کد خبر:20007
پ

همه منتظر استعفای فکری از سرمربیگری استقلال و فکری منتظر اخراج !

شاید محمود فکری حتی فکرش را هم نمی کرد که در اولین فصل حضورش در استقلال و در حالی که با تیمش در رده دوم جدول قرار دارد، این چنین تحت فشار برای اخراج و استعفایش قرار بگیرد اما چهره بی رحم فوتبال به او رو کرده و او اکنون در شرایطی قرار دارد که […]

شاید محمود فکری حتی فکرش را هم نمی کرد که در اولین فصل حضورش در استقلال و در حالی که با تیمش در رده دوم جدول قرار دارد، این چنین تحت فشار برای اخراج و استعفایش قرار بگیرد اما چهره بی رحم فوتبال به او رو کرده و او اکنون در شرایطی قرار دارد که از هیچ سمتی حمایت نمی شود و شاید بهترین راه برای حفظ آبرو و حیثیت حرفه ای خود این باشد تا تیم را در همین وضعیت در رده دوم تحویل دهد.

 

چرا استعفای فکری از استقلال یک بازی Win-Win است؟

چرا استعفای فکری از استقلال یک بازی Win-Win است؟
چرا استعفای فکری از استقلال یک بازی Win-Win است؟

مدیران استقلال

مدیران استقلال که رابطه خوبی با محمود فکری داشتند پس از اینکه او تحریم برنامه فوتبال برتر را شکست و بدون مجوز هیئت مدیره به این برنامه رفت با او زاویه پیدا کردند؛ پس از این اتفاق بود که برخی مشکلات برای تیم فکری به وجود آمد و مطرح کردن این موارد در رسانه ها که مدیران این تیم را زیر سوال می برد، رابطه سرمربی با مدیریت باشگاه را شکراب کرد. مدیران استقلال به دلیل قرارداد داشتن با کری نمی توانند خیلی ساده به سمت فسخ قرارداد او و اخراجش بروند و به نظر می رسد بهترین گزینه برای آنها، استعفای فکری است و بی صبرانه منتظر این اتفاق هستند.

 

هواداران

محمود فکری از آن جنس مربیانی است که به فوتبال واکنش گرا علاقه مند است و این موضوع در آنالیز تاکتیکی گلهای استقلال در نیم فصل به وضوح مشهود بود؛ اما شاید این سبک بازی به درد تیم های میانه جدولی همچون نساجی بخورد اما هواداران تیم های بزرگ چنین رویه ای را نمی پسندند و هواداران استقلال بعد از گذشت 15 هفته از لیگ برتر، هنوز یک بازی منسجم و با کیفیت از تیمشان ندیده اند؛ آنها که تا دربی به پای محمود فکری مانده بودند پس از نمایش ضعیف استقلال در دربی، روز به روز بر شدت اعتراضاتشان به کادر فنی افزوده شد و نتایج ضعیف استقلال در 4 دیدار اخیر نیز مزید بر علت شد که حواسته حداکثری هواداران این تیم، اخراج یا استعفای محمود فکری باشد. در وضعیت فعلی، به نظر می رسد تنها راه آرام کردن هواداران خشمگین استقلال، خروج فکری از استقلال چه به صورت برکناری چه به صورت استعفا باشد چرا که فکری قادر نیست این حجم از فشار را هر هفته تحمل کند و شاید بهتر باشد خود او به رفتن رضایت دهد.

 

پیشکسوتان

پیشکسوتان استقلال که به واسطه کادر استقلالی این تیم در فصل جاری تاکنون از فکری حمایت می کردند در هفته های اخیر سعی کرده اند یا سکوت کنند یا صبر آنها نیز تمام شده و مستقیماً لب به اعتراض نسبت به تاکتیک های نامشخص فکری در بازیها گشوده اند.

 

رسانه ها

رفتار  محمود فکری با رسانه ها تاکنون زیبنده شخصیت حقوقی سرمربی استقلال نبوده است چرا که او هر بار با سوال فنی در خصوص کیفیت ضعیف بازی استقلال مواجه شد، با فرافکنی و فرار از پاسخ دادن به این سوالات، به هر حاشیه ای پردخته شد جز علت بی برنامه بودن استقلال در بازی ها و افت فنی این تیم نسبت به فصل گذشته. نکته جالب اینجاست که حتی رسانه های نزدیک به فکری و باشگاه استقلال که در فضای هواداری اینستاگرام و تلگرام از انتقاد کردن از نوع بازی تیم پرهیز می کردند در دو هفته گذشته این رویه را کنار گذاشتند و دست از حمایت از فکری برداشته اند.

 

بازیکنان

بزرگترین مشل فعلی محمود فکری بازیکنان این تیم هستند که به اصطلاح فوتبالی برایش بازی نمی کنند یا حداقل با جان و دل بازی نمی کنند! فکری با خصوصیات اخلاقی خشنی که در دوران بازی اش از او سراغ داریم در فصل جاری نیز با چند بازیکن استقلال به مشکل خورد و تاکتیک های عجیب او در زمین نیز باعث افت کیفیت ستاره هایی همچون مهدی قایدی، رشید مظاهری، ارسلان مطهری، فرشید اسماعیلی و حتی وریا غفوری شده است که هر یک از این نفرات با توجه به در پیش بودن جام جهانی در تلاش هستند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند تا به تیم ملی دعوت شوند اما در تاکتیک های گنگ فکری گیر افتاده اند و روز به روز از تیم ملی دورتر می شوند و همین مسئله باعث ایجاد نارضایتی زیرپوستی بازیکنان از تمرینات تیم و تاکتیک استقلال مدل فکری شده است. از همین جهت، به نظر می رسد برکناری یا استعفای فکری بهترین گزینه ممکن برای بازیکنان این تیم باشد که روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارند.

 

محمود فکری

اما شاید بد نباشد بدانید، بزرگترین کسی که از استعفای فکری از استقلال سود می کند، خود او خواهد بود که شاید اگر یک هفته زودتر این اتفاق رخ می داد او تیم صدر جدول را تحویل مربی بعدی می داد اما هنوز هم برای او دیر نیست چرا که جدای از نمایش ضعیف استقلال در 15 بازی نیم فصل، او توانسته امتیازات خوبی برای استقلال در نیم فصل جمع کند اما به نظر می رسد ادامه این مسیر با این هجم از مخالف برای او میسر نباشد و شاید اگر او قصد دارد همچنان به عنوان یک مربی حرفه ای در لیگ برتر فعالیت داشته باشد، به حضور در تیمهایی همچون ذوب آهن و ماشین سازی فکر کند تا با سبک مربیگری خود، این تیم ها را احیا کرده و بار دیگر اعتبار از دست رفته را بازگرداند چرا که خود او بهتر از هر فرد دیگری می داند که ادامه دادن این رویه در استقلال به قیمت حراج کردن اعتبارش در مربیگری خواهد بود (سرنوشت علیرضا منصوریان) و چه بهتر که تا دیر نشده، از سمتش استعفا دهد چرا که اگر بنا به اخراج او از استقلال باشد، بلیت او برای بازگشت به استقلال برای همیشه خواهد سوخت.

 

چرا فکری استعفا نمی دهد؟

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در شرایطی که فکری هزینه زیادی را بابت حضورش رو نیمکت استقلال متحمل شده و از جیب برای جدایی از نساجی مایه گذاشته، به نظر می رسد او منتظر اخراجش از استقلال توسط مدیران تیم است تا حداقل در استقلال متضرر نشود و بتواند حق و حقوق خود را بگیرد چرا که در صورت استعفا نمی تواند به آن دست پیدا کند و این جدایی برای او دو سر باخت خواهد بود.

 

موضع رنگی وزارت ورزش

در بین تمامی عوامل ناراضی از ادامه فعالیت فکری در استقلال، وزارت ورزش راضی به حضور او در این تیم است و فعلاً مجوز اخراج و از سمت وزیر ورزش صادر نشده است. نکته جالب اینجاست که در سالهای اخیر هرگاه مربیانی همچون شر، مجیدی، استراماچونی با استقلال اوج گرفتند به سادگی مجوز برکناری و فسخ قرارداد آنها از سمت وزارت ورزش صادر می شد اما در حالی که استقلال به گفته اکثریت کارشناسان حتی استقلالی وضعیت فنی خوبی را تجربه نمی کند، وزارت ورزش به عنوان حامی کادر فنی ضعیف استقلال ظاهر شده است تا بار دیگر شائبه ها در خصوص نگاه رنگی این وزارت خانه تقویت شود.

 

گزینه جانشین فکری کیست؟

شاید منتقدین برکناری کری معتقد باشند که در این مقطع چه کسی می تواند این استقلال را جمع کند اما نکته اینجاست که اولاً گزینه هایی همچون محمد تقوی، داریوش یزدانی و فرهاد مجیدی در دسترس هستند و قحط الرجال برای جانشینی فکری وجود ندارد مگر اینکه وزارت ورزش خیالات دیگری در سر داشته باشد اما راه دیگر برای بقای فکری روی نیمکت استقلال این است که یک خانه تکانی اساسی در کادر فنی ضعیفش انجام دهد چرا که به طور واضحی آنالیز نقاط ضعف و قوت استقلال و حریفان توسط آنالیزورهای استقلال به خوبی انجام نمی شود و عدم انجام تمرینات مدرن در تمرینات این تیم باعث شده تا شاهد قابل حدس بودن بازی استقلال و بی برنامگی در بازیهای این تیم باشیم. اکنون اگر محرم نوید کیا در اولین فصل حضورش در عرصه مربیگری با سپاهان در صدر جدول لیگ برتر تکیه زده، به واسطه حضور دستیار با دانش و مجربی به نام علیرضا مرزبان است اما در ابتدای فصل فکری به جای همکاری با امید نمازی یا مهدی خانبان و صالح مصطفوی به سراغ امید علی دفتری بدون کارنامه مشخص رفت تا خروجی این اتفاق اینی باشد که هواداران استقلال می بینند.

 

مجیدی بهترین گزینه فعلی برای جانشینی محمود فکری

از بین گزینه های جانشینی محمود فکری بهترین گزینه فرهاد مجیدی و کادر سابق استقلال است که مدت زمان زیادی از همکاری او با باشگاه استقلال و بازیکنان فعلی نمی گذرد و در صورت سرمربیگری مجدد مجیدی در این تیم، زمان برای شناخت متقابل کادر فنی و بازیکنان تلف نخواهد شد.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • شهاب 15 فوریه 2021 / 2:37 ب.ظ

    واقعا فکری یا بهتر بگویم کفری در حد و اندازه های استقلال نیست

  • محمود 15 فوریه 2021 / 2:05 ب.ظ

    هر وقت وزارت ورزش و لنگی ها از مربی گری رهبری فر و علی کریمی در لنگ حمایت کردند منم هز از مربی گری فکری و مجیدی حمایت میکنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید