کد خبر:37999
پ

پشت پرده سناریوی تریبون دادن به جریان اپوزیسیون کیروش | خداداد عزیزی در قواره انتقاد از کیروش نیست

در حالی که فقط شایعه حضور کیروش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی مطرح شده، به نظر می رسد آب در لانه مورچه ریخته شده و به یکباره اتاق فکر حامیان دلالیزم در تیم ملی تشکیل جلسه داده و روش های برگرداندن فضا و افکار عمومی را بررسی کردند تا امروز جمعه، موج مصنوعی در […]

در حالی که فقط شایعه حضور کیروش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی مطرح شده، به نظر می رسد آب در لانه مورچه ریخته شده و به یکباره اتاق فکر حامیان دلالیزم در تیم ملی تشکیل جلسه داده و روش های برگرداندن فضا و افکار عمومی را بررسی کردند تا امروز جمعه، موج مصنوعی در حمایت از اسکوچیچ شکل بگیرد که به واسطه عدم حمایت ملی پوشان با سابقه از ایشان، این موج خیلی زود خاموش شد.

پشت پرده سناریوی تریبون دادن به جریان اپوزیسیون کیروش در 24 ساعت گذشته

پشت پرده سناریوی تریبون دادن به جریان اپوزیسیون کیروش در 24 ساعت گذشته

رسانه های جیره خواری که ظاهراً در دوران اسکوچیچ از معرفی بازیکن به تیم ملی به نان و نوایی رسیده اند (همین چند وقت پیش بود که محمدرضا احمدی در آنتن زنده به علی علیپور قول دعوت به تیم ملی را داد و او به طور ناگهانی در شرایطی که عملکرد ضعیفتری از شهاب زاهدی داشت، به تیم ملی دعوت شد) در شبکه های مختلف اقدام به روی خط آوردن افرادی کرده اند که در زمان حضور کیروش، مخالف وی بودند. یکی از منتقدین همیشگی کیروش، خداداد عزیزی بود که از شب گذشته در هر شبکه تلویزیونی در حال لطیفه گویی بر علیه کیروش بوده است.

عزیزی در حالی از کیروش انتقاد و از اسکوچیچ حمایت می کند که اصلا در قواره این صحبتها نیست که بخواهد عملکرد فنی کیروش را زیر سوال ببرد چرا که او با ساختار فوتبال مریض ایران در 8 سال کاری کرد که نه تنها بردن، بلکه گل زدن به تیم ملی ایران برای تیم های آسیایی به آرزو تبدیل شده بود و شاید اگر اشتباهات مدافع اتوبوسی و منشوری تیم ملی در بازی مقابل ژاپن نبود، ایران فاتح جام ملتهای آسیا بود؛ شاید اگر مهدی طارمی آن موقعیت تک به تک را به گل تبدیل کرده بود، ایران برای اولین بار از گروه مرگ جام جهانی به دور بعد مسابقات صعود کرده بود.

امروز بحث حمایت از کیروش مطرح نیست بحث آبروی تیم ملی ایران مطرح است که ظاهراً منافع برخی در کنار رفتن اسکوچیچ به خطر افتاده که اینگونه با تمام قوا از حداکثر توان رسانه ای خود برای جلوگیری از بازگشت کیروش استفاده می کنند. سطح مربیگری اسکوچیچ در اندازه همان تیم های خونه به خونه و صنعت نفت آبادان است و نه بیشتر …. اگر او پس از ویلموتس که تنها برای شیادی و سیاحت به ایران آمده بود، سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفت و تیم ایران را به جام جهانی هدایت کرد، کار فوق العاده ای انجام نشده چرا که او میراث دار بهترین نسل از فوتبالیست های ایرانی بود که زیر نظر کیروش و با مشاوره ها و توصیه های کیروش به مدارج بالا در فوتبال اروپا رسیدند که شاید اگر به حرفهای برانکو ایوانکویچ در عدم ترک فوتبال ایران گوش داده بودند، هرگز امروز مهدی طارمی را به عنوان نماینده شایسته فوتبال ایران در قلب فوتبال اروپا نداشتیم.

در همان مقطع خداداد عزیزی ها بارها از کیروش انتقاد کردند چرا که او زیر بار حرف زور و تحمیل نمی رفت؛ عزیزی در حالی از بازیهای دوستانه زمان کیروش انتقاد می کرد که علی رغم دیدگاه های بزدلانه سرمربی فعلی تیم ملی که از مصاف با تیمهای بزرگ هراس دارد، او مشتاق به بازی با تیم های خوب خارجی بود و در زمان حضورش با تیمهای بزرگی همچون سوئد، شیلی، الجزایر، تونس، ترکیه و … بازی دوستانه برگزار شد اما اسکوچیچ که خود بهتر از هر فرد دیگری عیار مربیگری خود را می شناسد به بهانه واهی از سفر به آمریکای جنوبی و بازی دوستانه عالی با اروگوئه صرف نظر کرد و تناقض در ادعاهای او با صحبتهای میرشاد ماجدی گواهی بر این ادعاست که او از بازی با تیمهای بزرگ می ترسد و بازیکنان تیم ملی نیز به این نکته به خوبی واقف شده اند که اسکوچیچ برای جام جهانی، چیزی در چنته ندارد و با حضور او دوباره مثل سالیان گذشته در همان مرحله گروهی حذف خواهیم شد. این درحالیست که با توجه به بضاعت خوبی که تیم ایران از نظر بازیکن دارد، شانس صعودش به مرحله بعد بیش از هر دوره دیگری ارزیابی می شود و فقط یک فرد مثل خداداد عزیزی که در ظاهراً در عصر حجر زندگی می کند می تواند این ادعا را مطرح کند که مگر قرار است با تیم ملی به قهرمانی جام جهانی برسیم؟ نه آقای عزیزی قرار نیست به قهرمانی جام جهانی برسیم اما اگر تیمی مثل 4 کارشناس مثل جنابعالی داشتند، هرگز قادر به تکرار موفقیت های اخیرشان در جامهای جهانی نبودند.

حتماً به خاطر دارید که تیم کره جنوبی که در 8 سال حضور کیروش در فوتبال ایران، آرزوی بردن ایران را چه در خاک خود و چه در کشورهای دیگر به حسرت تبدیل کرد و همین تیم موفق به بردن بزرگان فوتبال جهان شد و تا رده سوم جام جهانی نیز پیش رفت. تیم ملی ژاپن با بازیهای درخشان مقابل بزرگان فوتبال جهان از جمله بلژیک یک تیم قابل احترام در فوتبال جهان به حساب می آید و با حضور کیروش، تیم ملی ایران نیز به یک تیم قابل احترام تبدیل شده بود که تا آستانه پیروزی مقابل پرتغال پیش رفت؛ با یک گل مقابل اسپانیای پرستاره مغلوب شد و مراکش مدعی را شکست داد. فراموش نکرده ایم که در جام جهانی قبلی نیز این تیم کیروش بود که آرژانتین پرستاره را تا دقایق پایانی به دردسر انداخته بود و مقابل نیجریه با انبوهی از ستاره های وقتش، به تساوی رسید.

لیاقت افرادی مثل خداداد عزیزی سرمربی مثل اسکوچیچ است که با توصیه و پیشنهاد از سردبیران ورزشی(!) بازیکنان غیرعادی به تیم ملی دعوت کنند و از ترس بازی مقابل بزرگان فوتبال جهان فیفا دی را از دست بدهند و مقابل تیم دوم الجزایر مغلوب باشند.عزیزی که تا این لحظه تنها به واسطه یک گل به استرالیا که برای 25 سال قبل است، از این فوتبال ارازلق کرده حتی به جایگاهی نرسید که بتواند به عنوان سرمربی در تیمی، به موفقیت برسد سپس در خصوص فردی اثرگذار مثل کیروش نظر بدهد. ذهن او به قدری کوچک است که احتمالاً گلش به استرالیا را مهمترین اتفاق قرن فوتبال ایران قلمداد می کند و حتی تصور صعود از مرحله گروهی جام جهانی نیز در ذهن او وجود نداد و به واسطه همین افراد کوچک است که فوتبال ایران کوچک مانده است.

آیا ایستادگی کارلوس کیروش مقابل دیکتاتوری سلطان مسعود را باید به سخره گرفت؟ همان ایستادگی که در نهایت حکم به برکناری عجیبش از تیم ملی داد و مشخص شد کیروش با دستور شخص سلطانی فر، برکنار شده است. در سمت مقابل مهدی طارمی، سرمربی تیم ملی را شست و پهن کرد اما به واسطه اینکه خود اسکوچیچ بهتر از هر فرد دیگری می داند بدون طارمی، 50 درصد کیفیت تیم ملی افت می کند، درهای تیم ملی را به روی او گشود اما حتماً به خاطر دارید که رویکرد محکم کیروش در قابل فوق ستاره های وقت تیم ملی از جمله مهدی رحمتی، مجتبی جباری، علی کریمی، خلعتبری، هادی عقیلی و … چه بود؟ او با هر بی نظمی با شدت برخورد کرد ولو بازیکن خطاکار ستاره تیمش باشد و همین شد که به جای یک تیم 11 نفره که بازیکن سالاری در آن بیداد می کرد، 3 تیم آماده به مربیان بعدی تحویل داد که هنوز هم که هنوز است، سرمربی تیم ملی در حال ارتزاق از ثمره کار پایه ای کیروش در تیم ملی است.

 

آیا اگر امروز علیرضا بیرانوند با آمار ضعیف به تیم ملی دعوت می شود و در حمایت از اسکوچیچ پست حمایتی منتشر می کند، نباید به برخی مسائل شک کرد؟ به واقع چطور می شود بهترین گلرهای لیگ برتر به تیم ملی دعوت نشوند اما دروازه بانی که در ۲۰ بازی اخیر تیمش اصلا بازی نکرده و در ۸ بازی قبل از ان هم که به میدان رفته ۱۵ گل دریافت کرده است به یکباره سر از تیم ملی در می آورد!! چنین بازیکنی باید هم از حضور اسکوچیچ خوشحال باشد و از او حمایت کند چرا که اگر کیروش در تیم ملی حضور داشت، مسلماً رنگ تیم ملی را نمی دید.یا در مورد دیگر اگر اتفاقات آن مدافع منشوری که اتوبوس تیم ملی را به حرمسرا تبدیل کرد در زمان کیروش رخ داده بود، نسخه او را برای همیشه می پیچید و اینطور نبود که شان و شخصیت تیم ملی به خاطر پکیج بندی ها زیر سوال برود. شاید بهتر باشد خداداد عزیزی به جای همسو شدن با جریان اپوزیسیون کیروش که علتش مشخص است ( نگرانیحذف بازیکنان پکیجی یک تیم خاص از تیم ملی) به صحبتهای سعید مدنی در خصوص دلالی آشکار در تیم ملی ورود کند که چطور بهترین مدافعین ایران از تیم ملی دور شدند تا دو بازیکن پکیجی در آن فیکس بازی کنند.

 

در پایان باید دید چه کسانی از اسکوچیچ حمایت کرده و می کنند؛ بازیکنی همچون کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده و بیرانوند و … که مطمئن هستند در صورت تعویض کادر فنی، جایی در تفکرات او ندارند و یا بازیکنی همچون مهدی طارمی، سردار آزمون و جهانبخش و … ؟ جناب عزیزی که مدعی هستید هر بازیکنی با اسکوچیچ همسو نیست به خانه ش برود؛ حتماً فراموش کرده اید که سردمدار مخالفین اسکوچیچ، مهدی طارمی بوده و هست و قطعاً بهتر می دانید بدون مهدی طارمی، قدرت خط حمله ایران احتمالاً نصف خواهد شد. پس بهتر نیست به جای اینکه طارمی و سایر مخالفین تاکتیک های اسکوچیچ به خانه بروند، مربی که در سطح لیگ 1 ایران هم نیست، به خانه برود؟ این تیم ملی با حضور امثال طارمی و آزمون و جهانبخش و عزت اللهی … شخصیت پیدا کرده و نه با حضور اسکوچیچ.

صعود ایران به جام جهانی نه صرفاً به خاطر جادوی اسکوچیچ بلکه توانایی و غیرت بازیکنان بود همانطور که صعود ایران به جام جهانی 98 نه صرفاً به خاطر توانایی و دانش فنی والدیر ویرا بلکه به خاطر غیرت بازیکنان بود و با نسل طلایی فعلی تیم ملی، هر مربی ایرانی هم می توانست چنین نتایجی را حتی با ارائه بازیهای بهتر کسب کند. پس در این مورد عوامفریبی ممنوع! در مقابل فردی که نه تنها از نظر فنی بلکه از نظر سخت افزاری و زیرساخت ها هم به فوتبال ایران خدمت کرده نه تنها باید تا کمر خم شد، بلکه باید سجده کرد چرا که امروز در نبود کیروش ها می بینیم چه افرادی چه خیانت هایی به فوتبال ملی و باشگاه ایران کرده و می کنند و یک به زعم شما اجنبی(!) چه یادگاریهایی از خود برای فوتبال ایران بر جای گذاشت.

 

پی نوشت: سناریوهای نخ نما برای جلوگیری از بازگشت کیروش برای افکار عمومی عیان شده و به زودی رسوایی آقایانی که از کنار ارائه پکیج بازیکن به تیم ملی نان می خوردند، عیان خواهد شد. دوستانی که امروز در التهاب بازگشت کیروش شب را به صبح در حال دعا و نذر و نیاز هستند باید بدانند که به زودی می بایست بند غرامت را برای بازیکنانی فعال کنند که قول حضور در تیم ملی و جام جهانی به آنها داده شده بود … اگر ویلموتس بنا به توصیه مسعود سلطانی فر به مهدی تاج تحمیل شد؛ اسکوچیچ هم توسط جریان عزیزی خادمی از صنعت نفت به تیم ملی ایران رسید که امروز آن جریان به اتهام فساد، به طور کامل از فدراسیون فوتبال پاکسازی شده اند و شاید تنها یادگار فدراسیون عزیزی خادم، همین جناب اسکوچیچی باشد که هنوز معلوم نیست با چه رزومه ای به نیمکت تیم ملی رسید!

دیدگاه کاربران 6 دیدگاه
  • ادمین کیسه ای 12 جولای 2022 / 3:10 ق.ظ

    بقول اقای احمدی نژاد اقای ک این متن رو مینویسی اب بریز همون جایی ک میسوزه برادر کیسه ای

    • حیرانی 12 جولای 2022 / 3:18 ب.ظ

      فعلا که شما باید آب رو بریزید همونجا که میسوزه . دلال مورد نظر از تیم ملی اخراج شد خخخخخخخخ

  • ابوالفضل 11 جولای 2022 / 3:13 ب.ظ

    آقای ملکی،دمتون گرم واقعا بسیاززیبا ومستدل بیان فرمودید👏👏
    اتفاقا وقتی سردمداران مخالفت با کیروش رامیبینیم به یه نکته ظریف میرسیم که همشون هوچی گراهای بی مغزی هستند که ازبعد فنی پشیزی ارزش ندارند

  • فرهاد 11 جولای 2022 / 11:07 ق.ظ

    شما چرا سنگ کیروش رو ب سینه میزنی ؟
    شما ک تابلو حامی دلالیسم هستین پس لطفا سکوت . تابلو دارین در جهت منافع خودتون قلم میزنین .
    قلم شرف داره برادر . لطفا سکوووووت

    • admin 11 جولای 2022 / 11:48 ق.ظ

      ما سنگ کیروش رو به سینه نمیزنیم فقط میگیم هر کسی بیاد بهتر از دلالهای کروات هست . چه کیروش چه غیر کیروش . مخالفین کیروش نونشون توی حمایت از دلالیزم کروات هست چون میدونن کیروش دفعه قبلی دمشونو قیچی کرد و اگر برگرده نون و آبشون قطع میشه . کیروش در چه موردی دلالی کرده میشه بگید ؟

  • بی نام 8 جولای 2022 / 5:27 ب.ظ

    اینها یک بله قربان گوی خارجی می خواستند که خودشان از پشت تیم را هدایت کنند. با توصیه های برانکو و …

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید