کد خبر:10143
پ

نقش منفی وزیر ورزش در استقلال عمدی است یا سهوی؟

در حالی که برخی بادمجان دور قاب چین های اطراف وزیر ورزش سعی دارند تا او را از هرگونه دخالت در امور دو تیم استقلال و پرسپولیس مبرا کنند و مدام با عبارت کلیشه ای جایگاه وزارت ورزش بالاتر از این است که بخواهد در چنین مواردی ورود کند، اما نکته ی واضحی که برای […]

در حالی که برخی بادمجان دور قاب چین های اطراف وزیر ورزش سعی دارند تا او را از هرگونه دخالت در امور دو تیم استقلال و پرسپولیس مبرا کنند و مدام با عبارت کلیشه ای جایگاه وزارت ورزش بالاتر از این است که بخواهد در چنین مواردی ورود کند، اما نکته ی واضحی که برای هواداران استقلال مبرهن است، نقش منفی عمدی یا سهوی وزیر ورزش در اتفاقات چند سال اخیر استقلال است.

 

نقش منفی وزیر ورزش در استقلال عمدی است یا سهوی؟

نقش منفی وزیر ورزش در استقلال عمدی است یا سهوی؟

مسعود سلطانی فر یا می داند در زیرمجموعه ش چه می گذرد یا نمی داند. اگر در این 4 سال می دانسته که مدیران منصوب توسط او در باشگاه استقلال چه بلایی بر سر این تیم آورده اند، خیانت او به هواداران استقلال عمدی، قطعی و مشخص قلمداد می شود چرا که مگر می شود وزیر ورزش این حجم از ناکارآمدی را در مدیریت باشگاه استقلال ببیند و واکنشی نداشته باشد و نه تنها از مدیر مذکور بابت سوء مدیریتش بازخواست نکند بلکه از او  بابت خساراتی مادی و معنوی که به این باشگاه وارد کرده، تقدیر و تشکر به عمل آورد؟!

 

در حالت دوم نیز فرض بر این است که او نمی دانسته در زیرمجموعه ش چه می گذرد که در این حالت نیز نقش منفی او در اتفاقات 4 سال اخیر استقلال قطعی اما سهوی قلمداد می شود اما چیزی از بار گناهان او کم نمی کند چرا که مدیری که نداند در زیرمجموعه ش چه می گذرد، شایسته وزارت نیست.

 

سکوت در مقابل تجمع استقلالی ها و جلسه فوری برای حل مشکلات پرسپولیس

سلطانی فر در حالی به اتفاقات منفی و تجمعات هواداران پرسپولیس فوراً واکنش نشان می دهد و مشکلات تیم مذکور را حل می کند که تجمعات هواداران استقلال برای حفظ استراماچونی را ندید و در موضعی خصمانه با وضع قوانینی عجیب که هیچ منطق و استدلالی در پشت آن دیده نمی شود(منع حضور مربی و بازیکن خارجی)، راه را به روی بازگشت او بست. او در حالی تجمع چند هزار نفری هواداران استقلال مقابل مجلس را ندید و نشنید که هنوز که هنوز است مطالبات شفر پرداخت نشده و پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته است و این در حالیست که حکم وینفرد شفر زودتر از برانکو ابلاغ شده بود و علی القاعده اگر رویه عادلانه ای بین دو تیم از سمت وزارت ورزش وجود داشت، او می بایست اول مشکل باشگاه استقلال در این زمینه را حل می کرد اما او با یک تجمع حدود 100 نفره هواداران پرسپولیس بلافاصله جلسه اضطراری تشکیل داد و نه تنها مشکل تامین مالی طلب برانکو حل شد بلکه پرداخت مطالبات ستاره های جدایی طلب پرسپولیس نیز در اولویت قرار گرفت و این در حالیست که بسیاری از این موارد درر باشگاه استقلال در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

کرگزار فقط برای پرسپولیس است؟

سلطانی فر مدعی این مسئله است که وزارت وزش نمی تواند از نظر قانونی به دو تیم استقلال و پرسپولیس کمک کند و با یک کلید واژه به نام کارگزار و اسپانسر، فعلاً مشکلات پرسپولیس را حل کرده است اما به محض اینکه یک هوادار متمول استقلال در ایتالیا قصد داشت مشکل استراماچونی را حل کند، او مجوز اینکار را نداد تا مشخص شود، سیاست وزارت وزش، تضعیف استقلال است و لاغیر. سوال اساسی اکنون از وزارت ورزش این است که چرا این کارگزارها را برای استقلال انتخاب نمی کنند که مدام به این تیم پول تزریق کنند؟ آیا تنها استقلال برای تامین مخارجش باید ستاره هایش را بفروشد و تیم دیگر از این قضیه مستثنی باشد؟

 

دستاوردهای دوران سلطانی فر فقط برای یک تیم خاص بوده است

او در حالی در آخرین مصاحبه عوامفریبانه خود از دستاوردهای دو باشگاه در زمان حضورش در مسند قدرت صحبت کرده که سهم استقلال از این افتخارات تنها یک جام حذفی بوده است اما او هرگز حاضر نشد تا در خصوص میزان هزینه ای که تیم سرخ پایتخت برای به دست آوردن این افتخارات انجام داده صحبت کند و از اینکه میزان هزینه دو باشگاه در زمان او تا چه حد افزایش یافته است.

سلطانی فر امروز در حالی از شادی مردم از صعود پرسپولیس به فینال آسیا صحبت می کند که به نظر می رسد او ینز دچا این توهم شده که مردم یعنی هواداران پرسپولیس و سایر تیم ها و هوادارانشان در این مملکت وجود خارجی ندارند و ناراحتی آنها بابت این حجم از کارشکنی آشکار، برایش اهمیتی ندارد. آیا او نمی توانست در همان ابتدای رسانه ای شدن مذاکرات سعادتمند با استراماچونی برای بازگشت، او را بخواهد و بابت اقدام خلاف قوانینش او را بازخواست کند تا وقت و انرژی استقلال تا این حد گرفته نشود؟ اما او اینکار را نکرد تا سعادتمند تا آخرین دستورات او برای به حاشیه بردن استقلال را انجام دهد و سپس با یک برکناری بی سر و صدا که حتی صدای اعتراضی هم از سعادتمند بلند نشد، این مهره را برکنار و مهره جدید را جایگزین او کند.

نکته جالب در خصوص دستاوردهای سلطانی فر اینکه شاید قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، به تنها افتخار قابل دفاع دولت حسن روحانی در 8 سال ریاست جمهوری اش تبدیل شود!

 

در نهایت برای هواداران استقلال ثابت شده که تا زمانی که سلطانی فر در راس وزارت ورزش حضور دارد، تغییر نفرات تاثیری در روند این تیم نخواهد گذاشت چرا که تنها مجری اوامر بالادستی ها عوض شده و سیاست وزارت ورزش در قبال استقلال همان هست که بود : تضعیف و تضعیف و تضعیف …

 

آیا وزیر حتماً باید برای یک تیم گل بزند؟

قرار نیست سلطانی فر در شروع مسابقات برای تیمی گل بزند یا از دروازه تیمی محافظت نماید، او گلهای خود را در همین مقاطع حساس به نفع یک تیم و به ضرر تیم دیگر زده است؛ آیا او اکنون انفعال هیئت مدیره استقلال در پرداخت طلب شفر را نمی بیند؟  چرا برای حل این مشکل جلسه اضطراری تشکیل نشده تا همچنان سایه کسر 6 امتیاز از استقلال بر سر این تیم باشد؟ اینکه او برای حل مشکل پرسپولیس و ریزه اسپور تا سطح روسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه نیز لابی کرد هم جای خود دارد اما جالب ترین بخش ماجرای سلطانی فر و فوتبال ایران جاییست که بدانیم او حتی درباره ماندن یا رفتن بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز تصمیم گیری کرده است به طوری که تیام و جبارف تحت هیچ شرایطی نباید در استقلال می ماندند اما علی علیپور به قیمت گرفتن صندلی او باید در پرسپولیس می ماند!

 

چرا مسعود سلطانی فر استیضاح نمی شود؟

از خوش شانسی سلطانی فر اینکه استیضاح او به دلیل زیر سوال رفتن کابینه حسن روحانی، مدام به تعویق می افتد و هرگز اتفاق نخواهد افتاد و به همین دلیل هم هست که او در مدت زمان کوتاهی که در مسند قدرت قرار دارد، سعی در استفاده حداکثری از موقعیت برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده خود می باشد وگرنه وا مصیبتا به حال آن مجلسی که این حجم از سوء مدیریت در وزارت ورزش را دیده و قادر به گرفتن پاسخ مناسب از سمت وزیر وررزش نشدند و هیچ اقدام عملی هم در این زمینه انجام نشده و پرونده هایی همچون ویلموتس نیز به دلایل نامعلوم، بایکوت خبری شده و فعلاً پیگیری نمی شوند تا عوامل اصلی خیانت به منافع ملت شناسایی و معرفی شوند.

 

در پایان ذکر این نکته ضروریست که سخت است باور کنیم این حجم از سوء مدیریت در باشگاه استقلال سهوی بوده باشد چرا که در طول دوران حضور سلطانی فر در مسند قدرت، حتی یک اتفاق مثبت نیز در مدیریت این تیم رخ نداده و با یک جرقه مثل آوردن یک ستاره یا مربی خوب ابتدا ظاهراً همه چیز خوب است اما در انتها به یکباره به عجیب ترین شکل ممکن با ستاره یا مربی مذکور، قطع همکاری رخ داده است که می توان به ماجرای تیام، جبارف، پاتوسی، شفر، الهیار صیادمنش، مجید حسینی،استراماچونی، فرهاد مجیدی و … اشاره کرد. حتی اگر این اتفاقات سهوی بوده باشد نیز چیزی از قصور وزیر ورزش در عدم رسیدگی به سوء مدیریت زیرمجموعه ش کم نمی شود. اگر هوادار استقلال یکسال را بپذیرد، دو سال را بپذیرد، سه سال را بپذیرد اما تکرار همه اتفاقات تکراری در سال چهارم قطعاً عمدی قلمداد خواهد شد.

 

پی نوشت: ادعای مسعود سلطانی فر در جلسه با پیشکسوتان استقلال مبنی بر کمک ده میلیاردی وزارت ارتباطات به استقلال توسط وزیر جوان یعنی آذری جهرمی تکذیب شد تا مشخص شود هیچ کمک عملی به تیم استقلال در جهت حل مشکلاتش صورت نگرفته و این تیم می بایست برای حل مشکلاتش اقدام به فروش بازیکنانش کند و تیم دیگر پایتخت مجاز به استفاده از منابع لایتناهی مالی با برچسب کارگزار است!

کلیدواژه : استقلالوزیر ورزش

دیدگاه کاربران 21 دیدگاه
  • ناشناس 18 اکتبر 2020 / 7:08 ب.ظ

    گودرزی هم می گفتند لنگی چون زمان اونم پرسپولیس قهرمان شد. اون موقعی که هرماه برا قرمز مدیر میذاشتن و استقلال فتح الله زاده رو داشت کسی دلش نمیسوخت. مگه پرسپولیس هم تیم دولتی نبود که ازش امتیاز 6 و 9 و… کسر شدم به علت عدم پرداخت. چون ژورنالیستی نبود که بیاد اتهام بزنه بعد بگه کل کل بود و ذهن هوادرارو بهم بریزه. باید پرسپولیسو مثل اواخر دهه 80 دانسته و نداسته خراب شه تا کسی نگه وزیری پرسپولیسی بود!

    • ممد 18 اکتبر 2020 / 8:06 ب.ظ

      نویسنده یادش رفت به این نکته اشاره کنه که تیم حقیر لنگ علی رغم بدهی اما مجوز ثبت قرارداد بازیکن و مربیشو گرفت و خلاف قانون رفتار کرد . هم وقتی گل محمدی و اوساگونا و استوکس رو گرفتن بدهی داشتن هم وقتی 7 تا بازیکن جدید توی تابستون خریدن به برانکو بدهکار بودن . بعد ننه من عریبم بازی در میارن پول ما چی شد!!!! خخخخخخ پولتون رو ریختن تو حلقوم امثال شجاع خلیل زاده ها که کم هم نیستن تو تیمتون . هوچی گری بخشی از فرهنگ لنگیا شده تو این چند سال تا وقتی میبرن با غیرت و زور و بازوی خودشونه ولی امان از روزی که ببازن . وکیل و وزیر و … همه مقصرن که چرا پول نمیدن به پرسپولیس. بد عادت شدید تو خرج کردن و کسی نبوده جلوی هزینه های سنگینتون رو بگیره اینه که روتون زیاد شده

  • ناشناس 18 اکتبر 2020 / 6:57 ب.ظ

    گودرزی گفتند پرسپولیسی. چون زمان اونم قهرمان و نایب قهرمان شدیم. خوبه اون هشت سال لعنتی کسی نبود بابامسعود کنه (جنگ روانی). اون موقعی که سالها فتح الله زاده تو استقلال بود و ماهی یکبار کسی برا قرمز مدیر میزاشتن. کسر امتیازهای 6 و 9 امتیاز و… کسی طلب مارو نمیداد مگه ماهم دولتی نبودیم. چون مجری تو تلویزیون نداشتیم که بیاد چرند بگه و اتهام زنی که و بعد بگه کل کل بود.

  • شاهین 18 اکتبر 2020 / 5:55 ب.ظ

    مگر برانکو یکسال مجانی کار نکرد و وزیر اجازه پرواخت یک سنت نمیداد که برانکو بره که موفق شد .ان سال که دو پنجره پرسپولیس بسته بود و تمام ستاره این تیم همه رفتند وزیر کجا بود که جلو آنها را بگیره .پرسپولیس به خاطر برانک حاضر شد بهترین دروازه بان ایران مفت بفروش به خاطر برانکو . پرسپولیس به خاطر برانکو پیش پرداخت یکسال از اسپانسر را گرفته داره خرج برانکو می کنه فقط به این امید که بازیکنانش با تمام وجود بازی کردند رفتند فینال آسیا (نه چهارجانبه امجدیه) و با آن پول خرج آینده تیم بکنه .مگه همین جماعت مولتی میلیاردهای ایران جمع نکردند تو هیات مدیره سس تقلال که مبادا پول کم بیاد از اینها پول بگیرند.مگر آن زمان پرسپولیس برای پول بلیط هواپیما که بروند مسابقات قهرمانی آسیا وزیر کجا بود چرا آن وقت وظیفه مدیرعامل بود پول بیاره. ولی برای استراماچونی شبانه با هواپیما پول انتقال میدانند .شما بیرون گود نشستید میگید لنگش کن به قول عیسی آل کثیر قهرمانی پا شکستن داره سر شکستن باید برای رفتن به نوک قله زحمت کشید و گر نه با حرف زدن میشه خیلی کارها کرد یا علی مدد

    • مهران 18 اکتبر 2020 / 7:53 ب.ظ

      نمیدونم چرا همه اشتباها برای پرسپولیس رخ میده؟ کی باور میکنه توی اوج بدهی پرسپولیس یهو بانک ملت دو میلیارد اشتباهی بریزه تو حساب باشگاه پرسپولیس و گرشاسبی هم مثه دزدا به پولی که متعلق به خودش نبود دستبرد زد و استفاده کرد با پر رویی هم گفت به خاطر هوادارا اینکارو کردم . با پرو رویی برگشت گفت به خاطر هوادار رفتم تخلف کردم ارز آزاد خریدم و … تا دیروز حسین هدایتی بود همه هزینه هاتونو با پولای نامشروع ساپورت میکرد از امروز یه برچسب کارگزار زدین روش که شرعی باشه ؟ مرده تو قبر خنده ش می گیره

    • ممد 18 اکتبر 2020 / 8:03 ب.ظ

      نشستی پای چرندیات حسین قدوسی توی 4 تا کانال پرسپولیسی توهم زدی . هر بازیکنی از پرسپولیس رفت بهترشو اوردن . بیرانوند رفت، لک رو اوردن، علیپور ررفت، ال کثیر رو اوردن . ترابی رفت پهلوان رو اوردن . انصاری رفت، سعید اقایی رو اوردن . اما این قضیه برای استقلال بر عکس بود هر ستاره ای رفت یه بنجل گذاشتن جاش . با یک میلیون دلار میتونستن تیام و جبارف رو همزمان نگه دارن اما با یک و نیم میلیون دلار رفتن 4 تا بازیکن بنجل گرفتن . تهشم استقلال متهم شد که اوه اوه اوه چقد هزینه کردید شما چقد بازیکن خارجی گرفتید … این نمایشا قدیمی ه و همه میدونن چه خبره رفیق

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید