کد خبر:42475
پ

پشت پرده سناریوی تخریب علی دایی | بازی با اعتبار علی دایی بازی با دم شیر

در روزهای گذشته انتشار کلیپی که در آن یک چهره تندرو و افراطی با توهین به علی دایی، سعی در بی اهمیت جلوه دادن جایگاه او در بین مردم داشت، جنجال به پا کرده است. این اتفاق در حالی رخ داد که ظاهراً جریانی افراطی در داخل کشور به قصد تلافی و انتقام گیری از […]

در روزهای گذشته انتشار کلیپی که در آن یک چهره تندرو و افراطی با توهین به علی دایی، سعی در بی اهمیت جلوه دادن جایگاه او در بین مردم داشت، جنجال به پا کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که ظاهراً جریانی افراطی در داخل کشور به قصد تلافی و انتقام گیری از چهره ای که در اوج اعتراضات مردمی، همصدا با مردم (و نه اغتشاشگران) در مقابل این دوستان قرار داشت، فعالیت می کند.

آقایان ابتدا با ایجاد مزاحمت برای علی دایی در خروج از کشور و ضبط پاسپورت او برای شهریار فوتبال ایران حاشیه سازی کردند. چندی بعد آقایان با حمله به مغازه های علی دایی و درج عبارات توهین آمیز و اتهامات واهی وطن فروشی سعی در عصبانی کردن شیر فوتبال ایران کردند. سپس با فرود اضطراری هواپیمای حامل زن و دختر علی دایی در کیش سعی کردند او را به واکنشی که مستوجب بازداشت باشد، وادار کنند و در ادامه این سناریوها با هجمه رسانه ای علنی در شبکه افق که نزدیک به آن نهاد نظامی است، سعی کردند اعتبار علی دایی را هدف قرار دهند و به نوعی او را ترور شخصیت کنند که خوشبختانه به لطف خداوند و هوشیاری علی دایی هر بار این توطئه های نهانی و آشکار با تدبیر علی دایی خنثی شده و تیر آقایان به سنگ خورده است.

افراطیونی که تا این لحظه در خشمگین کردن علی دایی شکست خورده بودند ظاهراً قصد دارند از او گزک لازم برای بازداشتش را بگیرند. شاید یک استوری، یک پست یک توئیت برای این جماعت کافی باشد تا دایی را هم مثل ترانه علیدوستی بازداشت کنند. از گوشه و کنار خبر می رسد این سناریوی نخ نما در پی آن است تا دائی را مجبور به خروج (بخوانید فرار) از ایران کند تا راحت تر بتوانند کمپین های تبلیغاتی ضد او در اخبار 20:30 پخش نمایند.(مثل آنچه برای علی کریمی اتفاق افتاد) اما علی دایی نشان داده اهل این ماجراها نیست و در کنار حق و در مقابل ظلم ایستاده است.او حتی با انتشار عکس بلیط رفت و برگشت زن و بچه ش به شایعه سازی این جریان پایان داد که مدعی بودند ابتدا قرار بوده خانواده دایی از کشور فرار کنند و سپس خود او کشور را ترک کند!

اما غافل از اینکه بازی با اعتبار علی دایی بازی با دم شیر است و یک دقیقه بازداشت او منجر به انفجار خشم تمامی ترک تبارهای ایران خواهد شد و در آن شرایط کنترل اوضاع به سادگی آنچه در 4 ماهه گذشته رخ داد نخواهد بود.

شاید بهتر باشد آقایانی که تا این لحظه جرات بازداشت علی دایی را نداشته اند، از این به بعد هم فکر این اتفاق را نکنند چرا که تبعات بسیار سنگینی برای مجموعه همفکران آنها در داخل و خارج خواهد داشت.

گفتنیست علی دایی به دلیل اعتراض به ساختار فاسد در فوتبال ایران به طور غیررسمی فعالیتش را در فوتبال ایران محدود کرده است. این اتفاق از زمانی رخ داد که او سرمربی تیم سایپا بود اما با انتقاد از کیفیت فنی خودروهای تولید شده توسط این خودروساز شبه دولتی به یکباره از کار برکنار شد! او در جریان اعتراضات مردم نیز در سمت مردم و در مقابل ظلم ایستاد و همین مسائل باعث شده تا علی دایی به یک هدف برای افراطیون آتش به اختیار در جهت تخریب شخیصت و اعتبارش تبدیل شود.

دیدگاه کاربران 29 دیدگاه
  • behnam0074 5 ژانویه 2023 / 11:53 ب.ظ

    باید طرف رو به جزای عملش برسونن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید