کد خبر:28577
پ

نظر کارشناسان داوری: پنالتی گل گهر مقابل پرسپولیس گرفته نشد

روز اول بازیهای هفته بیست و پنجم لیگ تحت تاثیر دو صحنه بسیار مشکوک داوری در تهران و تبریز قرار گرفت. اول صحنه تهران را بررسی می کنیم در تهران هم بازی پرسپولیس و گل گهر در شرایطی تا دقیقه 80 با نتیجه 1-2 به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی در حال پیگیری است. در صحنه […]

روز اول بازیهای هفته بیست و پنجم لیگ تحت تاثیر دو صحنه بسیار مشکوک داوری در تهران و تبریز قرار گرفت. اول صحنه تهران را بررسی می کنیم در تهران هم بازی پرسپولیس و گل گهر در شرایطی تا دقیقه 80 با نتیجه 1-2 به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی در حال پیگیری است. در صحنه فریز شده از لحظه برخورد،مشخص است که احسان پهلوان با بازیکن گل گهر در دقیقه 60 بازی، در داخل محوطه جریمه پرسپولیس برخورد کرده و اشکان خورشیدی می‌توانست این صحنه را پنالتی اعلام کند منتهی او خطا را پشت محوطه جریمه اعلام کرد تا گل گهر به پنالتی نرسد. البته چون اتفاق در نزدیکی خط اما داخل محوطه جریمه افتاد، جاگیری اشتباه داور و کمک داور باعث شد تا صحنه را نبینند والبته پنالتی به سود گل گهر اعلام نشود. در صحنه فریز شده مشخص است که پهلوان، بازیکن گل گهر را داخل محوطه سرنگون کرد. این صحنه نشان داد که نبود سیستم VAR در لیگ برتر، تا چه حد می‌تواند به ضرر تیمها و همچنین داوران باشد و تا زمانی که سیستم کمک داور ویدیویی به ایران نیاید، هر هفته باید شاهد چنین صحنه‌های مشکوکی باشیم.

نکته این صحنه این است که داور در نیمه اول خطای مشابه را بر روی پهلوان پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرده بود اما در صحنه تکراری به سود گل گهر از اعلام پنالتی خوددای کرد که البته شلوغ کاری گل محمدی کنار زمین در این اتفاق بی تاثیر نبود.

* حسین عسگری: پنالتی پرسپولیس درست/ پنالتی گل گهر گرفته نشد/ اخراج یحیی

پنالتی پرسپولیس: برخورد در محوطه جریمه انجام شد و بازیکن گل گهر شانسی برای گرفتن توپ نداشت و اخراج درست است.

خطای پهلوان: داور به درستی خطا گرفت اما خطا در داخل محوطه جریمه بود و باید پنالتی می‌گرفت.

اعتراض یحیی: داور در این صحنه باید سرمربی پرسپولیس را اخراج می‌کرد چون او پرخاشگری کرد و اصلا کارت قرمز کادرفنی برای اینجور مواقع است.

* رسول فروغی: پنالتی پرسپولیس درست/ پنالتی گل گهر گرفته نشد

پنالتی پرسپولیس: زمانی که بازیکن پرسپولیس توپ را ارسال می‌کند، بازیکن گل گهر روی بازیکن پرسپولیس خراب می‌شود و خطاست و پنالتی درست بود.

خطای پهلوان: زمانی که بازیکن گل گهر توپ را ارسال می‌کند، مشابه همان صحنه است. شاید زاویه داور خوب نبوده که پنالتی نگرفته اما خطا کاملا داخل محوطه جریمه بود.

اعتراض یحیی: داور بهترین تصمیم گیرنده است.

* بابک داوری: پنالتی پرسپولیس درست/ پنالتی گل گهر گرفته نشد

پنالتی پرسپولیس: مدافع با بی احتیاطی مرتکب خطای هل دادن شد که خطای پنالتی می باشد.

خطای پهلوان: خطای پشت پا زدن توسط بازیکن قرمز در داخل محوطه جریمه که با بی احتیاطی انجام داد بایستی پنالتی اعلام بشود.

اعتراض یحیی: اعتراض های کادرفنی پرسپولیس بسیار شدید بود و داور باید با آنها برخورد می‌کرد.

* حیدر سلیمانی: پنالتی پرسپولیس درست/ پنالتی گل گهر گرفته نشد/ اخراج یحیی

پنالتی پرسپولیس: پنالتی به درستی اعلام شد اگرچه مدافع قصدی بر انجام خطا نداشت ولی نتوانست خودش را کنترل کند و ناخودآگاه مهاجم را هل داد و خطا بود.

خطای پهلوان: اعلام خطا صحیح بود اما محل خطا داخل محوطه جریمه بود و محل سقوط بیرون محوطه اتفاق افتاد بنابراین باید اعلام پنالتی می‌شد.

اعتراض یحیی: سرمربی پرسپولیس علیرغم اینکه یک کارت گرفت، به داور چهارم حمله کرد و حتی او را هل هم داد و به همین خاطر باید کارت زرد دوم را هم می‌گرفت. شدت اعتراضات گل محمدی بالا بود و باید اخراج می‌شد. در این صحنه داور مسابقه قصد داشت مدیریت کند که اشتباه کرد.

* نوذر رودنیل: پنالتی پرسپولیس درست/ پنالتی گل گهر گرفته نشد/ اخراج یحیی

پنالتی پرسپولیس: داور به درستی خطا گرفت چون بازیکن گل گهر روی مهاجم پرسپولیس خراب شد و در چنین مواردی داوران باید خطا بگیرند.

خطای پهلوان: خطا در داخل محوطه جریمه رخ داد. داور به درستی خطا گرفت اما به دلیل جایگیری نادرست نتوانست صحنه را درست تشخیص بدهد.

اعتراض یحیی: داور در این صحنه باید گل محمدی را اخراج می‌کرد.

* نوید مظفری: پنالتی پرسپولیس درست/ پنالتی گل گهر گرفته نشد

پنالتی پرسپولیس: تصمیم داور درخصوص پرسپولیس درست بود اما باید برای گل گهر هم پنالتی می گرفت که به اشتباه خطا را بیرون از محوطه جریمه اعلام کرد.

خطای پهلوان: تقابل دو تیم دو صحنه کاملا مشابه داشت که داور بازی باید برای هر تیم یک پنالتی اعلام می کرد.

* اما با بررسی صحنه‌های داوری دیدار پرسپولیس و گل‌گهر در برنامه فوتبال برتر، سه کارشناس این برنامه (سعید مظفری‌زاده، احمد صالحی و یدالله جهانبازی) درباره دو اتفاق دیگر بازی نیز که داور اشتباه تشخیص داده بود، صحبت کردند.

* صحنه اول، خطای منجر به گل تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در نیمه اول که هر سه کارشناس داوری آن را خطا تشخیص ندادند، همان‌طور که حمید مطهری مربی پرسپولیس نیز در نشست مطبوعاتی آن را اعلام کرد و گفت: اشکان خورشیدی و کمکش روی اعلام خطا روی بهنام برزای، مهاجم گل‌گهر اشتباه کردند و مهاجم سرمه‌ای‌پوش تیم سیرجانی در این صحنه شبیه‌سازی کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید