کد خبر:38286
پ

نقدی بر نمایش مجتبی جباری در برنامه فوتبال برتر

همانطور که در پیشتر گفتیم، در سیرکی که محمدحسین میثاقی در برنامه شب گذشته فوتبال برتر به راه انداخت، ازمهمانی دعوت کرد که هم حامی اسکوچیچ بود، هم مخالف کیروش و هم منتقد شماره 1 فرهاد مجیدی تا با یک تیر 3 نشان زده باشد. جباری که سعی می کرد در این مصاحبه خود را […]

همانطور که در پیشتر گفتیم، در سیرکی که محمدحسین میثاقی در برنامه شب گذشته فوتبال برتر به راه انداخت، ازمهمانی دعوت کرد که هم حامی اسکوچیچ بود، هم مخالف کیروش و هم منتقد شماره 1 فرهاد مجیدی تا با یک تیر 3 نشان زده باشد. جباری که سعی می کرد در این مصاحبه خود را طرفدار عدالت و مظلوم نشان دهد ظاهراً اتفاقاتی که در زمان بازی اش رخ داده را فراموش کرده است.

 

نقدی بر نمایش مجتبی جباری در برنامه فوتبال برتر

نقدی بر اشک تمساح مجتبی جباری در برنامه فوتبال برتر

من برای حضور در فوتبال به کسی زنگ نمی زنم!

اتفاقاً حضور جباری در برنامه معلوم الحال فوتبال برتر که خط و ربطش مشخص است، خود گویای همه چیز است جناب جباری که در کدام زمین توپ می زنید. هنوز افکار عمومی فراموش نکرده که وقتی حتی بالاترین نهادهای کشور نیز به فرهاد مجیدی زنگ زدند تا در این برنامه شرکت کند، او از این دستور استنکاف کرد و عطای کار را به لقایش بخشید و رفت.

 

استقلال برای مجیدی هزینه زیادی پرداخت کرد تا مربی شود اما او رها کرد و رفت

جباری که دل پری از فرهاد مجیدی داشت با کنایه به رفتن مجیدی در انتهای فصل از او انتقاد کرد و این در حالیست که او سعی داشت مجیدی را منفعت طلب جلوه دهد که اگر بنا به منفعت طلبی بود، بدون شک مجیدی حضور با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با تیمی که خودش بسته را رها نمی کرد تا به تیم دهم امارات بپیوندد. او از لحاظ نفع مالی نیز بعد از علی دایی، متمول ترین فوتبالی ایران محسوب می شود و نیاز مالی ندارد که برای بحث مالی لیگ ایران را به مقصد لیگ امارات ترک کند.

 

من از کیروش چیزی یاد نگرفتم

جباری در حالی به انتقاد از مربیان خارجی پرداخت که چیز خاصی به فوتبالیستهای ایرانی یاد ندادند که با کنایه به کیروش اینطور مدعی شد که حتی از کیروش هم چیزی یاد نگرفته است؛ ادعایی که با نظر بسیاری از ملی پوشان تیم ملی در تناقض است و بسیاری از آنها معتقدند، کیروش اصول حرفه ای فوتبال را به آنها آموخته است که سردمدار آنها مهدی طارمی است. او در حالی منتقد حضور کیروش در تیم ملی بود و مدعی بود که چیزی از او یاد نگرفته و کیروش کمکی به فوتبال ایران نکرده که ستارگانی همچون پل اسکولز، دیوید بکهام، روی کین، گری نویل، رایان گیگز، تدی شرینگهام، سلوشر و … هم نظر با او نیستند. جباری در حالی از سبک بازی تیم ملی در زمان کیروش انتقاد کرد که او در هر دو جام جهانی که روی نیمکت تیم ملی حضور داشت نمایش درخشانی از خود بر جای گذاشت به طوری که هنوز هایلایتهای ضد حملات برق آسای ایران مقابل آرژانتین از یاد علاقه مندان به فوتبال نرفته و تنها حسرت تک به تک مهدی طارمی مقابل پرتغال به دل هواداران به فوتبال ماند وگرنه پرتغال مدعی با رونالدو هم مقابل تیم زهردار ایران زانوز زده بود همانطور که اسپانیا را تا مرز سکته پیش بردیم و مراکش پرستاره را مقهور قدرت تاکتیکی خود کردیم. شاید اگر جباری چیزی از کیروش یاد نگرفته، مشکل در استعداد خود او بوده وگرنه بسیاری از بازیکنان فعلی ایران ثمره کار کیروش هستند از مجید حسینی و عزت اللهی جوان گرفته تا مهدی طارمی. جباری در حالی انتقاد غیرواقعی خود مبنی بر استفاده از بازیکنان مسن در تیم ملی زمان کیروش را مطرح می کند که سردار آزمون، مجید حسینی، علیرضا بیرانوند(متولد 71) عزت اللهی و علیرضا جهانبخش 50 درصد تیم ملی را در جام جهانی تشکیل می دادند و همگی زیر 25 سال داشتند. شاید جباری انتظار داشت ایران با تیم نونهالان خود در جام جهانی شرکت کند که در آن صورت ادعایش در خصوص کیروش درست به نظر می رسد. به واقع چه بر سر مجتبی جباری صریح اللهجه آمده که از اسکوچیچ بدون کارنامه دفاع می کند و کیروش با آن کارنامه را زیر سوال می برد. استناد میثاقی ها و باند رسانه ای صرفاً به نتایج تیم ملی با اسکوچیچ از آن جهت بی معناست که اگر به صرف استناد به نتایج باشد، اصولاً نباید محمود فکری و گابریل کالدرون از سمتشان برکنار می شدند و یا در موضعی معکوس اگر قرار بر استناد به نتایج بود اصولاً استراماچونی پس از 8 هفته ناکامی می بایست از استقلال اخراج می شد اما افکار عمومی فوتبال در ایران با هوش تر از آن است که با عوامفریبی مافیای رسانه ای تنها به نتیجه توجه کند و به کیفیت بازی توجهی نداشته باشد. ظاهراً جباری و رفقایش فراموش کرده اند که در اواخر حضور کیروش در تیم ملی، جایگاه ایران به جایی رسیده بود که تنها یک گل زدن به تیم ایران به آرزویشان تبدیل شده بود و بردن تیم ملی به حسرت 10 ساله تیمی همچون کره جنوبی!

 

من اگر حرفی می زنم برای منفعت تیم است نه شخص خودم

ظاهراً آقا مجتبی فراموش کرده که در آستانه جام جهانی به دلیل ترس از مصدومیت به یکباره دست کیروش را در پوست گردو گذاشت و از تیم ملی خداحافظی کرد تا مبادا با مصدومیت در جام جهانی، فوتبالش به اتمام برسد و قرارداد با الاهلی که آینده زندگی اش را تامین می کرد، به هوا برود. او در حالی از منفعت تیمی صحبت کرد که هنوز افکار عمومی حرکت زشت او با جاسم کرار را برای زدن ضربه ایستگاهی فراموش نکرده است که چطور منفعت تیمی فدای خودخواهی آقای ادعا شد!

 

موافق حضور اسکوچیچ هستم

جباری در حالی این روزها در زمین میثاقی و رفقا در باند حامیان اسکوچیچ توپ می زند که وجه اشتراک او با دو چهره سرشناس دیگر(خداداد عزیزی و علی کریمی) حضور در برنامه هایی همچون استعداد یابی و 11 است و ظاهراً کمال همنشین به شدت بر روی آقا مجتبی اثر کرده است!! او در حالی از حرکت بازیکنان تیم ملی در جلسه با وزیر و اعتراض به کیفیت نازل سرمربی انتقاد می کند که ظاهراً فراموش کرده خودش چه رفتاری با پرویز مظلومی در زمان بازی اش داشت و چطور اقتدار سرمربی را زیر سوال برد. امروز اسکوچیچ نیز درست در جایگاه پرویز مظلومی قرار دارد که بدون حضور ستاره هایی همچون مجیدی و جباری و رحمتی هیچ نبود و اسکوچیچ هم بدون طارمی، جهانبخش و آزمون قطعاً هیچ حرفی برای گفتن ندارد کما اینکه در عمل نیز در بازی مقابل کره جنوبی و لبنان این مورد ثابت شده است.

اشک های عجیب برای وریا غفوری

در پایان جباری که ظاهراً خوب رگ خواب افکار عمومی را یاد گرفته با ژستی که کمتر از او دیده بودیم، اشک هایش برای وریا غفوری روان شد تا به نوعی از محبوبیت وریا نزد هوادارانش وام گرفته باشد. جباری با این سکانس از سناریویی که دیشب طراحی شده بود نشان داد دقیقا در راستای اهداف از پیش تعیین شده ش برای حضور موثرتر در فوتبال قدم بر می دارد و همه حرفها و کردارش حساب شده بود وگرنه هیچ دلیل منطقی برای حضور جباری در فوتبال برتر در شرایطی که ظاهراً در سوگ فوت پدر خانم خود بود، وجود نداشت. بر هیچکس پوشیده نیست که وریا غفوری از نظر فنی در دو سال اخیر، در افت شدید قرار داشت و تنها علت قطع همکاری با او همین مورد بوده اما در عین حال رفتار باشگاه استقلال در روز خداحافظی با کاپیتانش بسیار زشت و زننده بود.(نکته اینکه وریا غفوری با مبلغ پیشنهادی اش با توجه به سن و سالش، هنوز نتوانسته تیم جدیدش را معرفی کند که همین مسئله نشان می دهد از از نظر فنی مورد تائید بسیاری از تیمهای لیگ برتری نیست و یا اگر هم باشد، می بایست مبلغ درخواستی خود را به شدت کاهش دهد)

 

مخلص کلام اینکه او اسامی مختلف را به منفعت طلبی متهم کرد اما ظاهراً اگر امروز پست ریاست آکادمی استقلال به نام او خورده بود هم آجورلو هم فرهاد مجیدی به آدم خوب داستان تبدیل شده بودند و خبری از تغییر موضع جباری در خصوص مجیدی و آجورلو نبود. سوال آخر از مجتبی جباری عزیز اینکه اگر او معتقد به شایستگی اش برای حضور در بدنه استقلال است چرا راه جواد نکونام را در پیش نمی گیرد و از تیم های دسته پائینتر با موفقیتش کاری نمی کند که باشگاه استقلال به دنبال او بیاید؟ چرا منتظر است تا با پیشنهاد افراد و روابط مثل فرهاد مجیدی به استقلال نزدیک شود؟(مگر او رویه مجیدی با استقلال را نقد نمی کرد؟)

توصیه آخر ما به آقا مجتبی این است که از باند محمدحسین میثاقی فاصله بگیرد چرا که سردمدار منفعت طلبان در رسانه ها بدون شک میثاقی است که به یکباره فردی همچون عادل فردوسی پور محو منفعت طلبی او شد و حذف شد؛ شاید اگر روزی منفعت میثاقی و دوستان رسانه ای اش در این باشد که جباری نباشد، او نیز قربانی همین جریان شود پس آقا مجتبی مراقب باش که در زمین چه کسی بازی می کنی …

 

پی نوشت: اگر مجتبی جباری به هر دلیلی چه در زمان شفر و چه در زمان مجیدی به بدنه استقلال وارد می شد، همین صحبتهایی که امروز در نقد فرهاد مجیدی و استفاده او از رانت و روابطش برای رسیدن به استقلال مطرح کرد، در مورد خودش صادق بود چرا که جباری نیز هیچ رزومه خاصی در امر مربیگری و حتی دستیاری از خود ندارد و سقف رزومه او به یک مدرک تئوری مربیگری فوتبال و حضور در برنامه های استعداد یابی محدود می شود.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 19 جولای 2022 / 2:16 ب.ظ

    هنوز از یادمون نرفته نژاد پرستی ایشونو در زدن یک ضربه کاشته با جاسم کرار و الم شنگه ای که راه انداخت و مصاحبه های زشتی که بعدش کرد. در حالی که کرار استاد این ضربه ها بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید