کد خبر:9671
پ

نگاهی به تیم های لیگ بیستم | شروع بی کیفیت ترین فصل فوتبال ایران با مربیان ناشناخته

بتاکاپ – با قرعه کشی لیگ برتر در فصل بیستم (99/1400) تیمهای مختلف، حریفان خود را شناختند اما با نگاهی به وضعیت تیم ها در آستانه شروع مسابقات فصل جدید به سادگی می توان حدس زد که لیگ بیستم، با اختلاف به بدترین و بی کیفیت ترین لیگ در ادوار لیگ برتر تبدیل خواهد شد. […]

بتاکاپ – با قرعه کشی لیگ برتر در فصل بیستم (99/1400) تیمهای مختلف، حریفان خود را شناختند اما با نگاهی به وضعیت تیم ها در آستانه شروع مسابقات فصل جدید به سادگی می توان حدس زد که لیگ بیستم، با اختلاف به بدترین و بی کیفیت ترین لیگ در ادوار لیگ برتر تبدیل خواهد شد. چرا که حضور مربیان جوان و بی تجربه، لیگ بیستم را به محل آزمون و خطای این مربیان تبدیل خواهد کرد که مسلماً از کیفیت فنی بازی ها می کاهد. اگر تا همین چند فصل پیش حضور مربیانی همچون برانکو، دنیزلی، استراماچونی، اسکوچیچ، شفر، کالدرون، کرانچار و … بر وزن کیفی لیگ افزوده بود، در فصل جاری باید با مربیان گمنام و ناشناخته ای لیگ را دنبال کنیم که بدون شک، بسیاری از آنها قبل از نیم فصل اخراج خواهند شد.

 

برنامه بازی های پرسپولیس لیگ بیستم فصل 99/1400

 

برنامه بازی های استقلال لیگ بیستم فصل 99/1400

 

نگاهی به تیم های لیگ بیستم | شروع بی کیفیت ترین فصل فوتبال ایران با مربیان ناشناخته

وضع قانون منع حضور بازیکن یا مربی خارجی جدید در لیگ برتر، لیگ بیستم را به کم هیجان ترین لیگ در 19 دوره اخیرش تبدیل کرده است به طوری که هواداران فوتبال در فصل جدید رقابتهای باشگاهی در ایران می بایست با مربیان جدیدی همچون محرم نوید کیا، وحید فاضلی، مهدی رحمتی و … بازیها را دنبال کنند و بدون شک حضور مربیان بدون کارنامه ای همچون هومن افاضلی و علیرضا منصوریان نیز از کیفیت فنی لیگ بیستم خواهد کاست. به جرات می توان گفت در صورت خروج بشا رسن از پرسپولیسف شیخ دیاباته از استقلال و کیروش استنلی از سپاهان، اندک هیجان باقیمانده در لیگ برتر ایران نیز از دست خواهد رفت و  با این قوانین عجیب و مضحک منع حضور خارجی ها، کیفیت فنی لیگ با سرعت زیاد به سمت کیفیت فنی بازیها در دهه هفتاد سقوط خواهد کرد.

 

استقلال

اتفاقات مدیریتی در استقلال به عادتی کلیشه ای در این تیم تبدیل شده و در 4 فصل اخیر با سونامی در کادر مدیریت، کادر فنی و بازیکنان این تیم مواجه بودیم که پس از کش و قوس های فراوان سرانجام محمود فکری با کادری که چندان مورد قبول هواداران این تیم نیست، سکان هدایت آبی پوشان د فصل بیستم را به دست گرفته اند که به جرات می توان گفت این ریسک بزرگ مدیریت برای انتخاب فکری، شمشیر دولبی است که یا جواب می دهد و یا در همان هفته های ابتدایی با چند نتیجه ضعیف، همان مسیری را خواهد رفت که علیرضا منصوریان رفته بود.  با توجه به عدم حضور سعید واسعی و جدایی روزبه چشمی و جدایی احتمالی علی کریمی و میلیچ، به نظر می رسد آبی پوشان تهرانی، از توازن قوا در خطوط خود برخوردار نباشند و کمبود عنصر تجربه در ترکیب اصلی این تیم در فصل جدید به شدت احساس می شود.

 

پرسپولیس

سرخ پوشان پس از 4 سال قهرمانی، تقریباً در حالت اشباع انگیزه قرار دارند و تنها انگیزه آنها در فصل جدید، قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود چرا که قهرمانی های سریالی آنها، دیگر آنها را در فوتبال ایران ارضا نمی کند. با توجه به مشکلاتی که در نقل و انتقالات برای پرسپولیس پیش آمد در صورتی که بشار رسن، شجاع خلیل زاده و محمد نادری هم از این تیم جدا شوند، می بایست با قهرمانی پرسپولیس در این دورره از مسابقات خداحافظی کنیم چرا که خروج چند مهره کلیدی این تیم در نقل و انتقالات، ضربه مهلکی به پیکره تیم یحیی وارد خواهد آورد. اگرچه با توجه به شرایط موجود و ضعف رقبا نیز همچنان این تیم شانس اول قهرمانی بخ حساب می آید.

 

تراکتور

مربیگری در تیم تراکتور بسیار سخت است و مربیان بزرگ داخلی و خارجی زیادی به این تیم آمده و رفته اند اما نتوانستند در آن موفق شوند تراکتوری ها در حالی سکان هدایت تیمشان در فصل جدید را به علیرضا منصوریان سپردند که او هیچ رزومه قابل دفاعی برای نشستن روی نیمکت یک تیم پرطرفدار ندارد و با توجه به حواشی که منصوریان دارد، انتظار زیادی از این تیم در لیگ بیستم نمی رود و همان نتایج سینوسی که تا پیش از این از تراکتوری ها شاهد بودیم را احتمالاً در فصل جدید نیز شاهد خواهیم بود.

 

شهرخودرو

مالک شهر خودرو در انتهای فصل گذشته در تصمیمی عجیب، حکم به برکنای سهراب بختیاری زاده و سرمربیگری سید مهدی رحمتی در این تیم داد تا یکی دیگر از مدعیان چند سال اخیر لیگ برتر در موضع ضعف قرارگرفته باشد. رحمتی که مشخص نیست در کدام کلاس مربیگری شرکت کرده که امروز در قامت سرمربی این تیم ایفای نقش می کند، شانس زیادی برای موفقیت در لیگ بیستم نخواهد داشت و این اتفاق در حالی قابل تصور است که چند ستاره این تیم از جمله مرادمند و خلعتبری نیز از آن جدا شده اند.

 

نساجی

پدیده نیم فصل دوم رقابتهای فصل نوزدهم که با محمود فکری، غوغایی به پا کرده بود در اتفاقی عجیب سرمربی خود را از دست داد تا مجبور شود با یک مبی ناشناخته به نام وحید فاضلی (دستیار فکری)  کار خود در لیگ بیستم را پی بگیرد. جدایی چند ستاره این تیم از جمله علیرضا حقیقی و روح اله باقری کار را برای ادامه شگفتی سازی نساجی د لیگ بیستم سخت کرده است.

 

فولاد خوزستان

به جرات می توان گفت احتمال اینکه فولاد خوزستان شگفتی ساز این دوره از رقابتها باشد بسیار زیاد است چرا که این تیم هم در زمینه کادر فنی هم کادر مدیریت و هم بازیکنان ثبات لازم را داشته و جواد نکونام نیز نشان داده پتانسیل به دست آوردن یک قهرمانی در لیگ برتر با تیمش را دارد؛ پس اگر فولاد خوزستان از همان ابتدای لیگ دست نیافتنی شد، این اتفاق را عجیب تلقی نکنید چرا که هدف گذاری آنها نیز بر اساس قهرمانی در لیگ برتر بوده است.

 

سپاهان

سپاهانی ها با خداحافظی امیر قلعه نویی از این تیم، به محرم نویدکیایی سلام کردند که نتایج چندان مطلوبی در لیگ قهرمانان آسیا کسب نکرد و به نظر نمی رسد او بتواند کار خاصی با طلایی پوشان اصفخانی که امسال در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور ندارند انجام دهد و استفاده از نوید کیا در این تیم بیشتر شبیه سرمایه گذاری بر روی او برای موفقیت در آینده است چرا که پتانسیل نویدکیا که تا پیش از این دستاورد خاصی در حوزه مربیگری به دست نیاورده بوده، پائین تر از انتظارات هواداران سپاهان است.

 

صنعت نفت آبادان

صنعت نفت نیز که نیم فصل اول رویایی فصل قبل را با اسکوچیچ گذرانده بود، در نیم فصل دوم با بهنام سراج نتوانست سیر موفقیت را ادامه دهد و با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد بضاعتش به لحاظ فنی و بازیکنان در همان میانه جدول باشد؛ جدایی عیسی آل کثیر از این تیم که گلهای زیاد و حساسی برای طلایی پوشان آبادانی به ثمر رسانده بود، ضربه سختی به خط حمله این تیم وارد کرده و باید دید آیا آنها می توانند جانشینی برای او پیدا کنند یا خیر؟

 

ادامه دارد …

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید