کد خبر:22989
پ

پایان توهم راپورت علی خطیر علیه عیسی آل کثیر توسط وکیل پرسپولیس

حرف های وکیل سابق پرسپولیس، معاون اسبق باشگاه استقلال را از اتهام دخالت در محرومیت عیسی آل کثیر تبرئه می کند، هرچند امیر ساعد وکیل می گوید در پرونده النصر گزارش هایی از ایران به ضرر پرسپولیس ارائه شده بود. وقتی عیسی آل کثیر با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا 6 ماه از حضور در میادین […]

حرف های وکیل سابق پرسپولیس، معاون اسبق باشگاه استقلال را از اتهام دخالت در محرومیت عیسی آل کثیر تبرئه می کند، هرچند امیر ساعد وکیل می گوید در پرونده النصر گزارش هایی از ایران به ضرر پرسپولیس ارائه شده بود.

وقتی عیسی آل کثیر با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا 6 ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد، این شایعه به گوش رسید که عده ای از ایران با ارائه گزارش های غلط باعث محرومیت او شدند و حتی در این میان به علی خطیر معاون اسبق باشگاه استقلال اتهاماتی وارد شد مبنی بر این که در محرومیت مهاجم پرسپولیس نقش داشته اما حالا امیر ساعد وکیل که در این پرونده وکالت پرسپولیس و عیسی را برعهده داشت می گوید این شایعه صحت نداشت.

پایان توهم راپورت علی خطیر علیه عیسی آل کثیر توسط وکیل پرسپولیس

افشاگری امیر ساعد وکیل علیه یحیی گل محمدی، جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری وکیل سابق باشگاه پرسپولیس را یک بار دیگر به صدر اخبار برد و در کانون توجه قرار داد اما این افشاگری، نکته های مهمی هم درون خود داشت. به طور نمونه در حالی که پیش از این گفته شده بود گزارش علی خطیر، معاون اسبق دبیرکل فدراسیون و معاون اسبق باشگاه استقلال در محکومیت و محرومیت 6 ماهه آل کثیر نقش داشته، امیرعباس وکیل ادعا کرد سهل انگاری باشگاه پرسپولیس و بی اعتنایی آنها به نامه کنفدراسیون باعث محرومیت عیسی آل کثیر شده است.

وکیل سابق پرسپولیس در بند سوم بیانیه بیست ماده ای خود نوشت:

وقتی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، خواستار ارائه دفاعیات تکمیلی شد، وکیلی که برای این پرونده در نظر گرفته بودند هیچ پاسخی را ارسال نکرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به بی محلی پرسپولیس، عیسی را نقره داغ کرد! چه بسا در همان مرحله، با رایزنی و دفاع مناسب، به راحتی می‌شد جلوی محرومیت عیسی را گرفت. چرا گل محمدی درباره کوتاهی‌های فردی که با اصرار این مربی به عنوان وکیل پرونده معرفی شد و او اعلام کرده بود به طور حتم پرونده عیسی را به نتیجه مطلوب می‌رساند توضیح نمی‌دهد؟

امیر ساعد وکیل که بعد از اعلام محرومیت اولیه آل کثیر، وکالت او و باشگاه پرسپولیس را در این پرونده برعهده گرفت، مدعی است اگر پرسپولیس در همان مرحله اول که بازی های لیگ قهرمانان آسیا در دوحه جریان داشت، دفاع درستی از مهاجم خود می کرد و به نامه کمیته انضباطی کنفدراسیون که خواهان ارائه دفاعیات باشگاه شده بود، پاسخ می داد، هرگز کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به این بی محلی باشگاه، عیسی آل کثیر را نقره داغ نمی کرد. وکیل سابق پرسپولیس در گفتگو با طرفداری ابعاد تازه ای از این محرومیت را روشن کرد.

امیر ساعد وکیل در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از داخل ایران در محرومیت آل کثیر نقش داشت، گفت:

صادقانه بگویم اصلا چنین چیزی نبود. آن زمان هجمه هایی علیه علی خطیر شد و هواداران پرسپولیس می گفتند از داخل ایران گزارشی رفته که باعث محرومیت عیسی آل کثیر شده است اما اگر بخواهم به اخلاق پایبند باشم، باید صادقانه بگویم اصلا چنین چیزی نبود و هیچ گاه در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه عیسی آل کثیر به گزارشی که از ایران آمده باشد، استناد نشد. اساس شکل گیری این پرونده، شکایتی بود که از عیسی آل کثیر به اتهام حرکت نژاد پرستانه شد و گزارش ناظر بازی و فیلم و عکس های موجود از صحنه شادی گل عیسی آل کثیر مورد استناد قرار گرفت. ما تلاش کردیم با ارائه مدرک و دفاعیه و گواهی شهود، مهاجم پرسپولیس را از اتهام نژاد پرستی که هنوز هم معتقدم تهمت بود و صحت نداشت، تبرئه کنیم اما در جریان دادرسی کنفدراسیون فوتبال آسیا از یک سازمان بین المللی که در زمینه نژاد پرستی فعالیت می کند، استعلام گرفت و متاسفانه آنها هم اعلام کردند این شادی گل، مصداق حرکت نژاد پرستانه و تحقیر یک نژاد خاص است. در هیچ یک از بندهای حکم محرومیت که علیه عیسی آل کثیر صادر شد، به این مضوع اشاره نشده که گزارشی از ایران باعث محرومیت او شده باشد.

وکیل سابق پرسپولیس اما به ماجرای شکایت النصر اشاره کرد و گفت:

در پرونده شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس که با پیروزی ما همراه بود، گزارش هایی از ایران علیه پرسپولیس رفت که البته ارتباطی به معاون سابق استقلال نداشت ولی متاسفانه به هرحال تلاش هایی از داخل ایران شده بود که پرسپولیس در این دعوای حقوقی مقابل النصر بازنده شود اما به لطف خدا در این پرونده پیروز شدیم. در ماجرای دستور موقت برای حضور آل کثیر در فینال هم که از سوی دیوان رد شد، باز هم متاسفانه عده ای از داخل کارشکنی کردند و گزارش هایی از داخل ایران برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند اما در محرومیت این بازیکن گزارشی از ایران دخیل نبود.

محرومیت 6 ماهه عیسی آل کثیر فردا سیزدهم فروردین ماه به پایان می رسد و این بازیکن از چهاردهم فروردین ماه می تواند به میادین فوتبال برگردد. در مقطع محرومیت، دو بار ممکن بود عیسی با محرومیت اضافی مواجه شود. بار اول شبی که خودش در تلویزیون گفت قبل از بازی با شهر خودرو به اردوی پرسپولیس رفته بود و بار دوم وقتی همین چند روز قبل عکسی از تمرین اختصاصی یک بازیکن پرسپولیس در محل تمرین سرخپوشان منتشر شد. در اولین نوبت با دفاعیه وکیل پرسپولیس، پرونده بسته شد و در نوبت دوم هم حضور آل کثیر در ورزشگاه شهید کاظمی تکذیب شد تا مهاجم پرسپولیس از تشدید محرویمت در امان بماند.

دیدگاه کاربران 11 دیدگاه
  • امید 2 آوریل 2021 / 7:11 ق.ظ

    اهای لنگی هنوز چند سال بیشتر از وطن فروشی تون درباره سپاهان نگذشته… ال سعود بودین وقتی ال سعود مد نبود….. حالا اینم از خودتون که به خودتون تودهنی زد… زنده باد تاج کبیر… حسرت لنگی ها یه ستاره در اسیا…

    • ناشناس 2 آوریل 2021 / 9:50 ق.ظ

      برو کسخول قرن بوق یه جام چهار جانبه بردن کسشعر هم میگن العین منتظرتونه

      • ابی 2 آوریل 2021 / 5:26 ب.ظ

        شعور نداشته خانوادگیت مثل باشگاته هرچی که گفتی خودتی لنگی بی شخصیت

        • روح‌الله ساسان نژاد 2 آوریل 2021 / 6:25 ب.ظ

          این تیم السعودچکارش به ایران داردشمااول پرچمتون درست بکنیدتاطرفداران ال کیسه بدانداین تیم مال کدام کشورهاست حتی خودتون سردرگم هسیتدکه مال کدام کشورهاست این تیم ال کیسه کره هست ارمنستانی ال سعودژابنی کجای هستیداصلا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید