از:

1. جلوگیری از حملات تروریستی به عوامل اجرایی برنامه های جام جهانی در استودیوی صدا و سیما
2.جلوگیری از پخش صدای اعتراض احتمالی برخی ایرانیان در اطراف محل استقرار گزارشگر یا مجری اعزامی

هر چه که هست، این دوره از رقابت های جام جهانی بدون شک جنجالی ترین و سیاسی ترین دوره جام های جهانی از ابتدا تاکنون بوده و از اهمیت خاصی برای مسئولین در ایران برخوردار است. شایان ذکر است، با توجه به هجمه ای که علیه ملی پوشان در داخل کشور شکل گرفته، این احتمال می رود برخی از آنها برای تغییر افکار عمومی نسبت به خود، دست به حرکات و رفتارهای غیرمنتظره بزنند و پس از اتمام بازی ها قید حضور در تیم ملی و بازگشت به کشور را بزنند و همین مسئله استرس شدیدی را نزد مسئولین فدراسیون فوتبال که می بایست به مقامات بالادست خود پاسخگو باشند، به وجود آورده است.

 

گفتنیست بازی های جام جهانی با گزارش  مزدک میرزایی از شبکه پرشیانا اسپورت پخش خواهد شد. شما می توانید پخش زنده جام جهانی امشب را هم از اپلیکیشن بتاکاپ تماشا کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید