کد خبر:44588
پ

پشت پرده رنگ عوض کردن سرمربی پرسپولیس: پای قهرمانی در میان بود!

در حالی که سرمربی پرسپولیس هنوز پاسخ مشخصی به توهمات اسفند ماه 1401 خود در خصوص اینکه تا وقتی او سرمربی پرسپولیس است، اجازه قهرمانی به او و تیمش داده نمی شود نداده، اما با رصد اتفاقات رخ داده در پرسپولیس به سادگی می توان دریافت یحیی چه چیزی را به چیز دیگر معامله کرده […]

در حالی که سرمربی پرسپولیس هنوز پاسخ مشخصی به توهمات اسفند ماه 1401 خود در خصوص اینکه تا وقتی او سرمربی پرسپولیس است، اجازه قهرمانی به او و تیمش داده نمی شود نداده، اما با رصد اتفاقات رخ داده در پرسپولیس به سادگی می توان دریافت یحیی چه چیزی را به چیز دیگر معامله کرده است.

تا قبل از عید نوروز، پرسپولیس و چند ستاره این تیم و به طور خاص وحید امیری و مهدی ترابی شرایط خوبی نداشتند و با امتیازات زیادی که از دست داده بودند، امید چندانی به قهرمانی این تیم نمی رفت. سرمربی این تیم که از قهرمانی مایوس شده بود با مصاحبه ای عجیب مدعی شد تا وقتی او در پرسپولیس است، اجازه قهرمانی به این تیم داده نمی شود.

رابطه تغییرات در سیمای گل محمدی و عوض شدن شرایط به سود تیمش

در واقع اشاره گل محمدی به حمایتش از اعتراضات مردمی بود که او با پست ها و استوری های خود در نقطه مقابل حاکمیت انجام داده بود. اما ظاهراً از راس قیف فساد در فوتبال به او سیگنال هایی داده می شود که اگر تغییراتی در رفتار و گفتار خود به وجود بیاورد، همان ها که قرار بود نگذارند پرسپولیس قهرمان شود، پرسپولیس را قهرمان می کنند.

پس از این اتفاق، به یکباره شاهد تغییرات در سیمای گل محمدی شدیم و دیگر خبری از مصاحبه های آتشین او علیه عواملی که نمی خواستند او قهرمان شود نبود. سکوها هم که تا پیش از این دو بازیکن تیم یعنی ترابی و امیری را هو می کردند و از گلزنی آنها هم خوشحال نمی شدند، به یکباره با کمک همان عوامل نامرئی حال و هوایشان عوض شد به تشویق بازیکنان ارزشی تیم پرداختند.

اما تغییرات عقیدتی در پرسپولیس به این مورد خلاصه نشد و کاپیتانی پرسپولیس نیز به وحید امیری رسید. از روزی که بسیج فعال تیم پرسپولیس به کاپیتانی رسید، این تیم رنگ باخت و حتی تساوی را به خود ندید. پروژه قهرمان سازی از نیروهای بسیجی در فوتبال به جایی رسید که مهدی ترابی رو به نزول بابت شعارهای تند هواداران با شعارهای حمایتی آنها احیا شد و در نهایت نیز مجموعه پرسپولیس مزد تغییرات عقیدتی خود را از همان عواملی که یک زمان نمی خواستند پرسپولیس با مربی که از مردم حمایت کرده بود، به قهرمانی برسد، گرفت و با اتفاقات عجیب جبری در سه هفته پایانی به ضرر رقبا و به سود پرسپولیس، داستان قهرمانی لیگ به کام پرسپولیس ختم شد.

پای سازمان بسیج و مهار قطعی معترضین خیابانی به قهرمانی پرسپولیس باز شد

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که آنها که معتقدند سپاهان خودش نتوانست مقابل ملوان به پیروزی برسد، آیا به اشتباه مسلم داور در عدم اعلام پنالتی به سود این تیم در دقیقه 5 واقف هستند؟

آنهایی که می گویند استقلال با باخت در دربی و تساوی مقابل صنعت نفت، پرسپولیس را به قهرمانی رساند آیا به اشتباه داور در عدم اعلام پنالتی به سود استقلال در نیمه اول دربی واقف هستند؟ استقلال می توانست صنعت نفت را شکست دهد اما اگر داور مسابقه باز هم به ضرر این تیم اشتباه نمی کرد و پنالتی واضح بر روی مهدی قایدی را اعلام می کرد.

همه این موارد یک پکیج برای قهرمانی پرسپولیس در سه هفته پایانی بود که توسط قیف فساد در فوتبال به این تیم اهدا شد.

البته این خوی آفتاب پرستی به علی کریمی هم سرایت کرد و او که در ظاهر در جبهه مردمی قرار داشت با انتشار پیام تبریک قهرمانی پرسپولیس، حرف های سابق خود را نقض کرد تا مشخص شود، منافع شخصی، اولویت اول و آخر این جماعت است و بس. کریمی با تبریک قهرمانی پرسپولیس در واقع مهر تائیدی به این مهم زد که از اون بالا بالاها برای قهرمانی پرسپولیس تصمیم گرفته شد همانطور که گل محمدی پیشتر خودش به این موضوع اشاره کرده بود. شاید درست تر آن بود که امروز علی کریمی این قهرمانی را تسلیت می گفت چرا که قهرمانی که به گفته آقایان از بیرون از مسائل فوتبالی توسط سیاسیون تعیین شود، هیچ ارزشی ندارد.

در سمت مقابل هم تیمی بود که با قهرمانی سکوت، از کشته شدگان پائیز و زمستان سال گذشته حمایت کرد و مزد آن، عدم پرداخت دستمزد کادر فنی و بازیکنان به مدت 8 ماه و انواع و اقسام کارشکنی برای حذف از آسیا و ناکامی در رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ بود! حال باید منتظر ماند و دید آقایان با چه سناریوی جدید قصد ناکام کردن یک تیم و ادامه موفقیت تیم دیگر را در جام حذفی جلو خواهند برد.

به قول وریا غفوری، وقتی استقلال توانست تیم محبوب آقایان را شکست دهد، فقط یک تیم شکست نخورد بلکه یک جریان شکست خورد. از آن تاریخ به بعد و این جمله ماندگار نیز بارها شاهد ناداوری و عدم اعلام پنالتی به سود استقلال در دربی ها بوده ایم تا مبادا آقایان ناراحت شوند! نکته جالب اینکه پس از پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس در جام حذفی در سالهای اخیر در نیمه نهایی که با ضربات پنالتی رقم خورد، با مشکل تراشی های عجیب، این تیم در فینال با اتفاقات عجیب و غریب حضور پیدا کرد و ناکام شد. مگر می شود سرمربی تیمی که رقیب سنتی را در نیمه نهایی شکست داده و تیمش راهی فینال شده، پس از دربی به دلیل شیطنت های آقایان استعفا دهد؟

قهرمانی سکوت

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 20 مه 2023 / 3:20 ب.ظ

    گل محمدی تیم نظام دستشه بعد علی‌عسگر نظام حرف میزنه؟ جوکه این حرفا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید