کد خبر:34544
پ

واکنش باشگاه پرسپولیس به جعل و فتوشاپ در اسناد ارائه شده به AFC

باشگاه پرسپولیس بعد از انتشار اسناد و ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا از این باشگاه که منجر به حذف از لیگ قهرمانان آسیا شد، به کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای حمله کرد. به گزارش بتاکاپ به نقل از مهر، در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: «با توجه به ارسال اسنادی به بعضی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری […]

باشگاه پرسپولیس بعد از انتشار اسناد و ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا از این باشگاه که منجر به حذف از لیگ قهرمانان آسیا شد، به کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای حمله کرد.

به گزارش بتاکاپ به نقل از مهر، در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است:

«با توجه به ارسال اسنادی به بعضی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری از سوی افرادی خاص در ارتباط با دلایل عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس از سوی کمیته بدوی به اطلاع می‌رساند: همین اقدام به خوبی بر این مساله صحه می‌گذارد که بعضی اعضای کمیته بدوی در این امر دخیل بوده‌اند و همچنان تلاش‌های ایشان برای خنثی کردن اقدامات برای صدور مجوز ادامه دارد. موضوعی که پیش از این بارها مورد تاکید قرار گرفته است و خواهان رسیدگی به موضوع از سوی بخش‌های مسئول شده بودیم.

این وضعیت، نه فقط اقدامی علیه پرسپولیس که اقدامی علیه کشور و مردم است. باید دید از چنین مسائلی، چه اهدافی دنبال می‌شود.

در ارتباط با اسنادی که کمیته بدوی اقدام به انتشار آن کرده، نکات عجیب دیگری هم وجود دارد. از جمله این که در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ وجه، اشاره به جعل، فوتوشاپ یا مواردی از این دست نشده است.

همچنین سوال اساسی ما، این است وقتی نواقصی وجود داشت بر اساس رسالت و مسئولیت حرفه‌ای کمیته بدوی با چه سوءنیت و سو هدفی در موعد مقرر تذکر و هشدار لازم داده نشد؟! این رویه اگر یک کارشکنی آشکار و خیانت نیست، پس چیست؟ اگر اسم این کار وطن فروشی نیست، پس چه چیزی است؟

حال چرا در مقطع کنونی، چنین اسنادی که ایرادهای درج شده در آن اصلاً جزو ایرادهای مطرح شده از سوی کنفدراسیون نبوده است به این شکل رسانه‌ای می‌شود؟ آیا غیر از این است که همان عوامل داخلی که تمام این پروژه را مهندسی و هدایت کرده‌اند، به دنبال تحریک کنفدراسیون علیه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستند تا راه بر هرگونه دریافت مجوز ببندند؟ آیا این مساله اقدامی برای دادن اطلاعات نادرست به منظور ایجاد اخلال در امور کشور با توجه به اهمیت فوتبال برای آحاد جامعه نیست؟

آیا اعضای کمیته بدوی به دنبال منحرف کردن افکار عمومی برای سرپوش گذاشتن بر قصور و کم‌کاری خود هستند؟ با این حجم از اقدامات ضد ملی داخلی چگونه می‌توان این کار را سر و سامان داد؟

بر همین اساس تقاضای جدی این باشگاه از نهادهای ذیربط از جمله پلیس فتا این است که با توجه به تخصص و امکاناتی که دارند مشخص سازند درز و افشای این نامه‌ها بر خلاف اصل محرمانگی به چه شکل و توسط چه افرادی اتفاق افتاده است. این مساله می‌تواند سرنخ‌های خوبی را درباره اتفاقات گذشته و اقدامات آینده این افراد به دست دهد. هرچند جامعه فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس به خوبی می‌دانند که این مسائل از کجا نشأت می‌گیرد. شاید هم تصور می‌کنند پرسپولیس و استقلال را می‌شود به روزگار پاس دچار کرد. همانطور که قبلاً گفته شد باید به این افراد به جای نشان لیاقت نشان خیانت داد.

به جهت اطلاع افکار عمومی به اطلاع می‌رساند؛ مطابق با گزارش ممیزی مستقل، از نظر کنفدراسیون، باشگاه پرسپولیس ۱۷ معیار را رعایت نکرده بود یا اسناد درباره رعایت آن‌ها دارای اشکال بوده است که عبارت بودند از:

۱- مراقبت‌های پزشکی از بازیکنان

۲- برنامه‌های آموزشی برای بازیکنان و کادر

۳- استادیوم مورد تأیید برای مسابقات AFC

۴- طرح خروج ایمنی از استادیوم

۵- حکم مدیر آکادمی

۶- حقوق، مسئولیت‌ها و وظایف پرسنل متقاضی – مسئولیت و وظایف پرسنلی

۷- مسئولیت جابجایی‌ها طی فصل مجوز

۸- اظهارنامه حضور در مسابقات آسیایی

۹- مدارک حقوقی

۱۰- مالکیت و مدیریت باشگاه

۱۱- قرارداد کتبی با بازیکنان حرفه ای

۱۲- صورت‌های مالی حسابرسی شده

۱۳- عدم بدهی به کارمندان و به ارگان‌های مالیاتی

۱۴- مکاتبه نماینده – قبل از صدور مجوز حرفه ای

۱۵- اطلاعات آتی مالی

۱۶- مسئولیت اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای مهم مالی متعاقب

۱۷- مسئولیت اطلاع رسانی اطلاعات مالی آتی

لازم به ذکر است که پس از جلسه با کمیته صدور مجوز در سازمان لیگ به این نتیجه رسیدیم که برخی از این ایرادات نا به جا بوده، چرا که مدارک در موعد مقرر بارگذاری و مورد تأیید کمیته صدور مجوز نیز قرار گرفته است. همچنین باشگاه پرسپولیس نیز در همان مهلتی که تعیین شده بود، دفاعیات خود را ارائه کرد و در حال حاضر منتظر دریافت شرح تفصیلی رأی عدم صدور مجوز حرفه‌ای هستیم تا نسبت به استیناف خواهی اقدام نماییم.»

پی نوشت: مسئولین باشگاه پرسپولیس در حالی مدعی هستند جعلی صورت نگرفته و فتوشاپی انجام نشده که در ادامه متذکر شده اند این اخبار و اسناد محرمانه چطور به دست خبرگزاری ها رسیده است! در حالی که اگر تخلفی صورت نگرفته باشد، اصولاً دلیلی برای نگرانی ایشان از انتشار چنین اخباری وجود ندارد. آنها در حالی مدعی هستند که تخلفی انجام نداده اند که خود به خوبی می دانند در موضوع کالدرون چه اتفاقاتی رخ داد و اکنون تنها به دنبال مقصر و استفاده از مفاهیم وطن پرستانه و خطاب قرار دادن خائن به رسانه های افشاکننده اسناد فوق الذکر(تسنیم) هستند. در حالی که اگر در مکتب آقایان اینگونه گفته شده که برای رضایت 40 میلیون هوادار پرسپولیس و رسیدن به موفقیت، دست به هر تخلف یا به تعبیر سرپرست ایشان شارلاتان بازی بزنند، اما در مکتب امام حسین اینگونه عنوان شده که حق را بگو ولو به ضررت باشد. در نتیجه اگر تمام انسان های روی زمین هم با حکمی ناراضی باشند اما آن حکم به عدالت صادر شده باشد، از منظر شرع اسلامی حکم صادر شده معتبر است نه رضای دل میلیاردها نفر ! اگر مدیران پرسپولیس قصد دارند با القابی همچون وطن فروشی، خیانت و … فضا را به سمت دیگری ببرند اما هرگز نمی توانند از خط قرمز امام حسین در حق گویی عبور کنند …

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • رضا 10 ژانویه 2022 / 6:51 ب.ظ

    از اینکه جعل اسنادشون لو رفته شاکی شدن. اتفافا اگر کمیته بدوی باعث این موضوع شده وطن پرسته چون علیه فساد داخل مرزهای ایران حرکتی مثبت انجام داده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید