کد خبر:38766
پ

پشت پرده حقه برانکو برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران

برانکو ایوانکویچ که در زمان مربیگری کارلوس کیروش پیوسته در مظان اتهام برای لابی در پشت پرده برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی بود، این روزها نامش زیاد در رسانه های ایرانی دیده می شود. البته دوستان رسانه ای برانکو در ایران که کم هم نیستند(خبرناهاران دلاربگیر) اگر 1 درصد امید […]

برانکو ایوانکویچ که در زمان مربیگری کارلوس کیروش پیوسته در مظان اتهام برای لابی در پشت پرده برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی بود، این روزها نامش زیاد در رسانه های ایرانی دیده می شود. البته دوستان رسانه ای برانکو در ایران که کم هم نیستند(خبرناهاران دلاربگیر) اگر 1 درصد امید به حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی داشته باشند، بدون شک حضور او را به مربی ضعیفی همچون اسکویچ ترجیح می دهند اما …

 

پشت پرده حقه برانکو برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران

قضیه نیمکت تیم ملی و جانشینی اسکوچیچ وقتی جالب شد که ابتدا نام کیروش به میان آمد، سپس نام برانکو که هر دو مربی در آن مقطع پیشنهاد از سوی ایران را رد کردند. کیروش مدعی شد پیشنهادی به وی نشده  و برانکو هم اظهار داشت به اصول اخلاقی پایبند است چرا که با تیم ملی عمان قرارداد دارد و حتی اگر پیشنهادی از سمت ایران مطرح شود به آن فکر نخواهد کرد.

اما نکته قضیه اینجاست که هر دو مربی شانس نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2022 را دارند چرا که هر دو مربی، نماینده ای در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارند که در صورت انتخاب، شانسشان برای نشستن روی نیمکت تیم ملی افزایش پیدا می کند چرا که بر هیچکس پوشیده نیستف ابقای اسکوچیچ موقتی بوده و رئیس جدید فدراسیون فوتبال است که در مورد سرمربی بعدی تیم ملی تصمیم می گیرد و مهدی تاج به صراحت گزینه مدنظرش یعنی کیروش را اعلام رسانه ای کرد و به نظر می رسد گزینه میرشاد ماجدی، برانکو ایوانکویچ باشد که از این طریق قصد دارد حمایت رسانه ها و نفرات تاثیرگذار نزدیک به باشگاه پرسپولیس را پشت خود ببیند.

پشت پرده حقه برانکو برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران

سیگنالی که باعث شده تا برانکو به بازگشتش به تیم ملی ایران خوش بین باشد اینکه او تا پیش از این به اصول اخلاقی پایبند بود و مدعی قرارداد داشتن با تیم ملی عمان بود اما به یکباره حرف از امکان فسخ قراردادش با عمان داد. او در ادامه به یکباره به عدم پرداخت مالیاتش توسط باشگاه پرسپولیس اعتراض کرد که خود سیگنالی واضح بر زمینه سازی او برای ورود به خاک ایران بدون مشکل مالیاتی است چرا که با وجود این حجم بدهی مالیاتی سنگین و عدم پرداخت آن توسط باشگاه پرسپولیس در صورت بازگشتش به ایران، احتمالاً او در فرودگاه بازداشت خواهد شد.

بر همین اساس برانکو از همین حالا به فکر صاف کردن موانع احتمالی بازگشتش به تیم ملی ایران افتاده که مهمترین آن، بدهی مالیاتی سنگینی اوست که توسط باشگاه پرسپولیس پرداخت نشده است چرا که عدم پرداخت این بدهی توسط باشگاه پرسپولیس تا قبل از تمایل برانکو برای بازگشت به ایران بی اهمیت بود اما حالا که اوی بوی کباب به مشامش خورده و سودای بازگشت به نیمکت تیم ملی ایران را دارد، حتماً می بایست این بدهی پرداخت شود.

 

در آخرین سکانس این خیمه شب بازی، ظاهراً اسکوچیچ متوجه ماجرا شده و به اعتراف برانکو، دیگر جواب تلفن هایش را هم نمی دهد. اسکوچیچ که قربانی بزرگ کودتای بازیکنان علیه خودش بود، حالا با تمام وجود احساس می کند که یک ماه بیشتر مهمان نیمکت تیم ملی نخواهد بود و با انتخاب رئیس جدید، احتمال جایگزینی او بسیار بالا است.

 

گفتنیست پیشتر نیز برانکو پس از نمایش افتضاح در جام جهانی، بدون بازگشت به خاک ایران از سمتش کنار رفت چرا که به خوبی می دانست در صورت بازگشت، می بایست تکلیف بدهی مالیاتی اش را روشن کند وگرنه ممنوع الخروج بود و آن بدهی آنقدر پرداخت نشد تا زمانی که قرار شد برانکو سرمربی پرسپولیس شود و در آن مقطع، مسئولین پرسپولیس به عنوان بخشی از شروط برانکو برای پذیرش هدایت پرسپولیس، مجبور به پرداخت بدهی مالیاتی برانکو (بابت قراردادش با تیم ملی) شدند.

در شرایط فعلی، هر یک از کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال، یک سرمربی را برای جانشینی اسکوچیچ مدنظر دارند و به نظر می رسد لابی ها در این جهت در حال انجام است. از ما نشنیده بگیرید اما گفته می شود گزینه مدنظر تیم عزیزمحمدی و فتح اله زاده کسی نیست جواد نکونام !

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید