کد خبر:37834
پ

وقتی وریا غفوری خودش قدر خودش را ندانست و مدیران حرمت شکنی کردند

امروز در حالی سید جلال حسینی به طور رسمی از هم تیمیهای خود به عنوان بازیکن خداحافظی کرد که او رسماً به کادر فنی پرسپولیس خواهد پیوست. در بررسی این اتفاق و مقایسه آن با رفتار غیرمحترمانه باشگاه استقلال با وریا غفوری چند نکته وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. وقتی وریا […]

امروز در حالی سید جلال حسینی به طور رسمی از هم تیمیهای خود به عنوان بازیکن خداحافظی کرد که او رسماً به کادر فنی پرسپولیس خواهد پیوست. در بررسی این اتفاق و مقایسه آن با رفتار غیرمحترمانه باشگاه استقلال با وریا غفوری چند نکته وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

وقتی وریا غفوری خودش قدر خودش را ندانست و مدیران حرمت شکنی کردند

وقتی وریا غفوری خودش قدر خودش را ندانست و مدیران حرمت شکنی کردند

جایگاه وریا غفوری و سیدجلال حسینی در دو باشگاه پرطرفدار تهرانی تقریباً نزد هوادارانشان برابر بوده و هست اگرچه وریا غفوری به واسطه صحبتهای تندش علیه سیاست  های حاکمیتی مقبولیت عمومی بیشتری نسبت به سیدجلال حسینی دارد اما او از حیث افتخارات ملی و باشگاهی با سید جلال حسینی قابل مقایسه نیست که البته سن این دو بازیکن نیز با هم برابر نیست چرا که وریا 6 سال از سید جلال کوچکتر است.

اما در انتهای فصل بیست و یکم، شرایط یکسانی برای کاپیتان های دو تیم استقلال و پرسپولیس رخ داد. یحیی گل محمدی به سبب کهلوت سن سید جلال حسین، قصد نداشت از او در ترکیب فصل بعد تیمش استفاده کند اما به سبب حفظ احترام این بازیکن، باشگاه پرسپولیس با دوراندیشی و مدیریت خوب، توانست شرایطی را فراهم کند که سید جلال حسینی که یک وزنه روحی بزرگ برای سایر بازیکنان محسوب می شود، همچنان در کنار تیم بماند و با حفظ حرمت کاپیتان خود، زمینه ورود او به جمع مربیان پرسپولیسی لیگ در فصول آتی را فراهم کرد.

اما در سمت مقابل اگرچه اشتباه اول را وریا غفوری مرتکب شد و علی رغم ثبت آمار ضعیف در دو فصل گذشته، خودش زیر بار خداحافظی از فوتبال نرفت اما اشتباه بعدی را مدیران استقلال مرتکب شدند که با بی توجهی به شرایط کاپیتان خود، زمینه ایجاد کدورت و یک حاشیه بزرگ را فراهم آوردند. آنها می توانستند با جلسه ای دوستانه با وریا غفوری شرایط را به وی توضیح دهند و مثل سید جلال حسینی، از وی به عنوان دستیار ایرانی ساپینتو که اتفاقاً مورد حمایت بازیکنان و هواداران استقلال نیز هست، استفاده کنند.

اما سوء مدیریت در این ز مینه باعث شد تا استقلال پس از جدایی فرهاد مجیدی، و دانشگر، سومین ضربه روحی را متحمل شود و بدون شک آثار منفی این تصمیمات در وضعیت روحی روانی بازیکنان استقلال خود را نشان خواهد داد.

در حال حاضر تنها روزبه چشمی و سید حسین حسینی به عنوان بازیکنان با تجربه استقلال به حساب می آیند و سایر بازیکنان عمدتاً کمتر از سه فصل در تیم استقلال حضور داشته اند.

 

سید جلال حسینی ابتدا قصد داشت به پیوستن به ملوان انزلی یک فصل دیگر در سطح اول فوتبال ایران بازی کند اما با مشاوره خوبی که به وی ارائه شده، او از تصمیمش صرف نظر کرد و به جای خراب کردن خاطرات خوبش در فوتبال و خداحافظی در تیمی مثل ملوان، بزرگی و خداحافظی در اوج را انتخاب کرد. اکنون وریا غفوری با این انتخاب اشتباه خود، احتمالاً در مسیری قرار خواهد گرفت که مثل بسیاری از بازیکنان فراموش شده سابق استقلال، در تیمی کوچک به فوتبال خود پایان خواهد داد. اتفاقی که می توانست بهتر مدیریت شود و از وریا یک مربی آینده دار برای لیگ ایران و استقلال بسازد.

 

پی نوشت: صحبتهایی که در خصوص دستور از بالا برای حذف وریا غفوری مطرح می شود، تنها زائیده ذهن برخی افراد و جریان های خبری است که تمایل دارند همه مسائل را سیاسی ببینند چرا که اگر چنین رویه ای به واقع وجود داشت، مدتها قبل می بایست نسخه وریا غفوری پیچیده می شد چرا که او تنها در سال گذشته انتقادات تند خود را از حاکمیت مطرح نکرده بود و سالهاست همین رویه را جلو می برد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • ناشناس 2 جولای 2022 / 8:24 ق.ظ

    این تصور که خداحافظی وریا و جلال در تیمهایی مثل ملوان یا استقلال ملاثانی مثلا کسر شان اینهاست درست نیست بازیکنی اگر فوق العاده باشه مهم نیست کجا خداحافظی کنه. حمید علیدوستی خداداد عزیزی ابطحی قایقران هیچوقت تو این دو تا تیم مریض پایتخت نبودن ولی بزرگ موندن. وریا هر جا بره بزرگه. دل پیرو رفت امریکا و دونادونی الا تحاد آیا فراموش شدن؟ یا کسر شان بوده؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید