کد خبر:43376
پ

پرسپولیس نبرد، سپاهان باخت

حساسترین بازی یک هشتم نهایی جام حذفی بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار شد و این تیم مهمان یعنی پرسپولیس بود که توانست در نقش حهان با نتیجه 4 بر 2 سپاهان را مقابل تماشاگران خودی تحقیر کند. پس از این پیروزی روحیه بخش که حتی خوش بین ترین هوادار پرسپولیس هم تصور آن […]

حساسترین بازی یک هشتم نهایی جام حذفی بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار شد و این تیم مهمان یعنی پرسپولیس بود که توانست در نقش حهان با نتیجه 4 بر 2 سپاهان را مقابل تماشاگران خودی تحقیر کند.

پس از این پیروزی روحیه بخش که حتی خوش بین ترین هوادار پرسپولیس هم تصور آن را نمی کرد، برخی به دنبال حماسه سرایی از این برد خاطره انگیز رفتند و با غلو و اغراق در مورد این بازی، این نتیجه را حاصل قدرت کادر فنی پرسپولیس دانستند.

اتفاقی ددکراری که پس از دبل شبخ دیاباته مقابل صنعت نفت نیز رخ داد و از گلزنی این بازیکن داستان سرایی های بزرگی در برخی رسانه ها شاهد بودیم اما خیلی زود این حماسه سرایی ها که به قصد روحیه دادن به دیاباته شکل گرفته بود رنگ باخت و شیخ بار دیگر مصدوم شد و محمد مایلی کهن و چند پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به نمایش ضعیف و کندی گام های دیاباته حقیقت را بر ملا کردند و مدعی شدند پرسپولیس با شیخ مقابل حریفان ده نفره است و در واقع اشاره به کندی ذاتی او کردند.

امروز نیز هیچکس نمیتواند منکر پیروزی ارزشمند پرسپولیس در اصفهان مقابل سپاهان شود اما نکته ای که مشخص بود این است که پرسپولیس این بازی را نبرد بلکه سپاهان این دیدار حیثیتی را به دلایل زیر باخت.

  • اشتباه بزرگ در برگزاری بازی دوستانه بی موقع مقابل زنیت و ایجاد اعتماد به نفس کاذب نزد بازیکنان این تیم
  • دست کم گرفتن پرسپولیس به سبب ایجاد غرور کاذب نزد بازیکنان سپاهان که توسط هوادارانشان تهییج شده بودند
  • تحقیر پرسپولیس توسط بازیکنان و هواداران سپاهان قبل از این بازی که موجب اتحاد بازیکنان پرسپولیس برای نباختن در این مسابقه شد.
  • کارشکنی باشگاه سپاهان در ورود بیش از مورد توافق تماشاگران سپاهان به استادیوم
  • اشتباه بزرگ کادر فنی سپاهان در بازی دادن به مدافع پرحاشیه ای همچون سیاوش یزدانی که تمرکز انجام این مسابقه سنگین را نداشت و با اشتباهات بچه گانه خود زمینه برتری روحی پرسپولیس در بزنگاه های حساس بازی شد.
  • اشتباهات کمرشکن چند بازیکن سپاهان از حمله مسعود ریگی که با سوتی های عجیب خود بارها زمینه از دست رفتن توپ و ضدحمله پرسپولیس را فراهم اورد و کادر فنی سپاهان در حالی که 120 دقیقه این مشکل را می دید، اما فکری برای حل مشکل خط میانی تیمش نکرد.

در واقع پرسپولیس در این بازی خوش شانس بود که روز بد مهاجمین سپاهان بود و به سبب همان مواردی که در بالاتر ذکر شد، توپ های مهاجمین این تیم در سه نوبت در موقعیت ایده آل گلزنی به گل تبدیل نشد وگرنه نمیتوان از ضعف مشهود در ساختار دفاع پرسپولیس به سادگی عبور کرد که در بازی های اخیر این تیم نمایان شده است. ضعفی که در پوشش این برد پنهان شد.

سالها پپیش چنین اتفاقی برای پرسپولیس رخ داده بود. جایی که تیم استقلال با مربیگری علیرضا منصوریان اوضاع خوبی نداشت و انتظار می رفت پرسپولیس کهکشانی بتواند آن تیم ضعیف استقلال را شش تایی کند اما در نهایت دست کم گرفتن حریف باعث شد استقلال آن بازی را 3 بر 2 ببرد.

نکته مثبت بازی پرسپولیس مقابل سپاهان، بازگشت عیسی آل کثیر به خط حمله این تیم و افزایش جنب و جوش و پرس در خطوط جلوی قرمزها بود به طوری که این اتفاق با وجود دیاباته و پریرای ناآماده رخ نخواهد داد.

این بازی جنجالی این درس بزرگ را برای سپاهان داشت که در صورت تحقیر حریف، اینگونه تنبیه خواهند شد. با این نتیجه بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر بسیار حساس خواهد بود. چرا که نتیجه آن دیدار احتمالا معادلات قهرمانی را تغییر خواهد داد.

در ننهایت اینکه اگر کادر فنی پرسپولیس فکری به حال آشفته بازار خط دفاعی این تیم نکند، در بازیهای آتی تنبیه خواهد شد چرا که پیروزی مقابل سپاهان در سایه جو و هیجان بیش از اندازه بازیکنان سپاهان به دست آمد و اگر بازیکنان تیم دیگری که استرسی از بازی مقابل پرسپولیس ندارند، در چنین موقعیت هایی قرار بویرند، فرصت سوزی نخواهد شد. نکته منفی پرسپولیس در این دیدار باز شدن دروازه ش برای چندمین بازی متوالی بود که خود دلیلی بر ضعف در ساختار دفاعی این تیم است.

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • کوروش 25 فوریه 2023 / 10:24 ق.ظ

    احسن بهترین متنی بود که خوندم

  • Ali 24 فوریه 2023 / 1:49 ب.ظ

    اینقدر سوختید که از روی عقده این متن مزخرف را بر علیه پرسپولیس همیشه سرافراز نوشته اید. سپاهان عددی نیست که بخواد تیم پر طرفدار پرسپولیس را تحقیر کند. احمق خودتون هستید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید