کد خبر:16330
پ

پرسپولیس و ذوب آهن | توقف خاص تیم خاص مقابل تیمی که قرار بود حریف تمرینی باشد

بتاکاپ – بازی دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در حالی با تساوی 1-1 به پایان رسید که کمتر هوادار پرسپولیس انتظار این نتیجه و با این سبک بازی را از تیم گل محمدی داشت. در ادامه به تحلیل این بازی عجیب می پردازیم.   آمار و اطلاعات بازی پرسپولیس و ذوب آهن و نمرات […]

بتاکاپ – بازی دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در حالی با تساوی 1-1 به پایان رسید که کمتر هوادار پرسپولیس انتظار این نتیجه و با این سبک بازی را از تیم گل محمدی داشت. در ادامه به تحلیل این بازی عجیب می پردازیم.

 

آمار و اطلاعات بازی پرسپولیس و ذوب آهن و نمرات بازیکنان

 

جدول لیگ برتر 99-1400

 

پرسپولیس و ذوب آهن | توقف خاص تیم خاص مقابل تیمی که قرار بود حریف تمرینی باشد

پرسپولیس و ذوب آهن | توقف خاص تیم خاص مقابل تیمی که قرار بود حریف تمرینی باشد

 

پرسپولیسی ها که در هفته های اخیر به شدت مورد هجمه تیم های دیگر قرار داشتند در این بازی خاص که هب واسطه کرونایی های ذوب اهن یکبار کنسل شده بود، با ترکیبی قابل حدس به میدان آمدند و در نیمه اول بازی با یک نمایش مقتدرانه و بی نقص توانستند در دقیقه 16 به گل برسند و 4-5 موقعیت گل خوب دیگر روی دروزاه ذوب آهنی که هیچ حرفی برای گفتن در این نیمه نداشت ایجاد کنند به طوری که حامد لک بی کارترین بازیکن زمین در این نیمه بود و پرس سنگین بازیکنان پرسپولیس از جلو باعث شده بود ذوبی ها نتوانند از نیمه زمین عبور کنند.

نیمه دوم با شرایط متفاوتی آغاز شد و در حالی که رحمان رضایی تغییر سیستم داده بود و با سه مدافع تیمش را روانه میدان کرده بود توانست از همان ابتدا نبض بازی را در اختیار بگیرد و تیم پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد به طوری که اگر بی دقتی بازیکنان ذوب آهن در این نیمه نبود شاید تعداد گلهای آنها در پایان بیش از 1 گل بود.

ذوبی ها با عرض دادن به بازی در نیمه دوم توانستند دفاع متراکم پرسپولیس را باز کنند و در چند نوبت روی دروازه حامد لک خطرساز ظاهر شدند تا رکورد دروازه بان پرسپولیس در عدم دریافت گل در جریان بازی را شکسته باشند.

در صحنه گل ذوب آهن که در دقیقه 90 اتفاق افتاد، بازیکنان پرسپولیس به واسطه درگیری سعید آقایی با بازیکن ذوب تمرکز خود را از دست داده بودند و بر روی یک ضد حمله سریع از سوی ذوبی ها غافل گیر شدند و گل تساوی را در دقایق پایانی بازی دریافت کردند اما این پایان کار نبود و پرسپولیس می توانست در 5 دقیقه وقت های اضافه توسط آرمان رمضانی به گل برسد اما این مهاجم نتوانست توپ را از چند سانتی متری دروازه وارد دروازه کند و مدافع ذوب اهن زودتر توپ را دفع کرد.

بازی در این دقایق بسیار ملتهب دنبال می شد و پرسپولیس که به صورت احساسی جلو رفته بودند در 3 دقیقه آخر بازی پتانسیل دریافت دو گل دیگر را از ذوبی ها داشتند که بی دقتی بازیکنان ذوب آهن باعث شد تا بازی با همان نتیجه 1-1 به پایان برسد.

 

از نکات فنی جالب این بازی قدرت فنی بالای کادر فنی ذوب آهن بود که در این بازی بزرگ توانست در نیمه دوم چنان به بازی برگردد و پرسپولیس فینال آسیا را تحت فشار قرار دهد که حتی اولسان نتوانسته بود اینگونه آنها را تحت فشار قرار دهد.

یحیی گل محمدی که این بازی را تمام شده تلقی می کرد با تعویض های عجیب خود، قدرت هجومی پرسپولیس را کاهش داد و اتخاد استراتژی دفاع و ضد حمله تیمش را عقب نگه داشت و این رصت را به حریف داد تا موقعیت های زیادی روی دروازه لک ایجاد کنند.

شاید این بازی درس بزرگی برای گل محمدی باشد که در هیچ بازی لیگ برتری حریف را دست کم نگیرد و برای زدن گلهای بعدی بیشتر تلاش کنند چرا که پیش از بازی پرسپولیس و اولسان، بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس ادعا کرده بودند به بازی با ذوب آهن به عنوان یک بازی تدارکاتی خوب قبل فینال نیاز دارند و در این بازی مشخص شد ذوبی ها هرگز یک حریف تمرینی آسان نیستند و بعد از متوقف کردن استقلال، توانستند پرسپولیس را نیز در ورزشگاه آزادی متوقف کنند.

 

رحمان رضایی نشان داد یکی از مربیان برجسته از نسل جدید مربیان جوان فوتبال ایران است که با بازیکنان گمنامش قادر است دست به کارهای بزرگی بزند. از این ذوب آهن به زودی شگفتی های جدید خواهیم دید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید