کد خبر:24345
پ

مقایسه عملکرد مسعود ریگی با هافبک های دفاعی چند سال اخیر استقلال

عملکرد ضعیف مسعود ریگی در بازی شب گذشته استقلال که در نهایت منجر به شکست تلخ استقلال در شبی که مستحق شکست نبود شد، باعث شده تا بسیاری از هواداران این تیم به مقایسه هافبک های سالهای قبل خود با این بازیکن بپردازند. در ادامه نگاهی داشته ایم به ویژگی های یک هافبک دفاعی با […]

عملکرد ضعیف مسعود ریگی در بازی شب گذشته استقلال که در نهایت منجر به شکست تلخ استقلال در شبی که مستحق شکست نبود شد، باعث شده تا بسیاری از هواداران این تیم به مقایسه هافبک های سالهای قبل خود با این بازیکن بپردازند. در ادامه نگاهی داشته ایم به ویژگی های یک هافبک دفاعی با کیفیت و نمرات بازیکنان این پست با مسعود ریگی.

 

مقایسه عملکرد مسعود ریگی با هافبک های دفاعی چند سال اخیر استقلال

با نگاهی به جدول زیر بدون تردید مسعود ریگی در رده آخر بهترین هافبک های دفاعی یک دهه اخیر استقلال قرار خواهد گرفت چرا که او در هر زمینه ای به مراتب عقب از بازیکنانی است که در پست هافبک دفاعی در استقلال بازی می کردند. ریگی به واسطه بازیخوانی ضعیفی که دارد در بیشتر مواقع نه صاحب توپهای سوم پشت محوطه جریمه خودی است و نه صاحب توپهای سرگردان پشت محوطه حریف می شود. او به واسطه قد کوتاه و جثه ضعیفش قادر به پریدن با مهاجمین و هافبک های بلند قد حریف نیست و به همین خاطر یکی از مدافعین میانی استقلال مجبور است به جای او در زدن ضربات هوایی و مستقیم اقدام کند و همین مسئله منجر به خالی شدن پست مدافع مذکور می شود. از طرف دیگر ریگی بر خلاف سایر هافبک های دفاعی چند سال اخیر استقلال از قدرت بازیسازی خوبی برخوردار نیست و اوج کار او پاس های عرضی و رو به عقب است که به واسطه عدم اعتماد به نفسی که در این بازیکن وجود دارد، با کوچکترین فشاری از سمت حریف احتمال لو دادن توپ و پاس اشتباه بسیار بالا خواهد رفت.

هیچ یک از هواداران استقلال آخرین باری که ریگی یک گل به ثمر رسانده یا با پاس گل توانسته دیگر بازیکن استقلال را صاحب موقعیت کند، یادش نمی آید و این در حالیست که در فوتبال مدرن امروز هافبک دفاعی تنها وظیفه تخریب بازی حریف را بر عهده ندارد و به واسطه اضافه شدن از عقب زمین و فضای زیادی که در اختیار دارد، هم قادر است با شوتهای دقیق اقدام به گلزنی کند و هم با پاس های دقیق، سایر بازیکنان را در موقعیت گل قرار دهد که ریگی این فاکتور را هم در خصوصیات ذاتی خود ندارد و به طور کلی از شم گلزنی بالایی برخوردار نیست.

 

هر چه که هست، به نظر می رسد کادر فنی فعلی استقلال از روی اجبار و نبود بازیکن جانشین مجبور است به این بازیکن در این پست فعلا بازی بدهد و در نقل و انتقالات تابستان مجبور به خرید یک بازیکن با کیفیت و یا حتی بازگرداندن موقت آندو تیموریان 38 ساله شود تا حداقل عنصر تجربه او نظم بیشتر به سازمان دفاعی استقلال بدهد.

ضعف در پست هافبک دفاعی استقلال باعث شده تا فشار زیادی به خط دفاعی استقلال وارد شود و شاید اگر یک هافبک دفاعی خوب در ترکیب این تیم حضور داشت، استقلالی ها اکنون به سادگی می توانستند مدعی قهرمانی در لیگ و آسیا باشند اما با حضور چند بازیکن ضعیف در ترکیب اصلی این تیم، به نظر نمی رسد باز هم اتفاق خاصی برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا رخ دهد. مگر اینکه کادر فنی استقلال با کار کردن بر روی مهدی مهدی پور و آموزش صحیح وظایف یک هافبک دفاعی، او را مهیای حضور در این پست نمایند چرا که او در بازی شب گذشته نشان داد با چند بازی در این پست می تواند به سادگی تبدیل به یک امید ابراهیمی دیگر در ترکیب استقلال شود.

 

 

قد و هیکل

بازیخوانی و جاگیری

شم گلزنی

قدرت بازیسازی و پاسوری

شوتزن و ضربه ایستگاهی

مسعود ریگی

176 سانتی متر | نحیف

 35 از 100

 10 از 100

 50 از 100

30 از 100

امید ابراهیمی

179 سانتی متر | عضلانی

 89 از 100

90 از 100

94 از 100

88 از 100

آندو تیموریان

180 سانتی متر | عضلانی

 78 از 100

 55 از 100

 81 از 100

 85 از 100

جواد نکونام

186 سانتی متر | عضلانی

 92 از 100

95 از 100

 90 از 100

92 از 100

حسین کاظمی

180 سانتی متر | عضلانی

 84 از 100

 87 از 100

 85 از 100

 83 از 100

فرشید باقری

185 سانتی متر | لاغراندام

 66 از 100

64 از 100

 77 از 100

 59 از 100

 

 

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • پرسپولیس 22 آوریل 2021 / 9:04 ب.ظ

    هرچی می‌گفتید شجاع تبانی کرده سر کیسه اومد علی کریمی با بازی ضعیف و خوشحالی از گلزنی کیسه ها به الدحیل ثابت کرد که با کیسه تبانی داشته فردا ادمین از این علی کریمی خبر بزار چون هرچه گفتید سر تیم خودتون اومد منتظر خبر تبانی علی کریمی هستیم تا شما باشید به شجاع خلیل زاده تهمت نزنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید