کد خبر:43852
پ

وقاحت گل محمدی در کنفرانس خبری پس از بازی مقابل مس رفسنجان

هفته 23 لیگ برتر در حالی با پیروزی مدعیان قهرمانی به پایان رسید که به جز بازی استقلال و ذوب آهن که با برتری فنی مطلق آبی پوشان به پایان رسید، دو تیم سپاهان و پرسپولیس که در کورس قهرمانی حضور دارند، با پیروزی 1 بر 0 شائبه دار مقابل حریفانشان جایگاه خود در جدول […]

هفته 23 لیگ برتر در حالی با پیروزی مدعیان قهرمانی به پایان رسید که به جز بازی استقلال و ذوب آهن که با برتری فنی مطلق آبی پوشان به پایان رسید، دو تیم سپاهان و پرسپولیس که در کورس قهرمانی حضور دارند، با پیروزی 1 بر 0 شائبه دار مقابل حریفانشان جایگاه خود در جدول را حفظ کردند.

ابتدا این سپاهان بود که در یک موقعیت مشکوک به گل برتری مقابل تیم سخت کوش صنعت نفت رسید. صحنه ای که به طور واضح عبور تمام توپ از خط دروازه مشهود نبود اما کمک داور تصمیم به اعلام گل به سود سپاهان گرفت.

در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان، اشتباه مهلک داور و کمک او یک پنالتی و اخراج به قرمزپوشان پایتخت هدیه داد تا با همان تک گلی که ولسیانی در این دیدار به ثمر رساند، این بازی به پایان برسد.

نکته جنجالی این مسابقه اعلام پنالتی عجیب به سود پرسپولیس بود که با اعتراض شدید کادر فنی و بازیکنان مس رفسنجان مواجه شد. صحنه ای که حتی در نگاه اول از قاب تلویزیون نیز مشخص بود که خطا دو متر بیرون محوطه جریمه اتفاق افتاده و حتی بازیکنان پرسپولیس نیز اعتراضی به داور برای اعلام پنالتی نداشتند اما به یکباره در تصمیمی بحث برانگیز کمک داور مسابقه وارد عمل شد و صحنه مذکور را پنالتی تشخیص داد!

تصمیمی مشکوک و شائبه دار که تا حد زیادی گمان اشتباه داوری را به خود نمی دید و حتی اگر قبول کنیم که این تصمیم یک اشتباه داوری بود، داور و کمک او حداقل می بایست یک سال از هرگونه قضاوتی محروم شوند تا این اشتباهات واضح داوری را مرتکب نشوند.

اشتباه داوری معمولاً به صحنه های اطلاق می شود که یک آفساید میلیمتری یا یک صحنه پنالتی درون محوطه جریمه رخ دهد و یا مثل بازی سپاهان و صنعت نفت، تشخیص عبور کامل توپ از خط عرضی دروازه واضح نباشد اما در خصوص صحنه اعلام پنالتی به سود پرسپولیس در بازی مقابل مس رفسنجان داوری که خطای دو متر بیرون محوطه جریمه را نبیند، مسلماً دچار اشتباه سهوی نشده است یا اینکه حرفه اش داوری نیست!

اما گذشته از این مسائل نکته تاسف برانگیز ماجرا جایی بود که یحیی گل محمدی در کمال وقاحت در کنفرانس خبری پس از بازی مدعی شد پنالتی سالم بوده و گلشان صحیح به ثمر رسیده است! شاید اگر او به اشتباه داوری رخ داده اعتراف می کرد و مدعی می شد در برخی بازی ها نیز اشتباه داوری به ضرر پرسپولیس تمام شده و اینبار سود کرده اند، هضم آن برای افکار عمومی راحت تر بود اما احمق فرض کردن مخاطبین و اظهارات خلاف واقع گل محمدی در این زمینه نشان داد که فوتبال ایران تنها وقتی کثیف است که داوری به ضرر پرسپولیس باشد!

به جناب گل محمدی توصیه می کنیم به جای انحراف افکار عمومی و به طور خاص جمعیت هواداران پرسپولیس از بازی ضعیف تیمش مقابل مس رفسنجانی که حدود 70 دقیقه 10 نفره بازی کرد و در 15 دقیقه پایانی به شدت پرسپولیس 11 نفره را تحت فشار قرار داده بود، صحبت کند.

حسین عسگری درباره قضاوت امیر عرب براقی در دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پرسپولیس گفت: وقتی یک تصمیم داور می‌تواند سرنوشت بازی را عوض کند، سایر تصمیمات درست داور هم عملکرد داور را زیر سؤال می‌برد. اخطارها و سایر تصمیمات عرب براقی بعد از پنالتی درست بود، اما نمی‌دانم او چرا به تصمیم کمک‌داور تن داد، داور نزدیک به صحنه بود و دید چه اتفاقی افتاد.

«برخی کمک‌داوران به‌جای اینکه به داور کمک کنند، در کار او دخالت می‌کنند.»، وی ضمن بیان این جمله، به انتقاد از عملکرد علیرضا مرادی پرداخت و خاطرنشان کرد: مشخص است که خطا خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاده و عرب براقی در وهله اول تصمیم درستی گرفت. او به‌درستی خارج از محوطه جریمه اعلام خطا کرد و با توجه به اینکه موقعیت آشکار گلزنی بود، رامتین سلیمان‌زاده به‌درستی اخراج شد.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد اخراج مدافع مس رفسنجان عنوان کرد: وقتی تصمیم داور تغییر کرد و پنالتی اعلام شد، کارت قرمز باید به کارت زرد تبدیل شود. مدافع مس، مهاجم پرسپولیس را شارژ کرد و در صورت اعلام پنالتی، باید اخطار می‌گرفت. داور تمرکز لازم را نداشت و دچار عدم تعادل شد. هیچ‌یک از اعضای تیم داوری هم به عرب براقی کمک نکردند. داور چهارم در این مواقع باید خودش را نشان بدهد و او می‌توانست باعث نجات داور شود.

عسگری با بیان اینکه داور چهارم موظف است در شرایط حاد به کمک داور بیاید، تصریح کرد: خطا خارج از محوطه جریمه افتاد و این اشتباه کلیدی که نتیجه را تغییر داد، باعث می‌شود عملکرد داور را ضعیف بدانیم.

پی نوشت: گفتنیست همه کارشناسان داوری اشتباه داور در اعلام پنالتی را تائید کرده اند تا مشخص شود، یک سه امتیاز تاثیر گذار در سرنوشت قهرمانی با اشتباه داوری در هفته های پایانی به حساب پرسپولیس واریز شد.

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • کارگاه 3 آوریل 2023 / 4:32 ب.ظ

    اخه توی کیسه کش اومدی یه متنی نوشتی که خودتم قبولش نداری اصلا درست اقا پنالتی نبود اما یدونه اینجوری داور به سود تیم با اصالت پرسپولیس گرفته سال قبل که کیسه با وقاحت قهرمان شد اونم بعد ده سال 14بار از روی نقطه‌ی پنالتی گل زده حواستو جمع کن وقتی میخوای اسم تیم با اصالت پرسپولیس رو ببری باید ده بار دهن کثیفتو بشوری

    • لنگپلیسه کیسه کش هشت تایی بوسیله سرورش تاج فوتبال ایران 8 آوریل 2023 / 9:21 ق.ظ

      لنگیه کیسه کش حکومتی برو جدول تیم های سود و ضرر کرده که توسط یک لنگیه دیگه بنام فردوسی پور تهیه شده رو نگاه کن بعد واق واق کن . استقلال در صدر جدول تیم های ضرر کرده از داوریه و برای تیم لجن حکومتیه جعل پلیس هر وقت کم آورده پنالتی های کثیف گرفتند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید