کد خبر:20435
پ

مقایسه برخورد متناقض دو کری خوانی | یک وزیر بود یک مجری !

وزیر ارتباطات پس از کری خوانی برد 5 گله پرسپولیس مقابل گل گهر بار دیگر خبرساز شد و اینبار در شبه مناظره ای که در رادیو جوان داشت، صحبتهای عجیب و تابوشکنانه ای مطرح کرد که بسیاری از آنها جای تامل دارد اگرچه برخی از صحبتهای آذری جهرمی نیز منطقی به نظر می رسید. در […]

وزیر ارتباطات پس از کری خوانی برد 5 گله پرسپولیس مقابل گل گهر بار دیگر خبرساز شد و اینبار در شبه مناظره ای که در رادیو جوان داشت، صحبتهای عجیب و تابوشکنانه ای مطرح کرد که بسیاری از آنها جای تامل دارد اگرچه برخی از صحبتهای آذری جهرمی نیز منطقی به نظر می رسید. در ادامه به نقد گزیده صحبتهای او در برنامه رادیو جوان می پردازیم.

 

 

مقایسه برخورد متناقض دو کری خوانی | یک وزیر بود یک مجری !

 

شما بر خلاف اسمتان رادیو جوان نیستید و افکار پیرمردها را دارید!

آذری جهرمی در بخشی دیگری از صحبتهایش به برنامه رادیو جوان تاخت و موضع آنها در این خصوص را با بی احترامی به افراد مسن، حاصل تفکرات قدیمی آنها دانست و این در حالیست که شادی اگر وزیر جوان آنقدر که برای حضور در فضای مجازی و بالا بردن انگیج خود تلاش می کرد، به فکر وضعیت اینترنت کشور هم بود وضعیت به مراتب بهتر از این بود.

 

ما میخواهیم فوتبال دو قطبی باشد

آذری جهرمی که حسابی در این گفتگوی شبه مناظره احساساتی شده بود در صحبتهای بعدی خود در کمال شگفتی مدعی شد ما می خواهیم فوتبال ایران دو قطبی باشد چرا که در همه جای دنیا این دو قطبی به فوتبالشان جذابیت داده است ! این ادعا در حالی مطرح شد که تمام تلاش دست اندرکاران فوتبال در ایران در طی 3 دهه گذشته خارج کردن آن از فضای دو قطبی بو افزایش جذابیت بازیها بوده است و اکنون اگر تیمهای خوبی مثل سپاهان، تراکتور، فولاد در لیگ برتر شانه به شانه استقلال و پرسپولیس رقابت می کنند و به جذابیت بازیها افزوده اند، حاصل همین تفکر بوده است کما اینکه اکنون در لالیگا نیز دوران دو قطبی بارسلونا و رئال مادرید به پایان رسیده و در لیگ برتر انگلیس نیز به واسطه بالا بودن تعداد تیمهای مدعی قهرمانی شاهد رقابت جذاب بین تیم ها هستیم و در ایتالیا نیز دیگر شاهد قهرمانی های سریالی یوونتوس نیستیم و تیمهایی همچون اینترمیلان، آث میلان، ناپولی به صف مدعیان افزوده شده اند.

 

ریز درآمدها و هزینه های دو تیم استقلال و پرسپولیس را در بیاورید

آذری جهرمی در بخشی از صحبتهایش مدعی شد، دولت به هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به طور یکسان کمک کرده است و سند این ادعا نیز موجود است. او با طرح یک ادعای عوام فریبانه مدعی شد ریز درآمدها و هزینه های دو باشگاه را منتشر کنیم تا همه چیز مشخص شود. در واقع او قصد دارد با اتکا به این نکته که درآمد پرسپولیس در این سالها بیشتر بوده پس هزینه بیشتری نیز کرده، به نوعی بر روی هزینه بالاتر پرسپولیس در سالهای اخیر سرپوش بگذارد کما اینکه در گزارش تحقیق و تفحس مجلس نیز مشخص شد، پرسپولیس بدهی به مراتب بیشتری نسبت به استقلال داشته است.

در حالت کلی، وزارت ورزش متولی هر دو باشگاه است و صورتهای مالی هر دو باشگاه در مجمع در ابتدای سال مصوب می شود و میزان درآمد و هزینه های احتمالی در آن درج شده است، شاید بهتر باشد صورت های مالی مصوب هر دو باشگاه منتشر شود تا انحراف باشگاه ها از برنامه ای که در ابتدای سال برای دخل و خرج خود ترسیم کرده بودند مشخص شود. به واقع اگر تیم پرسپولیس درآمدهایش با هزینه هایش همخوانی داشت آیا نیازی به جلسه اضطراری در وزارت ورزش برای پرداخت طلب یک میلیون و دویست هزار دلاری برانکو بود؟  تیمی که به ادعای مدیرعاملش در ته حسابش فقط 7 میلیون تومان بوده، چطور به یکباره به منابعی دسترسی پیدا می کند که هم 600 هزار دلار بودیمیر پرداخت می شود و هم مطالبات بازیکنان و هم اقدام به جذب مهدی ترابی می کند و بدون دغدغه خاصی برای جذب شهریار مغانلو نیز پیش می رود؟ با استناد به صحبتهای رضا یلوه معاون سابق اقتصادی پرسپولیس، بخش زیادی از پاداش های آسیایی پرسپولیس پیش خور شده است و هنوز منبع تامین مالی پرسپولیس در ماه ها اخیر مشخص نیست.

 

هر کسی سندی دال بر پرداخت 30 میلیاردی وزارت ارتباطات به پرسپولیس دارد رو کند

وزیر جوان در حالی این ادعا را مطرح کرد که تقریباً همه اهل فن، روش های غیرمستقیم و دور زدن قانون را برای پرداخت های این چنینی می دانند و اگر وزارت ارتباطات یا وزارت ورزش مستقیماً کمک نکرده باشند از طریق اسپانسر واسط این اتفاق رخ داده و رقی در صورت مسئله نمی کند چرا که در طرف مقابل نیز استقلال غرق در مشکلات مالی است ولی همین اسپانسر واسط هیچ کمکی برای رفع مشکلات مالی باشگاه رقیب نکرده است.

 

مدیران ضعیف استقلال باعث نابودی این تیم شدند

آذری جهرمی در بخشی از صحبتهایش به این نکته اعتراف کرد که مدیران ضعیف یا بهتر بگوئیم دست نشانده ای که از سمت وزارت ورزش برای استقلال انتخاب شده اند باعث به وجود آمدن آشفتگی در این تیم شده اند و سوال اساسی هواداران استقلال از آذری جهرمی این است که علت این اتفاق چیست که مدیران ضعیف و بله قربان گو برای استقلال انتخاب می شوند که از خود هیچ اختیاری حتی برای تغییر یا ماندگار کردن سرمربی نیز ندارند! در واقع داد هواداران استقلال در سالهای اخیر نیز همین رویکرد یکجانبه وزارت ورزش نسبت به انتخاب مدیران ضعیف بوده است چرا که فردی مثل علی فتح اله زاده نیز برای مقطعی روی کار آمد اما به محض اینکه متوجه ماجرا شد که وزارت ورزش قصد دارد تصمیماتش را به او تحمیل کند، کنار کشید تا امروز شاهد مدیران بله قربان گویی باشیم که استراماچونی را به خواست وزیر فراری می دهند و محمود فکری را به خواست وزیر نگه می دارند!

 

من هم مثل یک شهروند حق دارم کری بخوانم

بر هیچکس پوشیده نیست که تلاش های اخیر محمدجواد آذری جهرمی برای بیشتر دیده شدن و وایرال شدن است او که به واسطه اتفاقات منفی در حوزه اینترنت و فیلترینگ همواره زیر تیغ انتقادات اکار عمومی قرار داشت سعی دارد با مطرح کردن خود به عنوان یک هوادار دو آتشه پرسپولیس، رای هواداران پرسپولیس را چه برای انتخابات ریاست جمهوری و چه برای انتخابات مجلس در سالهای آتی بخرد اما انتقادی که با و وارد است سوء استفاده از جایگاه و شخصیت حقوقی خود برای مطرح کردن برخی مسائل است. نکته ای که مجری برنامه رادیو جوان به درستی به آن اشاره کرد. شاید اگر تا قبل از وزارت آذری جهرمی او در خیابان از کنار مردم عادی عبور می کرد کسی او را نمی شناخت و یا حتی اگر وارد فضای کری خوانی نمی شد نیز باز هم طیف زیادی از مردم او را نمی شناختند اما او از تریبونی که در اختیار دارد و با استفاده از جایگاه حقوقی خود، دیگر نمی تواند ادعا کند من هم مثل یک شهروند می توانم از تریبونی که به واسطه شخصیت حقوقی ام در دولت در اختیار من قرار گرفته، می توانم برای بقیه کری بخوانم . هیچکس منکر این مسئله نیست که هر فردی به تیمی علاقه دارد اما جایگاه اجتماعی افراد باعث می شود تا آنها نسبت به این مسئله موضع بگیرند.

 

برای مهم نیست که استقلالی ها را از دست بدهم

آذری جهرمی که در بخشی از این مناظره رادیویی کلاه به نظر می رسید به سان یک هوادار نوجوان صحبتهای عجیبی را مطرح کرد که باعث بهت مجری شد. او در پاسخ به اینکه شما وزیر همه مردم ایران هستید و نه صرفاً هواداران پرسپولیس مدعی شد برایش مهم نیست که هواداران استقلال او را دوست نداشته باشند و همین اظهار نظر کای بود تا بدانیم، آذری جهرمی در تشخیص جایگاه حقیقی و حقوقی خود دچار اشتباه شده است و اکنون خود را یک فرد عادی و شهروند عادی می داند که از تریبونی که در اختیار دارد، قادر است هر اظهار نظرشخصی را مطرح کند که اگر اینطور بود پس چرا به مجریان تلویزیونی اینطور دیکته می شود که تنها در چارچوب سیاستهای رسانه ملی و نظام حق اظهار نظر دارند و آن مجری مشهور به واسطه یک کری خوانی ساده علیه تیم پرسپولیس، از کارش برکنار شد؟  آیا شما از آن مجری کوچکتر هستید که اینگونه به خود اجازه می دهید در جایگاه وزارت، تمایلات شخصی خود را از تریبون عمومی ریاد بزنید؟

مقایسه برخورد متناقض دو کری خوانی | یک وزیر بود یک مجری !

اینکه دولت در چند سال اخیر با رفتارهای دیکتاتورگونه خود از یک تیم خاص حمایت کرده جای هیچ بحثی نگذاشته است و همین مسئله نیز باعث شده تا بسیاری از رسانه ها نیز مثل آذری جهرمی به سراغ استفاده از پتانسیل هواداری تیم پرسپولیس بروند و با حمایت از این تیم ولو با سرپوش گذاشتن بر روی ابهامات، به زعم خود سهم بازار بیشتری را از مخاطبین به دست می آورند و در مواردی که یک مجری مثل امیراحمدی به سبک آذری جهرمی از تریبون رسانه ملی یک کری خوانی ساده برای هواداران پرسپولیس انجام می دهد، شاهد برخورد چکشی با او و مواخذه و اجبار برای عذرخواهی از هواداران پرسپولیس بودیم اما وقتی وزیر ارتباطات به خود اجازه می دهد از جایگاه حقوقی خود و تریبونی که در اختیار او قرار گرفته اینگونه سوء استفاده کند، هیچ برخوردی با او نمی شود و همچنان با گستاخی مدعی می شود به این رویه ادامه خواهد داد و حاضر به عذرخواهی نیز نیست. به واقع اگر آذری جهرمی وزیر نبود و این استوری و توئیت جنجالی را منتشر می کرد، چه اهمیتی برای جامعه داشت ؟  حقیقت مسئله این است که وقتی مردم نگاه رنگی و افراطی وزرای دولت را می بینند، طبیعتاً شائبه مهندسی لیگ و کمک های پشت پرده به تیم محبوب آقایان نیز تقویت خواهد شد و چه بهتر که نگاهی عادلانه به هر دو تیم از سمت دولت وجود داشته باشد و به دنبال فعالیت های انتخاباتی سعی در خوشحال نگه داشتن طیف هواداران پرسپولیس که اکثریت هستند، نباشد.

 

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر دیدگاه وزیر ارتباطات این است که هر شهروندی می تواند آزادانه نظر خود را بیان کند، در دو جمله علت فیلتر شدن تلگرام و سیگنال توئیتر و فیسبوک  را بیان کنند تا مردم بفهمند چرا نمی توانند نظرات خود را در برخی از شبکه های اجتماعی به صورت آزادانه بیان کنند … آقای وزیر! هیچکس منتظر عذرخواهی شما به عنوان شخصیت حقیقی و یک شهروند عادی بابت استوری تحریک کننده ای که منتشر کردید نیست چرا که شخصیت حقیقی شما اهمیت چندانی برای عموم مردم ندارد و مثل یک فرد عادی در جامعه می توانید تا سر حد مرگ تمایلات رنگی خود را فریاد بزنید؛  بلکه اکنون به واسطه همان تیک آبی که به عنوان وزیر ارتباطات ایران در شبکه های اجتماعی دریافت کرده اید همه منتظر عذرخواهی شما به عنوان شخصیت حقوقی تان هستند.

فراموش نکنید که هر چقدر هم قرمز باشید در نهایت با یک تیک آبی در فضای مجازی معتبر می شوید!!

 

یادداشت از حسام ملکی

 

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • ایران 21 فوریه 2021 / 2:16 ب.ظ

    آقای حسام ملکی فرافکن آن مجری دروغ گفت و افترا و تهمت زد اما آقای جهرمی واقعیت و اتفاق تاریخی را گفت فرق این دو را با هم بفهم ای عقب مانده ی ذهنی فرافکن و کذاب و متوهم

  • حاجی 21 فوریه 2021 / 11:49 ق.ظ

    بیچاره اون مجری بدبخت رو به گوه خوردن انداختن که به لنگ تیکه انداخت ولی وزیر که باشی با گستاخی میگی میتونم کری میخونم . ریدم تو این ممکلت که اینا راس کارن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید