کد خبر:37384
پ

معنای پست خداحافظی فرهاد مجیدی از استقلال: من بدون اینها نمی توانم

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان فرهاد مجیدی به شایعات پایان داد و با انتشار پستی درخواست جدایی خود از مدیریت باشگاه را به اطلاع هواداران استقلال رساند. اتفاقی تلخ و تکراری که شاید انجامش فقط از فرهاد مجیدی بر می آمد چرا که او پیشتر نیز در دوران بازی خود در کورس […]

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان فرهاد مجیدی به شایعات پایان داد و با انتشار پستی درخواست جدایی خود از مدیریت باشگاه را به اطلاع هواداران استقلال رساند. اتفاقی تلخ و تکراری که شاید انجامش فقط از فرهاد مجیدی بر می آمد چرا که او پیشتر نیز در دوران بازی خود در کورس قهرمانی استقلال با وجود داشتن قرارداد، به یکباره درخواست جدایی داد به بهانه سر و سامان دادن به خانواده ش در امارات داد اما سر از تیم الغرافه قطر در آورد!!

 

معنای پست خداحافظی فرهاد مجیدی از استقلال : من بدون اینها نمی توانم

مجیدی اینبار نیز در حرکتی غیرحرفه ای با وجود داشتن قرارداد، اجازه نداد خوشی جشن قهرمانی هواداران استقلال چدن روز بیشتر دوام داشته باشد و رسماً اعلام کرد برای پیشرفت(!) قصد جدایی از استقلال و حضور در لیگ امارات را دارد! اینکه مربیگری در فوتبال ایران و کسب موفقیت در آن باعث پیشرفت می شود یا در امارات خود جای بحث دارد اما اگر تیم مورد نظر مجیدی همان الاتحاد کلبا باشد، باید فاتحه این فمتبال را خواند که یک مربی برای پیشرفت از تیم قهرمان ایران به تیم دهم لیگ امارات برود!

صحبت در خصوص مسائل فنی استقلال در فصلی که منجر به قهرمانی این تیم با رکوردهای فراوان شد بسیار زیاد است اما به نظر می رسد جدایی گابریل پین، صالح مصطفوی و احتمالاً سردار آجورلو در ادامه مسیر، در تصمیم اخیر فرهاد مجیدی بی تاثیر نبوده و او که توان فنی نیمکت خود و البته حمایت های واقعی مدیریت را از دست رفته دیده، در تصمیم خود برای جدایی در اوج و خراب نشدن خاطرات خوبش با استقلال پافشاری کرد چرا که او بهتر از هر فرد دیگری می داند دشمنان قسم خورده اش از همین حالا چه برنامه هایی برای به زیر کشیدنش در فصل بعد در سر می پروراندند و مسلماً مقابله با آنها بدون فردی کاربلد مثل سردار آجورلو که احتمالاً به زودی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال معرفی می شود، ممکن نبود.

 

هر چه که هست، با جدایی صالح مصطفوی، گابریل پین و فرهاد مجیدی، عملا کادر فنی استقلال از هم پاچیده و به نوعی متلاشی شده و مدیریت این تیم می بایست در اسرع وقت به دنبال جذب یک مربی خوب خارجی برای ادامه راه موفقیت در این تیم باشد چرا که مجیدی در بدترین زمان ممکن باز هم تیمش را رها کرد و برخی بازیکنان که قصد داشتند به نظر او به استقلال بپیوندند نیز در تصمیم خود برای پیوستن به استقلال صرف نظر کرده اند تا تکلیف مربی بعدی مشخص شود که همین پروسه منجر به از دست رفتن فرصت عقد قرارداد با بازیکنان با کیفیت در نقل و انتقالات خواهد شد.

 

در هر صورت فرهاد مجیدی در بدعهدی با هواداران استقلال تا اینجای کار هت تریک کرده و سه بار با سه تصمیم عجیب و ناگهانی، آنها را در شوک فرو برد. او که با باشگاه استقلال قرارداد جدید در ابتدای فصل امضا کرده علی رغم داشتن قرارداد صحبت از حضورش به عنوان مربی در لیگ امارات کرده تا بار دیگر مسئولیت پذیر نبودن و عدم تعهد کاری خود را به رخ بکشد.

 

دفعه اول : در لباس استقلال و در حالی که تیم مظلومی در کورس قهرمانی قرار داشت، به یکباره در نیم فصل از استقلال جدا شد و به الغرافه پیوست

دفعه دوم: به یکباره در آستانه فینال جام حذفی از استقلال جدا شد و استعفا داد و نتیجه چند روز بلاتکلیفی تیم و شوک روحی، از دست رفتن یک جام مهم برای استقلال شد.

دفعه سوم : تنها چند روز پس از جشن قهرمانی استقلال، نامه درخواست جدایی از تیم را به مدیریت ارسال کرد.

 

به واقع اگر قرار بر این است که مجیدی به قراردادش متعهد نباشد، اصولاً چرا قرارداد می بندد؟ هر چه که هست، هواداران استقلال این رفتار سرمربی سابق خود را فراموش نخواهند کرد و بر خلاف تصور مجیدی که قصد دارد در اوج از نیمکت کنار برود تا راه برای بازگشت دوباره ش باز باشد، اما راه برای بازگشتش به نیمکت استقلال بسیار سخت خواهد بود چرا که دیگر اعتمادی به رفتارهای او نزد هواداران استقلال باقی نمانده است. او که تا چندی پیش مدعی بود من به اینها نمی بازم امروز با انتشار این پیام خداحافظی این پیام را صادر کرد که من بدون گابریل پین و آجورلو و مصطفوی به اینها می بازم!

 

پی نوشت: یک مربی مثل برانکو پس از کسب سه عنوان قهرمانی لیگ و دو سوپرجام و یک حذفی تصمیم به خداحافظی در اوج می گیرد نه اینکه تنها با کسب یک عنوان قهرمانی تیم را در اوج رها کند! گفتنیست برانکو نیز در زمان کارش هم با مدیران مختلف کار کرد و هم دستیارانش چند بار عوض شدند اما در روند موفقیت او خللی ایجاد نشد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 2 ژوئن 2022 / 7:49 ب.ظ

    برانکو تمام ستاره ها و‌کادرش توسط بابا مسعود حفظ شدند. در استقلال استراماچونی ۴ ماه حمایت شد مجیدی هم با رفتن اجرلو یکسال فوقش. خوب کرد رفت. هر کی بیاد بدبخته بدون حمایت مالی درست. که لنگ ۵ سال داشت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید