کد خبر:30811
پ

بمب نقل و انتقالات که بود | مقایسه قاسمی نژاد با رضا اسدی

اختلاف نظر بین هواداران و مسئولین استقلال و پرسپولیس بر سر اینکه کدام تیم، بمب نقل و انتقالات را به خدمت گرفته بالا گرفته به طوری که به نوعی متلک پرانی بین مسئولین استقلال و پرسپولیس پس از اینکه امین قاسمی نژاد دبل هایجک شد و رضا اسدی پیشنهاد استقلال را رد کرد و به […]

اختلاف نظر بین هواداران و مسئولین استقلال و پرسپولیس بر سر اینکه کدام تیم، بمب نقل و انتقالات را به خدمت گرفته بالا گرفته به طوری که به نوعی متلک پرانی بین مسئولین استقلال و پرسپولیس پس از اینکه امین قاسمی نژاد دبل هایجک شد و رضا اسدی پیشنهاد استقلال را رد کرد و به پرسپولیس پیوست، به اوج رسیده است. اما به واقع کدام بازیکن بمب نقل و انتقالات بوده است؟

 

بمب نقل و انتقالات که بود | مقایسه قاسمی نژاد با رضا اسدی

بمب نقل و انتقالات که بود | قاسمی نژاد یا اسدی؟

اسدی و مصدومیت کهنه دردسرساز

رضا اسدی هافبک مدافع 25 ساله سابق تراکتور با قامت 190 سانتی متری خود یکی از بازیکنان موثر تراکتور به حساب می آمد که فصل گذشته نیز از پرسپولیس پیشنهاد داشت اما مثل شهریار مغانلو ترجیح داد به فوتبال اروپا برود و پس از طی یک مصدومیت شدید، پرسپولیس را به عنوان سکوی پرتاب جدیدش برای رسیدن به تیم ملی و احتمالاً ترانسفر بعدی اش انتخاب کرده است. او با زیرکی توانست هم رقم قراردادش را در کشمکش بین استقلال و پرسپولیس بالا ببرد و هم مسئولین پرسپولیس را برای اینکه بازنده نقل و انتقالات نباشند، مجاب کند تا زیر بار قرارداد یکساله ای بروند که هر کارشناسی این قرارداد را خودکشی می داند چرا که از همین حالا مشخص است که اسدی در پرسپولیس ماندگار نیست و پس از درخشش در این تیم، مثل شهریار مغانلو اهداف اصلی خودش را دنبال می کند و نه صرفاً ماندن در پرسپولیس که اگر اینگونه بود امروز قرارداد حداقل 2 ساله بین او و پرسپولیس منعقد می شد اما به وضوح مشخص است که اسدی قصد دارد با درخشش در پرسپولیس به عنوان بازیکن آزاد در انتهای فصل هم به تیم ملی و جام جهانی برسد و هم به پیشنهادات اروپایی خود بدون داشتن مشکل رضایتنامه فکر کند. در واقع اسدی نیز به جمع بازیکنانی خواهد پیوست که علی رغم بازی در پرسپولیس ولو با درخشش در این تیم، حتی یک ریال برای پرسپولیس سودآوری نداشتند و به عنوان بازیکن آزاد این تیم را ترک کردند. در فوتبال روز جهان، عقد قرارداد یکساله و کوتاه مدت معمولاً برای بازیکنان مسن انجام می شود و مدیران باشگاه ها، زیر بار این اتفاق نمی روند که تیمشان به سکوی پرتابی برای بازیکن تبدیل شود و سپس بدون درامدزایی از او، به سادگی در انتهای فصل او را آزاد اعلام کنند اما به نظر می رسد فشار انتقال قاسمی نژاد به استقلال باعث شد، مسئولین پرسپولیس برای جا نماندن از نقل و انتقالات و دور کردن فشار هواداران، با تمام شروط اسدی موافقت کنند.

اسدی که با بدشانسی در تیم اتریشی به میدا نرفت، در دو مقطع در مدت کوتاهش در سن پولتن اتریش دچار مصدومیت بلند مدت شد و به همین جهت تنها موفق به انجام 6 بازی برای سن پولتن شد که در این 6 بازی نه موفق به گلزنی شد و نه پاس گلی از سوی این بازیکن برای هم تیمی هایش صادر شد.  او مدتهاست نتوانسته به طور رسمی در میادین فوتبال به میدان برود.

 

 

امین قاسمی نژاد و معامله برد برد برای استقلال

بمب نقل و انتقالات که بود | مقایسه قاسمی نژاد با رضا اسدی

امین قاسمی نژاد هافبک مهاجم سابق پدیده که در نیم فصل نیز بحث بر سر حضورش در استقلال مطرح بود، بر خلاف اخباری که منتشر می شود، 35 ساله نیست و 34 سال سن دارد. او با 182 سانتی متر قد، زاده 1 آذر 1365 در شهر بابل است و در فصل گذشته عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت. به طوری که در 26 بازی که برای پدیده به میدان رفت آمار 11 گل و 3 پاس گل را برای خود به ثبت رساند تا در جدول گلزنان لیگ برتر نامش بدرخشد. او که بر سر یک سوء تفاهم در آستانه پرسپولیسی شدن قرار داشت، به یکباره باز هم سر از استقلال تیم محبوب دوران کودکی خود در آورد تا بتواند روند گلزنی های خود در پدیده را در استقلال تکرار کند. بر خلاف ادعاهای مطرح شده در خصوص سن و سال او، این بازیکن با قراردادی 2 ساله به استقلال پیوسته و جذب بازیکنی در این سن و سال در صورتی که روی فرم باشد، حتی در تیم های بزرگ فوتبال اروپا مثل پاری سن ژرمن، منچسترسیتی هم دیده می شود به طوری که آنها سرخیو راموس 34 ساله، مسی 35 ساله و رونالدوی 37 ساله را به خدمت گرفته اند و با افتخار از قراردادی که با این بازیکنان منعقد کرده اند دفاع می کنند چرا که با توجه به عملکرد این بازیکنان در فصل گذشته، یک ستاره را ولو پا به سن گذاشته به خدمت گرفته اند.

با توجه به جمیع جهات به نظر می رسد، از لحاظ میزان اثرگذاری در موفقیت تیمی، جذب قاسمی نژاد برای استقلالی ها به مراتب با اهمیت تر از جذب اسدی برای پرسپولیس بود چرا که در پستی که اسدی به میدان می رود، کامیابی نیا و سرلک حضور دارند اما در استقلال با جدایی چندبازیکن تاثیرگذار از جمله فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته، لزوم جذب یک بازیکن گلزن و با کیفیت مثل قاسمی نژاد به شدت احساس می شد کما اینکه رضا عنایتی و حتی خود فرهاد مجیدی تا سن 37-38 سالگی در اوج در استقلال بازی کردند و سن او نیز نمره منفی برای وی به حساب نمی آید.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • رضا 27 آگوست 2021 / 5:38 ب.ظ

    همه اینهایی که گفتید درست اما اینکه اسدی یک فصل قرار داد داره و هدفش جام جهانی است برای پرسپولیس امتیازی است برای یک جام دیگر . چرا هیچوقت استقلال یک لژیونر نخریده این سالها. اما پرسپولیس مغانلو ترابی امیری حالا اسدی. اینها خیلی گران هستند چون از بازار بین الملی می آیند.پرسپولیس رسما از پشت پرده و توسط حکومت اداره میشه و تاپ ترینها را می‌خره. استقلال درجه ۲ هارو.کاش امیرخان بود میترکوند تو نقل انتقالات

    • لیام 27 آگوست 2021 / 5:42 ب.ظ

      کدوم بازیکن مصدوم رو دیدی برگرده و همون بازیکن سابق باشه این دومیش باشه ؟ 6 ماه فوتبال بازی نکرده

    • تاجی طبرستانی 28 آگوست 2021 / 10:43 ق.ظ

      تنها فتح الله زاده از پس پشت پرده و زدوبند بازلنگی ها ی حکومتی برمیاد ، همین نسخه معمولی سازی استقلال در دوره هاشمی رفسنجانی هم داشت اجرا می شد ک از سال 76 باحضور فتح الله زاده و جذب بسیاری از ستاره ها برای استقلال تیرشون به سنگ خوره بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید