کد خبر:20113
پ

نقد بیانیه مضحک علی کریمی و مهدوی کیا | فساد در پرسپولیس مجاز است؟

در حالی که به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نزدیک می شویم، علی کریمی و مهدی مهدی کیا دو پیشکسوت سابق پرسپولیس با صدور بیانیه ای به استقبال این انتخابات رفتند و به نوعی با حربه تحت تاثیر قرار دادن نتیجه این انتخابات سعی کردند به همگان این مسئله را القا کنند که اگر آنها برنده […]

در حالی که به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نزدیک می شویم، علی کریمی و مهدی مهدی کیا دو پیشکسوت سابق پرسپولیس با صدور بیانیه ای به استقبال این انتخابات رفتند و به نوعی با حربه تحت تاثیر قرار دادن نتیجه این انتخابات سعی کردند به همگان این مسئله را القا کنند که اگر آنها برنده انتخابات نشدند، لابی و فساد انجام شده اما اگر آنها انتخاب شدند، انتخابات پاکی صورت گرفته است!

 

نقد بیانیه مضحک علی کریمی و مهدوی کیا | فساد در پرسپولیس مجاز است؟

نقد بیانیه مضحک علی کریمی و مهدوی کیا | فساد در پرسپولیس مجاز است؟

بیانیه کریمی و مهدوی کیا در حالی منتشر شد که آنها مدعی شده اند می دانند در این زمینه لابی هایی صورت گرفته و هدف آنها از جلو آمدن برای ریاست فدراسیون فوتبال، عاری کردن فوتبال از فساد است اما سوال اساسی این است که اساتیدی که در همین ابتدای کار مستنداتی از لابی و فساد در خصوص روند انتخابات فدراسیون فوتبال در اختیار دارید، چرا آن را رسانه ای نمی کنید؟

مگر مدعی پاک کردن فوتبال از فساد نیستید؟ چرا زمانی که هر دو عزیر در باشگاه پرسپولیس فساد شخصی همچون حسین هدایتی را به چشم دیدید و حتی در زمره سهامداران مجموعه های تحت امر او شدید دم از فساد نزدید. چرا حتی پس از محکومیت و اثبات تخلفات حسین هدایتی و فساد او در سیستم بانکی برای یکبار هم که شده، در جبهه حق علیه باطل صرف هزینه های شبهه برانگیز این رد در باشگاه پرسپولیس را محکوم نکردید؟

 

بر همگان مشخص است که ریاست دراسیون فوتبال چه مناقعی دارد و دوستان برای چه در تلاش برای رسیدن به این پست و مقام ها هستند اما ای کاش در انتخاب شعارهای خود کمی دقت می کردند چر که فردی که فساد را به چشم خود دید و دم نزد، مسلماً سرباز مبارزه با فساد نیست.

علی کریمی در سالهای اخیر تنها به مطرح کردن مواردی از فساد پرداخته که به محمدرضا ساکت، علی کفاشیان، مهدی تاج و چند نفر دیگر مرتبط بود و هرگاه جهت برخی از تخلات و فسادها به سمت باشگاه پرسپولیس می چرخید او چشمانش را به روی حق گویی بست تا مشخص شود او برای مبارزه با فساد نیامده است و اهداف دیگری را دنبال می کند چرا که اگر باز هم تخلفاتی در باشگاه پرسپولیس شاهدباشیم، احتمالاً بار دیگر شاهد نادیده گرفتن آن توسط کریمی و مهدوی کیا به عنوان رئیسان جدید فوتبال ایران خواهیم بود.

آقای کریمی چرا در موضوع جعل قرارداد مهدی طارمی یا به قول دوستان دستکاری قرارداد و دروغ هماهنگی که چند فصل قبل در باشگاه پرسولیس صورت گرفت، حتی یک جمله در نکوهش این اتفاق به زبان نیاوردید؟ اهالی فوتبال چطور می توانند باور کنند که شما با این رویه رنگی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بار دیگر این نگاه رنگی را در تصمیمات خود و مبارزاتتان برای پاک کردن فساد لحاظ نکنید؟

اینکه سوار بر موج فوتبالی بودن رئیس فدراسیون فوتبال سوار شده و قصد رسیدن به یکی از مهمترین سمت های ورزش ایران را  دارید خود شائبه برانگیز است چرا که در کشورهای پیشرفته فوتبال نیز شاهد چنین اتاقی نبوده ایم که لزوماً فردی از جنس فوتبال رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، آلمان، انگلیس، اسپانیا و … باشد و اصولاً مدرک مدیریت مرتبط با مدیریت ورزشی برای اینکار نیاز است که بسیار بعید است شما این مدرک را در اختیار داشته باشید.

 

در پایان ذکر این نکته ضروریست که حضور علی کریمی و مهدوی کیا در فدراسیون فوتبال قطعاً بهتر از نفراتی همچون کیومرث هاشمی تلقی می شود و نگارنده موافق حضور این عزیزان نسبت به افرادی همچون حیدر بهاروند و هاشمی و سردار … است اما انتقاد جدی به برخورد سلیقه ای با فساد به علی کریمی وارد است که امید می رود در صورت رای آوردن به محل تخلف و فساد توجه نکند و اگر این تخلف در باشگاه محبوبش نیز رخ داده بود بدون توجه به مسائل رنگی با آن برخورد کند.

 

پی نوشت: در مستند  اینکه جریان فساد در چند سال اخیر از باشگاه پرسپولیس عبور کرده و آقایان مدعی امروز دم نزده و در خصوص آن موضع گیری نکردند همین بس که کافیست نگاهی به لیست برخی مدیران سابق پرسپولیس که به واسطه فساد روانه زندان شدند بیاندازید تا متوجه شویم تفاوت حرف و عمل آقایان در مبارزه با فساد را….

دیدگاه کاربران 30 دیدگاه
  • ناشناس 17 فوریه 2021 / 8:01 ق.ظ

    اتفاقا من نظرم برعکسه .اگر این دو‌پرسپولیسی رییس فدراسیون شوند برای جلوگیری از بازرسی وزارت ورزش بعدی است روی فساد سازمان لیگ و فدراسیون دولت فعلی در جهت قهرمانی ها و‌فساد پرسپولیس . یکسال و خرده ای بود فدراسیون رییس نداشت تا خود وزیر نخهای فوتبال را دستش بگیره حالا هم میدنش دست دو متعصب کور وقتی دارن میرن

  • ناشناس 17 فوریه 2021 / 7:52 ق.ظ

    واقعا برای نویسنده متاسفم

  • حسین 17 فوریه 2021 / 7:50 ق.ظ

    اقای ملکی معلومه دلت پر از دست علی کریمی و مهدوی کیا اینایی که گفتید ربطی به کریمی نداره که بخواد دخالت کنه ولی در سمت جدید البته به کوری چشم دشمنانش خیلی کارها خواهد کرد شما معلومه که دوست دارید که ……..

  • پاک 17 فوریه 2021 / 7:11 ق.ظ

    کریمی یه تیمو نتونست مدیریت کنه فرستادش ته جدول بعد بیاد کل فوتبالو مدیریت کنه؟ با نظر نویسنده موافق چون ایشون در مورد تخلفات مالی و فوتبالی که تو پرسپولیس انجام شده سکوت کردن و تضمینی نیس بعدا بخوان با چنین تخلفاتی برخورد کنن

  • حسین 17 فوریه 2021 / 1:26 ق.ظ

    جناب ملکی خودتون خوب می دانید که کریمی ومهدکیا اگر برن فدراسیون ديگه بادوپینگ دوستان شما مماشات نمیکنن واحتمالا ریاد با حسن شهرت در فیفا وار پایه ای جلودلالیسم فوتبال رو میگیرند و سر شما وخفقان بی کلاه میماند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید