کد خبر:31935
پ

مقایسه ترکیب الهلال مقابل استقلال و پرسپولیس | ادعای کمدی تقوی رد شد

محمد تقوی بازیکن سابق استقلال که در ماه های اخیر شمشیر را برای این تیم و سرمربی اش از رو بسته، بار دیگر با اظهارات کمدی و خنده دار خود، از اعتبار ورزشی خود و برنامه هایی که او به عنوان کارشناس به آنها دعوت می شود کاست. تقوی در ادعایی حیرت انگیز مدعی شد، […]

محمد تقوی بازیکن سابق استقلال که در ماه های اخیر شمشیر را برای این تیم و سرمربی اش از رو بسته، بار دیگر با اظهارات کمدی و خنده دار خود، از اعتبار ورزشی خود و برنامه هایی که او به عنوان کارشناس به آنها دعوت می شود کاست. تقوی در ادعایی حیرت انگیز مدعی شد، الهلال نسبت به تیمی که مقابل استقلال قرار گرفته بود تقویت شده بود! در ادامه توجه شما را به مقایسه ترکیب الهلال مقابل استقلال و پرسپولیس جلب می نمائیم.

 

مقایسه ترکیب الهلال مقابل استقلال و پرسپولیس | ادعای کمدی تقوی رد شد

همانطور که در تصویر شماتیکی زیر می بینید، ترکیب الهلال مقابل استقلال و پرسپولیس تقریباً یکسان بود و تنها تفاوت در این ترکیب، نبود محمد کانور مقابل استقلال و نبود یاسر الشهرانی ملی پوش مقابل پرسپولیس بود و در سایر خطوط، همان بازیکنانی که مقابل استقلال بازی کردند، مقابل پرسپولیس هم بازی کردند و تقویتی در کار نبوده است با این تفاوت که پرسپولیس که درصد ترکیب اصلی خود در مرحله گروهی را حفظ کرده بود در دیدار مقابل الهلال به قدری ضعیف بود که حتی نتوانست یک موقعیت گل جدی گل ایجاد کند اما در طرف مقابل استقلال با 50-60 درصد تغییر نسبت به ترکیب اصلی اش در مرحله گروهی، به قدری الهلال را تحت فشار قرار داد و موقعیت گل ایجاد کرد که المعیوف دروازه بان الهلال ستاره آن دیدار شد.

 

در هر صورت امیدواریم روزی مشکلات شخصی محمد تقوی با فرهاد مجیدی به پایان برسد و او دست از تحلیل های آبکی و غیرواقعی خود بردارد چرا که او پرسپولیس را فنی ترین تیم ایران می دانست اما کادر فنی، فنی ترین تیم ایران در دیدار مقابل الهلال به قدری ضعیف عمل کرد که مهمترین تاکتیک این تیم به پرتاب اوت های وحید امیری ختم می شد و بازیکنان ملی پوش پرتعداد پرسپولیس نتوانستند هیچ کار تاکتیکی مثبتی روی دروازه الهلال که از دفاعی شکننده برخوردار بود، انجام دهند.
تقوی در بخش های دیگری از صحبتهایش مدعی شده که کادر فنی پرسپولیس برای توجیه این شکست بهانه نیاورد اما فراموش کرد که اتفاقاً بهانه ها پابرجا وجود دارند و در موقعیت مناسب مطرح خواهند شد چرا که گل محمدی و دوستانش به خوبی می دانستند از لحاظ فنی به الهلال باختند و مطرح کردن این بهانه ها آن هم در این مقطع، به کارشان نخواهد آمد و او با زیرکی در کنفرانس خبری به این نکته اشاره کرد که اکنون وقت مطرح کردن علل باخت به الهلال نیست.

البته برخی رسانه های نزدیک به پرسپولیس به زبان سرمربی پرسپولیس تبدیل شده اند و با مطرح کردن مواردی همچون اتفاقات عجیب در اعزام به عربستان (مشخص شد باشگاه پرسپولیس در این ناهماهنگی مقصر بوده نه کارشکنی عربستانی ها) همکاری نکردن اسکوچیچ با باشگاه پرسپولیس (اسکوچیچ همین رویه را در مورد استقلال نیز پیاده کرد و با وجود نیمکت نشینی سلمانی، نیک نفس و آغاسی اجازه حضور آنها در اردوی استقلال در امارات را نداد) و در نهایت در شرایط مسابقه نبودن (پرسپولیس هر هفته یک بازی تدارکاتی برگزار کرد که مهمترین آن، بازی با سپاهان بود که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و حکم یک بازی رسمی را برای کادر فنی پرسپولیس داشت) بازی در زمین عربستان با حضور تماشاگر (این مورد در حالی مطرح می شود که استقلال باید میزبان الهلال در ورزشگاه آزادی می شد اما کم کاری فدراسیون منجر به بازی این تیم در زمین ثالث شد و طبق قرعه، پرسپولیس می بایست به عربستان سفر می کرد و اتفاق عجیبی رخ نداده است اما تقوی هرگز به این مورد اشاره نکرد ) سعی کردند انتقادات از عملکرد ضعیف کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس را به سمت و سوی دیگری هدایت کنند و این در حالی بود که اگر استقلالی ها از یک زمین تمرین معمولی محروم بودند اما پرسپولیس در بهترین زمین تمرین ممکن با امکانات مناسب، تمرینات خود را پیگیری کرد و مطالبات بازیکنان نیز به موقع به آنها پرداخت شده بود نه اینکه 24 ساعت قبل از بازی با الهلال (اشاره به واریزی دیرموقع مددی برای بازیکنان استقلال) حساب هایشان شارژ شود.

 

در نهایت اینکه، به گواه کارشناسان حوزه پرسپولیس و پیشکسوتان این تیم نیز عملکرد فنی پرسپولیس در این دیدار ضعیف بود و حتی حسین عبدی در برنامه زنده تلویزیونی نیز از عملکرد کادر فنی پرسپولیس در عدم به کارگیری تاکتیک مناسب برای مهار الدوساری انتقاد کرد و حال چه شده که محمد تفوی همچنان علاقه به شنا بر خلاف جریان آب دارد، ریشه در برخی مسائل دارد که بر ما روشن است…

 

پی نوشت: مزید اطلاع جناب تقوی باید عرض کرد، در این حد فاصل تیم ها فرصتی برای تقویت خود به لحاظ اضافه کردن نفر جدید را ندارند چرا که قوانین AFC به آنها این اجازه را نمی دهد و اگر هم تیمی تقویت شده، به واسطه تقویت قدرت کادر فنی اش بوده که کادر فنی الهلال این مهم را انجام داد اما کادر فنی پرسپولیس در باد قهرمانی های خود خوابید و نتیجه چیزی جز شکست تحقیرآمیز مقابل الهلال نشد. ضمنا اگر حضور یک بازیکن مثل کانو در مقابل پرسپولیس تقویت محسوب می شود، پس خروج 6 بازیکن اصلی استقلال به نام های دیاباته، نادری، قایدی، اسماعیلی، رشید مظاهری(در آن مقطع فسخ کرد) میلیچ از ترکیب اصلی این تیم نیز تضعیف محسوب می شود!

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • مهدی 20 اکتبر 2021 / 11:39 ق.ظ

    سلام
    خوشحال باش شش تایی عقده ای .
    فرق بازی پرسپولیس با کیسه
    1.مربی هلال با کیسه پنج روز بود اومده بود واولین بار رو نیمکت بود.
    2.بازی کیسه در کشور بی طرف بود.

    دلایل زیادیگری هم برای باخت سرورتون هست که اونایی که فوتبال می فهمند می دونن.

    هاتف شش دق لالی اگه کیسه بود تخصص شش را دوباره تکرار می کرد .
    شاید هم دو رقمی می شد.

    برو خوش باش

    کاااااااااار شناس

    خخخخخ

    • میلاد 20 اکتبر 2021 / 12:39 ب.ظ

      اسکل کله شیری . استقلال باید میزبان می بود ولی توی زمین بی طرف بازی کرد . حق استقلال ضایع شده بعد تو میگی فلان . لنگ صغیر از اولشم طبق قرعه باید میرفت عربستان و حقش ضایع نشد ولی حق استقلال ضایع شد که نذاشتن توی تهران بازی کنه که اگه بازی میکرد الهلالو میزد . پس چرند نگو. استقلال با اون تیم که نصفش عوض شده بودن الهلالو لوله کرده بود ولی شما با تیمی که 90 درصد تیم مرحله گروهی بود عن شدید بدبختا

  • رضا 18 اکتبر 2021 / 9:05 ق.ظ

    اینها آقای نضی حذف پرسپولیس براشون فاجعه ملی است در حالی که بود و نبود استفلال هیچ فرقی براشون نداره. مگه استقلال دو هفته مانده به بازی با الهلال اصلا معلوم بود ۱۸ بازیکنش کی هستند؟ و اگر غیرت مجیدی در برپایی اردوی بک هفته ای امارات نبود استقلال ۱۰ تایی میشد. هیچ رسانه و هیچ نهادی سرنوشت استقلال در بازی با الهلال براش مهم نبود اما یکماهه همه دارن برا پرسپولیس خوش خدمتی میکنن که بره با الهلال بازی کنه.( حتی سپاهان حقیر که پرسپولیس به خاطر نیم ساعت تاخیر اصفهان رو ترک کرد تا کمیته انضباطی مجری لنگی رضا جاودانی ۳ بر ۰ برنده شان کند و تیم سپاهان بعد از اون ‌ماجرا دیگه تیم نشد در اون فصل) ،پول دولت میریزن تو حسابش برا پرونده کالدرون و …،

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید