کد خبر:5335
پ

پشت پرده جا به جایی داور دربی و ماجراهای عجیب پس از آن

درحالی که اتفاقات رخ داده در خصوص دربی پیش رو را در هیچ دوره ای به یاد نداریم، به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و دستور از بالای، آن مقام بالادستی عامدانه عامل ایجاد تنش و حاشیه به دربی که می توانست بسیار سالم و به دور از تنش برگزار شود، منجر شده است.   […]

درحالی که اتفاقات رخ داده در خصوص دربی پیش رو را در هیچ دوره ای به یاد نداریم، به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و دستور از بالای، آن مقام بالادستی عامدانه عامل ایجاد تنش و حاشیه به دربی که می توانست بسیار سالم و به دور از تنش برگزار شود، منجر شده است.

 

تزریق حاشیه و جنجال به دربی توسط آقا بالاسر فوتبال با جا به جایی داور

 

جا به جایی داور اصلی با داور پر اشتباه

پس از اینکه در اتفاقی عجیب، قضاوت دربی از کرمانشاهی گرفته شد و به زاهدی فری سپرده شد که بارها با اشتباهات عجیبش مانع از صعود استقلال در جدول رده بندی در بزنگاه های حساس دو فصل اخیر شد؛ خبر رسید که دوستان ظاهراً با خرد جمعی به این نتیجه رسیده اند که داور پر حرف و حدیث جنجالی دیگری که به تازگی حساسیت استقلالی ها را برانگیخته برای قضاوت این دربی انتخاب کنند.

 

اصلاح اشتباه اول با یک اشتباه بزرگتر به نام پیام حیدری

پیام حیدری که با تهدید مهدی قایدی و شیخ دیاباته قبل از بازی، در کانون توجه و حساسیت هواداران استقلال قرار گرفته بود، ظاهراً بهترین گزینه دوستان برای قضاوت دربی شناخته شده بود اما این گزینه نیز به دلایل فوق، مورد اعتراض باشگاه استقلال قرار گرفت که چرا باید داوری که با ذهنیت منفی نسبت به بازیکنان استقلال وارد زمین می شود، قضاوت بازی حساس دربی را بر عهده بگیرد؟ آیا اشتباه این داور در بازی را می توان به حساب سهوی بودن نوشت؟ اگر این داور به سود استقلال سوت بزند، آیا پرسپولیس نسبت به داوری اعتراض نخواهد کرد که داور را عوض کردند تا بازی را برای استقلال در بیاورد؟ کدام عقل سلیم حکم به قضاوت پیام حیدری در این دیدار حساس داد که اگر نامش فاش شود، می بایست در اسرع وقت از سمتش عزل شود چرا که با این تصمیم عجیب و بحث برانگیز نشان داد لایق حضور در صندلی که به آن تکیه زده نیست.

 

جدول سود و زیان یک طرفه و مغرضانه

نکته جالب قضیه اینجاست که در آستانه دربی، دوستان در رسانه ملی، به بررسی یک طرفه سود و زیان تیم ها از داوری می پردازند و اینگونه به مخاطبین خود القا می کنند که استقلال با 3 امتیاز مثبت، بیشترین سود را از داوری برده است تا بار دیگر داوری دربی حساس جام حذفی را تحت تاثیر قرار دهند.

 

سفر عجیب مدیر منصوب از جانب وزیر ورزش

از طرف دیگر نیز احمد سعادتمند  مدیرعامل استقلال در اتفاقی عجیب، نقاب از چهره برداشت و در بدترین زمان ممکن میدان را خالی کرده و در فاصله 72 ساعت مانده به دربی، تهران را به مقصد ایتالیا برای مذاکره با وینفرد شفر ترک می کند و این در حالی بود که شفر اعلام کرد هرگز چنین قراری با مدیرعامل استقلال تنظیم نکرده و اصلا در ایتالیا حضور ندارد. از طرف دیگر استراماچونی نیز با برگ برنده ای که در اختیار دارد، بدون شک با آن خاطره بدی که دوستان از خود در ذهن او به یادگار گذاشتند هرگز راضی به تخفیف دادن به سعادتمند نخواهد بود و حتی اگر جنتلمن ایتالیایی قرار بود به استقلال تخفیف دهد نیز، سعادمتند می بایست بعد از دربی این سفر غیرمنتظره را که ظاهراً مدیران وزارت ورزش را نیز غافلگیر کرده انجام می داد چرا که این سفر عجیب، به شدت تمرکز کادر فنی استقلال را بر هم زده و عده ای بر این باورند سعادتمند برای بازگرداندن استراماچونی به استقلال راهی ایتالیا شده است.

 

نکته جالب در خصوص این خیمه شب بازی این است که حیدر بهاروند در واکنش به این اتفاقات عجیب و جا به جایی داور دربی مدعی شد دستور از بالا به وی ابلاغ شده و کمیته صیانت از سلامت فوتبال که جایگاهی از نظر فنی برای ایجاد تغییر در داور بازیها ندارد، به یکباره مدعی می شود، آنها داور دربی را تغییر داده اند. همین بلبشو و اتفاقات پشت پرده نه تنها وجهه دو داور جایگزین (زاهدی فر، پیام حیدری) را به عنوان داوران مافیایی فوتبال ایران خدشه دار کرد بلکه باعث شد، کامرانی فر نیز در سناریوی فساد دوستان شرکت نکرده و از ناظری بازی دربی کناره گیری کند تا از اعتبار و حیثیتش در مقابل این خیمه شب بازی که دوستان برای نتیجه دربی به راه انداخته اند دفاع کرده باشد.

به واقع اگر قرار است برای هر اتفاقی در فوتبال دستور از بالا، تعیین کننده اتفاق فنی باشد که قرار است رخ دهد، پس نقش امثال مهدی تاج و حیدر بهاروند به عنوان مسئولین فدراسیون مستقل از دولت چیست؟ آیا اعتراف به همین دستورپذیری و فرمانبرداری از مقامات بالادستی، خود گواهی بر دولتی بودن و غیرمستقل بودن فدراسیون فوتبال نیست؟ آیا این اعترافات دلیل کافی برای مهندسی نتایج فوتبال در خارج از مستطیل سبز نیست؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید