کد خبر:39623
پ

پرسپولیس شنل قهرمانی پوشید | تیم یحیی مدعی قهرمانی آسیا شد

از هفته پنجم لیگ برتر تیم پرسپولیس توانست در یک بازی برتر و تقریباً یک طرفه، با نتیجه 3 بر 1 از سد تیم هوادار که سرمربی ان ساکت الهامی است، بگذرد و با توجه به لغزش مجدد سپاهان و فولاد، جایگاه خود در صدر جدول لیگ برتر 1401 را مستحکم تر کند.   پرسپولیس […]

از هفته پنجم لیگ برتر تیم پرسپولیس توانست در یک بازی برتر و تقریباً یک طرفه، با نتیجه 3 بر 1 از سد تیم هوادار که سرمربی ان ساکت الهامی است، بگذرد و با توجه به لغزش مجدد سپاهان و فولاد، جایگاه خود در صدر جدول لیگ برتر 1401 را مستحکم تر کند.

 

پرسپولیس شنل قهرمانی پوشید | تیم یحیی مدعی قهرمانی آسیا شد

پرسپولیس شنل قهرمانی پوشید | تیم یحیی مدعی قهرمانی آسیا شد

یحیی در این بازی با همان ترکیب بازی قبل تیمش را به میدان فرستاده بود تا نشان دهد به ترکیب ایده آلش برای ادامه فصل در هفته پنجم رسیده است و اتفاقاً این تصمیم خیلی زود نشان داد که تصمیم او در حفظ ترکیب برنده، درست بوده است. یورگن لوکادیل مهاجم گلزن این تیم در سومین بازی که برای پرسپولیس انجام داد، موفق شد دومین گلش را به ثمر برساند تا کیفیت فنی بالای خود را بار دیگر به رخ بکشد.

یحیی به شکل هوشمندانه ای با سیستم 1-4-1-4 تیمش را به مصاف هوادار فرستاد تا از حداکثر قوای تهاجمی اش استفاده کند؛ او در این سیستم، امید عالیشاه را آزاد گذاشته تا در مواقع خاص به خط حمله پرسپولیس اضافه شود و همین آزاد بودن عالیشاه، کار را برای ساختار دفاعی حریفان برای مهار نیروی تهاجمی پرسپولیس دشوار کرده است.

ساکت الهامی که تیمش در این دیدار هیچ حرفی برای گفتن نداشت، یک بازنده محض مقال پرسپولیس بود و خوش شانس بود که در روز خوب پرسپولیس، گلهای بیشتری دریافت نکرد.

سبک بازی پرسپولیس با بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفته، به شکلی است که تیمهای حریف به سختی می توانند مقابل حملات این تیم مقاومت کنند چرا که تنوع پاسهایی که از سوی بازیکنان میانی پرسپولیس برای مهاجمین ارسال می شود، مهار قوای تهاجمی پرسپولیس را دشوار کرده است چرا که آنها در زمین و هوا، وسط، چپ، راست از بازیکنان با کیفیتی بهره می برند که دقت پاس بالایی دارند.

حضور سه هافبک برتر لیگ در سه دوره گذشته در خط میانی پرسپولیس و همچنین اضافه شدن دانیال اسماعیلی فر به خط حمله و ارسال های دقیقی با قدرت تمام کنندگی لوکادیا، مهار خط حمله پرسپولیس را برای هر حریفی سخت کرده است به طوری که حتی هوادار با دفاع متمرکز نیز نتوانست مقابل این تیم مقاومت کند و در صحنه گل اول این تیم هر 11 بازیکن هوادار در یک سوم دفاعی خود حضور داشتند اما پرسپولیسی ها با چند حرکت ترکیبی و پاس کات بک، لوکادیا را در موقعیت گل قرار دادند و این در حالی بود که 8 بازیکن هوادار که در محوطه جریمه بودند، تنها نظاره گر کار تاکتیکی پرسپولیس بودند.

نکته دیگر اینکه هوادار قصد داشت با دفاع متراکم، چشم به اتفاقات بازی بدوزد تا کار را به تساوی بکشاند اما اینبار این قدرت شوتزنی سعید صادقی بود که مانع از تشکیل دفاع اتوبوسی هوادار شد تا با دو گل زیبا، پیروزی پرسپولیس را تثبیت کند.

خط دفاعی پرسپولیس در این دیدار کم اشتباه ظاهر شد و موقعیتی به هوادار نداد؛ البته هوادار تیمی نبود که بتواند روی دروازه پرسپولیس خطرساز باشد و احتمالاً با این کیفیت نازل فنی، یکی از کاندیدای قطعی سقوط به دسته پائینتر خواهد بود.

در مجموع می توان گفت پرسپولیس با اسکوادی که در اختیار دارد با اضافه شدن وحید امیری و شیخ دیاباته کاندید قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد خواهد بود. این بهترین نمایش پرسپولیس در 5 هفته ابتدایی لیگ بود که نشان از هماهنگ شدن بازیکنان جدید با یکدیگر دارد.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید