کد خبر:34914
پ

واکاوی تجمع امروز هواداران پرسپولیس | مگر وزیر گل می زد؟

صبح امروز جمعی از هواداران پرسپولیس با تجمع مقابل ساختمان مجلس و شعار دادن علیه حمید سجادی وزیر ورزش، از سرمربی خود حمایت کردند و خواستار استیضاح سجادی شدند.   حمله تند علی کریمی علیه یحیی گل محمدی   واکاوی تجمع امروز هواداران پرسپولیس | مگر وزیر گل می زد؟ این اتفاق در حالی رخ […]

صبح امروز جمعی از هواداران پرسپولیس با تجمع مقابل ساختمان مجلس و شعار دادن علیه حمید سجادی وزیر ورزش، از سرمربی خود حمایت کردند و خواستار استیضاح سجادی شدند.

 

حمله تند علی کریمی علیه یحیی گل محمدی

 

واکاوی تجمع امروز هواداران پرسپولیس | مگر وزیر گل می زد؟

واکاوی تجمع امروز هواداران پرسپولیس | مگر وزیر گل می زد؟

این اتفاق در حالی رخ داد که در چند سال گذشته، بارها و بارها هواداران تیم رقیب با اعتراض به رویکردهای رنگی و جانبدارانه وزیر ورزش وقت (سلطانی فر) خواستار برقراری عدالت و بهبود وضعیت تیم خود بودند اما سلطانی فر و باند او گوششان به این حرفها بدهکار نبود و هواداران پرسپولیس نیز سرمست از قهرمانی ها و موفقیت های تیم خود که تصور میکردند در زمین رخ می دهد، با کنایه به تیم رقیب اینطور می گفتند که مگر وزیر در زمین گل میزند؟ بهتر است به جای بهانه برای ناکامی های خود در زمین مسابقه بجنگید و …

آنطور که از گفته های مسئولین و هواداران تیم رقیب پرسپولیس بر می آید، سلطانی فر در چند سال گذشته با حمایت مستقیم و غیرمستقیم از تیم پرسپولیس، زمینه قهرمانی های پیاپی این تیم را فراهم آورد و هر بار با لابی توانست از زیر بار استیضاح فرار کند. نکته جالب اینکه امروز داد و فغان هواداران و مربیان و بازیکنان پرسپولیس دقیقاً همان مواردی است که در چند سال گذشته هواداران استقلال فریاد می زدند و اکنون این سوال مطرح است که آیا مرگ خوب است اما برای همسایه ؟

آن روزهایی که برخی چهره های موجه ورزشی هشدار دادند به قیمت چند قهرمانی بی ارزش، ورود سیاست در فوتبال را مزین نکنید، هواداران پرسپولیس باور نداشتند که این قهرمانی ها نه صرفاً به خاطر قدرت کادر فنی و بازیکنان این تیم بلکه به خاطر حمایت های مادی و معنوی پشت پرده ای بوده که از این تیم شده بود. امروز نیز با توجه به سابقه این تجمع ها، این اعتراضات ره به جایی نخواهد برد، همانطور که اعتراضات هواداران استقلال در چند سال گذشته راه به جایی نبرد تا اینکه دولت تغییر کرد.

برخی معتقدند مسعود سلطانی فر در واقع مامور به قهرمانی پرسپولیس بود چرا که هواداران تیم پرسپولیس پس از ده سال ناکامی در کسب قهرمانی لیگ برتر، به نوعی سرخورده شده بودند و او آمده بود تا شرایط را تغییر دهد و امروز سیاستی دیگر در مهندس نتایج لیگ برتر شکل گرفته و تیم پرسپولیس مثل دورانی که استقلال به امان خدا رها شده بود، رها شده و سرمربی این تیم نیز که به خوبی می داند در این شرایط قهرمان شدن غیرممکن است، با پیش دستی، استعفا داد تا توپ را در زمین وزارت ورزش بیاندازد که یا خواسته های او با فشار هواداران عملیاتی شود و یا اینکه تیم را در اوج تحویل دهد و در پایان غم انگیز پرسپولیس در فصل جاری حضور نداشته باشد.

 

هر چه که هست، اتفاقاتی که امروز در پرسپولیس رخ داده، نتیجه انتخاب هواداران این تیم است که در چند سال گذشته به جای همسویی با هواداران واقعی فوتبال در خارج کردن سیاسیون از فوتبال، تنها چند صباحی مشعوف از موفقیت های ساختگی، خوشحال و شاد بودند و به نظر می رسد از حالا به بعد تا پایان دوران ریاست جمهوری رئیسی دوباره باید فوتبال اروپا را دنبال کنند چرا که در سالهای پیش رو با فرمول قبلی که برای فوتبال تجویز کرده اند، خبری از قهرمانی پرسپولیس نخواهد بود و قهرمانی ها بین تیمهای استقلال و سپاهان و احتمالاً گل گهر تفسیم خواهد شد.

 

اینجاست که به سخن گران بهای امام حسین (ع) باز می گردیم که اینطور عنوان کردند که حق را بگوئید حتی اگر به ضرر شما باشد… شاید اگر طرفداران هر دو تیم، در دورانی که مدیران دست نشانده سلطانی فر در یک تیم به تقویت و در تیم دیگر پایتخت به تضعیف می پرداختند را زودتر از این تیم ها بیرون کرده بودند، امروز هیچ یک از این دو تیم از آسیا حذف نشده بود و شاهد اینگونه تنش ها در بین جمعیت هواداری یک تیم نبودیم چرا که هیچ سمتی تبعیض را بر نمی تابد و نسبت به آن واکنش نشان می دهد. امروز دود اتفاقات دوران سلطانی فر به چشم هواداران این تیم می رود و احتمالاً تاوان های سنگین تری نیز با صدور حکم CAS و AFC علیه تیم پرسپولیس خواهد بود که نتیجه مدیریت سیاسیون بر این تیم بوده است.

 

مسائلی  مثل نبود زمین تمرین مناسب، مشکلات مالی، عدم جذب بازیکنان مدنظر و حمایت وزیر از تیم مقابل و … همگی در سالهای گذشته از زبان کادر فنی و هواداران استقلال نیز بیرون آمده بود و امروز عیناً همان موارد از دهان کادر فنی و هواداران پرسپولیس خارج می شود! آیا هواداران پرسپولیس و کادر فنی این تیم و به طور خاص حمید مطهری فراموش کرده اند که روزگاری معتقد بودند مگر وزیر گل می زند؟ امروز همین عزیزان با تمام وجود درک می کنند که وزرا چطور گل می زدند و مهندسی لیگ را بر عهده داشتند. حال چه اشکالی دارد 5 سال از الطاف چند وزیر لذت بردید و سایرین را متهم به فرافکنی کردید، یک سال هم سایر تیم ها در شرایط برابر رقابت کنند و به معنای واقعی کلمه در درون زمین با هم مسابقه دهند؟ آیا رقابت در شرایط برابر سخت شده است و امیدی به قهرمانی نیست که اینطور بهانه تراشی می کنید؟

 

پی نوشت: در شرایط فعلی رفتار خنثی حمید سجادی نسبت به دو تیم و رفتار یک طرفه سلطانی فر در برخورد با مشکلات دو تیم تفاوت بسیار دارد چرا که اگر سجادی قصد داشت همان رویه های سلطانی فر را در تضعیف پرسپولیس در پیش بگیرد، امروز نه طلب کالدرون پرداخت شده بود نه طلب اوساگونا و این در حالیست که سلطانی فر پیشتر نشان داده بود هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت طلبهای خارجی استقلال احساس نکرده و این تیم مجبور به فروش ستاره های خود از جمله صیادمنش و قایدی شد اما در طرف مقابل در خصوص پرداخت طلب برانکو، مساعدت ویژه ای به عمل آورد! نکته اینجاست که مجموعه ارکان مختلف باشگاه پرسپولیس در چند سال گذشته به الطاف وزارت ورزش به باشگاه خود عادت کرده بودند و امروز بدون کمک وزارت ورزش قادر به ایستادن روی پای خود نیستند و این در حالیست که استقلالی ها در همه این سالها، ایستادن روی پای خود را آموختند و امروز در مسیر درآمدزایی پایدار قدم بر می دارند تا وابستگی شان به وزارت ورزش را به حداقل برسانند. در واقع سجادی کار اشتباهی در این بین مرتکب نشده و دید عادلانه و خنثی نسبت به دو تیم دارد اما ظاهراً یک تیم در چند سال گذشته به مساعدت های وزارت ورزش به شدت عادت کرده بود و امروز وقتی این مساعدت ها را در کنار خود نمی بیند، احساس ظلم می کند در حالی که در چند سال گذشته این ظلم و نگاه ویژه به آن تیم، به تیم های دیگر روا داشته شده بود.

دیدگاه کاربران 33 دیدگاه
  • ویدوکا 30 ژانویه 2022 / 6:10 ب.ظ

    سلطانی فر آمده بود تا تعداد جام های پرسپولیس را به استقلال نزدیک کند، او آمده بود تا یک ستاره روی پیراهن پرسپولیس نقش ببندد او برای پایان حسرت هواداران پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا آمده بود، او آمده بود تا فاصله تعداد بردهای دربی را کم کند، او آمده بود تا 4 برد پیاپی استقلال در دربی ها را دفن کند و نمادهای جدید برای هواداران پرسپولیس خلق کند. در فصلی که استقلال با استراماچونی در مسیر قهرمانی پیش می رفت، به یکباره با وضع قانونی عجیب زمینه خروج مربی موفق ایتالیایی را فراهم آورد و راه برگشت او را بست در حالی که همین تجمعات امروزی برای بازگرداندن استراماچونی هم برگزار شد و بسیاری قول پرداخت معوقات استرا را دادند اما استرا باید می رفت چون پازل دوستان به هم می خورد و آنها حاضر شدند از جیب ملت و بیت المال، مبلغ فسخ قرارداد او را بپردازند اما این مربی دیگر در استقلال نباشد در حالی که در هیچ کجای دنیا سرمربی که تیمش آنگونه در مسیر موفقیت قرار داشت را تحت فشار قرار نمی دادند. سلطانی فر و اتاق فکر قرمزی که در وزارت ورزش سابق تشکیل شده بود به خوبی می دانستند با کالدرون نیز به جایی نخواهند رسید و نسخه او را هم پیچیدند و باز هم از جیب بیت المال، فسخ قرارداد کالدرون را متقبل شدند که با مبلغی گزاف تر یحیی گل محمدی را که تحت قرارداد پدیده بود، با آن صورت و تهدید و … به تیمشان بیاورند(تا این لحظه، هزینه انتقال گل محمدی به پرسپولیس حدود 20 میلیارد شده است) به قلم انصاف …

  • فرشید 30 ژانویه 2022 / 5:00 ب.ظ

    سلام به همگی
    به گواه کارشناسان، استقلال تو همه این سالها بیشترین هزینه و بازیکن خریده
    من سئوالم از دوستان استقلالی اینه، چطور تیمی که 5سال قهرمان لیگ برتر،چهار سال تا رده یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و دو بار فینال آسیا رو تجربه و کسب درآمد کرده، پول قرارداد بازیکنان فعلی و قبلی رو نداره بده؟
    اون وقت تیم استقلال که هیچ منبع درآمدی به جز فروش چند تا بازیکن ( البته پرسپولیس هم همین منبع و چه بسا حتی شرایطش به خاطر تعداد زیاد ملی پوشانش داشت) الان مشکل پولی نداره؟
    به دوستان استقلالی پیشنهاد میکنم، راجب فکرای چون، حمایت سلطانی فر از پرسپولیس، نظر کارشناس خوب استقلالی آقای تقوی درباره قهرمانی های پرسپولیس رو گوش کنن
    با احترام

    • آرش مرادی 30 ژانویه 2022 / 5:28 ب.ظ

      دوست عزیز ظاهرا حقیقت برای شما خیلی تلخه. یا دوست ندارید حقیقتو بدونید. اولا که به گواه معاون اقتصادی باشگاهتون کل مبلغ پاداش اسیایی پیش خور شده که همین نشون میده چقد سنگین هزینه کردید. دوما مگه برانکو بودیمیر کالدزون و… فی سبیل الله تو تیمتون بودن یا ملی پوشا مفت براتون بازی کردن؟ به جز بیرانوند شما هیچ درامدی از ترانسفر نداشتید در حالی که استقلال هنوزم که هنوزه داره قرارداد الهیار صیادمنش برای بار سوم ارتزاق میکنه. دیگه فروش قایدی و مجید حسینی و تیام بماند. میشینید پای صحبتای بی پایه حسین قدوسی منقلی همین میشه. پس اینهمه بدهی از کجا سبز شده؟

      • فرشید 30 ژانویه 2022 / 6:33 ب.ظ

        لطفا ی سرچ کنید ببینید پرسپولیس بابت ترانسفر علیپور،طارمی به الغرافه و بیرانوند و…چقدر کسب درآمد کرده بعد هی نگید فقط بیرانوند بوده
        راجب برانکو وبودیمیر وکالدرون مگه کسی گفت اینا مفت بازی کردند؟نمونه اینا رو استقلال هم کم نداشته
        بنده عرضم این بود که استقلال بیشترین بازیکن و هزینه رو به گواه کارشناسان و… تو این چند سال داشته، حتما به یاد دارید هرساله باشگاه پرسپولیس بحث شفافیت قراردادها، درهر دو باشگاه رو مطرح کرده، اما از باشگاه مقابل هیچ واکنشی ندیدیم
        به پیشنهاد من راجب قهرمانی های پرسپولیس ونظرکارشناس فنی فوتبالی آقای تقوی(استقلالی)واکنشی نداشتید!
        دوباره پیشنهاد میدم، حتما کلیپ تقوی رو ببینید تا جواب خیلی از پرسش ها تون رو بگیرید
        یا حق

        • آرش مرادی 30 ژانویه 2022 / 6:45 ب.ظ

          علیپور به عنوان بازیکن آزاد رفت . طارمی هم فرار کرد و فسخ کرد رفت . چون بابا مسعود زندانیش کرده بود نمیذاشت از لنگ بره . فقط 700 هزار دلار از بیرانوند و یه چیز ناچیز از صادق محرمی گیرتون اومده . والسلام . یادتونه برانکو توی تمرین منتظر طارمی بود بعد یهو عکسش توی فرودگاه قطر با مسئولین الغرافه رو فرستاد برای هوادارای پرسپولیس؟ خیلی از بازیکناتون همینطوری رفتن و یک طرفه فسخ کردن یا بازیکن آزاد شدن و رفتن. از جمله ترابی، احمدزاده، امیری، شجاع، نوراللهی و … استقلال یه الهیار صیادش منش فروخت تا الان نزدیک 3 میلیون دلار ازش پول کاسب شده . یه مهدی قایدی فروخت 1.8 میلیون دلار پول کاسب شده . مجید حسینی رو فروخت 600 هزار دلار پول کاسب شده . بیشتر از کل اون پاداش اسیایی پرسپولیس ما ترانسفر کردیم ولی پولش هیچوقت به خودمون نرسید و صرف پرداخت بدهی کالدرون و برانکو و … شد . این پولا مال استقلال بود و باید صرف پرداخت به استراماچونی میشد تا بمونه اما الان باید دوبله سوبله بابت خسارت قراردادش بدیم چون بابا مسعود کمر به نابودی تیم ما بسته بود.

    • ممد 30 ژانویه 2022 / 5:46 ب.ظ

      به گواه کدوم کارشناسان؟ حسین قدوسی و باند رسانه ایش؟؟ اقا معاون اقتصادی خودتون اعتراف کرد که کل مبلغ پاداش اسیایی رو خرج کردید ولی توی دولت قبل هر هزینه ای انجام میشد براتون میگفتن به پشتوانه پاداش اسیایی. الان دولت عوض شده. سلطانی فری در کار نیست. دروغاتون عیان شده. هیچ هزینه ای براتوندنمیشه چون پاداش اسیایی در کار نیس دیگه و همه رو خرج کردید. کلا کارتون دروغ گویی و جعل ه. کو کارگزار 800 میلیاردیتون؟ میرید از صندوق های دولتی وام میگیرید یه بازیکنتونم نمیفروشید اما استقلال رو مجبور کردن برای پرداخت بدهیاش بازیکن بفروشه. 4-5 سال اسکلت تیمتون ثابت بود امسال اولین سالی ه که تازه یه کم بی ثباتی بازیکن و مالی رو دارید تجربه میکنید گریه تون در اومده. اینکاره نیستید. تا وزیر قبلی بود حمایت میکرد قهرمان میکردنتون ولی اون دوران گذشت. اقایی که میگی استقلال بیشتر هزینه کرده شما مبالغ پرداختی به برانکو بودیمیر کالدرون اوساگونا استوکس رادوشویچ رو یه جمع بزن + مبالغ واقعی نگه داشتن اینهمه ملی پوش توی تیمتون که زیر 10 میلیارد نمیگیرفتن و خود بیرانوندم اعتراف کرد 3 سال پیش. بعد بیا بگو ما تیم فلک زدگان و بنیاد مستضعفانیم و استقلال تیم ظالمین و مستکبران. البته وقتی منع خبریت اون قدوسی خنگ باشه بهتر از این نمیشه. کلا حقایق رو وارونه نشون میده. هر کی میاد لنگ فرش زیر پاشو فروخته خودش مبلغ رضایتنامه رو داده ولی هر کی میاد استقلال 20 میلیارد گرفته. التماس تفکر…

  • ناشناس 30 ژانویه 2022 / 4:31 ب.ظ

    چقدر جالب به سایت معتر خبری میاد و خودش رو دقیقا مقابل این همه هوادار قرار میده،الان دقیقا دنبال چی هستید ؟
    سایت ها و خبرنگارانی مثل شماها هستن که این جو مسموم رو راه انداختن.
    الان داری زحمت این همه بازیکن و کادر فنی رو با کلماتی مثل (پوشالی) زیر سوال میبری؟واقعا تاسف باره…
    اینکه سلطانی فر از پرسپولیس حمایت میکرد بر کسی پوشیده نیست،اما برای کسب پنج قهرمانی اون هم با اختلاف امتیاز با رقیب مورد نظر شما حتما و قطعا زحمات فراوانی کشیده شده ،اصلا در شأن یک سایت خبری و یک خبرنگار نیست که اینطور زحمت های دیگران رو با اینگونه کلمات زیر سوال ببره…

    • آرش مرادی 30 ژانویه 2022 / 5:30 ب.ظ

      پوشالی نبوده؟ بدون برگزاری بازی با سپاهان کاپ رو اقای دزدوگر اورد تقدیمتون کرد؟ اگه پوشالی نبوده چرا الان که رقابت برابر شده گریه تون گرفته؟ جعل کردید بدهی دارید دست پیشم گرفتید پس نیفتید؟

    • admin 30 ژانویه 2022 / 5:40 ب.ظ

      قهرمانی که با جعل و کلک بدست بیاد پوشالی ه. چقد وقیح شدید که مدیرعاملتون رسما میاد تو تلویزیون میگه اقا چرا دروغ ما رو به afc گفتید!!! چرا جعل سند ما رو لو دادید!!!! چرا مثه سالای قبل دروغ نگفتید!!!! خجالت بکشید فقط همین…. که برای قهرمانی دست به هر شارلاتان بازی می زنید که مثلا دل 40 میلیون نفر شاد بشه. ریدید تو تمام مرزای عدالت و انصاف و رقابت برابر.

  • پرسپولیسم 30 ژانویه 2022 / 3:49 ب.ظ

    جناب‌صفایی‌مهم‌نیست‌هرچه‌دوستداری‌بگو‌ولی‌انسان‌سالم‌اگر
    وجدان‌داشته‌باشد‌به‌خودش‌که‌نمیتواند‌دروغ‌بگوید‌من‌نمیدانم
    شمادنبال‌چی‌هستی‌یاخودتت‌رامطرح‌کنی‌مهم‌نیست‌حرفهایی‌که
    زدی‌ومکتوب‌کردی‌اخر‌فصل‌مشخص‌میشود‌ولی‌بدان‌ما‌هیچ‌چیز
    ازاین‌وزیر‌ودرویش‌نمیخواهیم‌‌بروید‌فکری‌به‌حال‌خودکنید
    بارها‌گفتیم‌بازهم‌میگوییم‌به‌نظرم
    وزیر‌دکتر‌فتل‌معاون‌علی‌جباری‌ریس‌فدراسیون‌ممدنوری‌وبقیه
    اعضا‌همان‌داریوش‌مصطفوی‌واولیایی‌ودیگردوستانتان‌‌اصلا
    برای‌مامهم‌نیست‌‌بروید‌هرکاری‌دوستدارید‌انجام‌دهید
    به‌قول‌حسن‌روشن‌پیروز‌قربانی‌‌و…نتیجه پشت….همین می‌شود
    که‌هرکس‌میاید‌برای‌خودی‌نشان‌دادن‌و…‌چی‌بگم‌مردم‌حتی‌هواداران
    استقلال‌نیز‌خوب همه‌چیز‌رامیدانند‌ومیفهمند

  • حسن 30 ژانویه 2022 / 3:48 ب.ظ

    تو که از امام حسین حرف میزنی باید حق رو بگی که نگفتی. برو آقای راستگو آمار بگیر ببین همین طول هشت سال سال گذشته گرانترین تیم رو کی می‌بسته. همین استقلال تمام لیگ رو می‌خرید که تیمهای دیگه نتونن بازیکن بگیرن. هزینه های هنگفت از شفر و استراماچونی یا بازیکنهای خارجی. یه کم انصاف داشته باشید شمایی که جای مهر روی پیشونیتون هست. تمام ستاره های لیگ رو همین استقلال گرفت و داغون کرد فقط به خاطر نخریدن تیمهای دیگه. نمونه اون بلبلی یا ۳۰ یا چهل بازیکن دیگه. ولی داداش ما باز هم قهرمانیم. این خط و این نشون. اصلا ذاتا قهرمانیم.

    • آرش 30 ژانویه 2022 / 5:34 ب.ظ

      چقد گیجی تو که فکر میکنی گرونترین تیمو استقلال بسته بعد کل تیم لنگ که همه ملی پوش بودن و هستن مجانی بازی کردن تو تیمتون. گلر ذخیره تون 1 میلیون دلار قرارداد بسته مرد حسابی. برانکو 2 میلیون دلار گرفت. کالدرون 850 هزار دلار. بودیمیر 500 هزار دلار و… خود گل ممد الان 20 میلیارد براتون آب خورده. اسدی 12 میلیارد.. اره شما مظلومید و تیمتون رو با 100 میلیون بستن استقلالو با 100 میلیارد…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید