کد خبر:34869
پ

معنای شروط سه گانه عجیب گل محمدی: برایم فرش قرمز پهن کنید تا قهرمان شوم!

همانطور که پیش بینی میشد، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس با یک استعفای صوری در نهایت سعی در گرفتن امتیاز از کادر مدیریت پرسپولیس بود و امروز پس از چند روز سکوت در خصوص تسلیم استعفایش به مدیرعامل، سه شرط عجیب را برای بازگشتش به تیم مطرح کرد. او پیشتر نیز مدیریت وقت پرسپولیس و […]

همانطور که پیش بینی میشد، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس با یک استعفای صوری در نهایت سعی در گرفتن امتیاز از کادر مدیریت پرسپولیس بود و امروز پس از چند روز سکوت در خصوص تسلیم استعفایش به مدیرعامل، سه شرط عجیب را برای بازگشتش به تیم مطرح کرد. او پیشتر نیز مدیریت وقت پرسپولیس و حتی وزارت ورزش را تهدید کرده بود که مهدی رسول پناه را برکنار کنند وگرنه اتفاقات ناگواری (مثلا استعفا) رخ خواهد داد و در کمال تعجب، وزارت ورزش رسول پناه رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را برکنار کرد تا حرف سرمربی به کرسی نشسته باشد.

 

معنای شروط سه گانه عجیب گل محمدی: برایم فرش قرمز پهن کنید تا قهرمان شوم!

اینبار نیز طبق انتظار، او برای بازگشتش به نیمکت سه شرط را مطرح کرده که اگر تا دوشنبه هفته آتی محقق شود، او حاضر است به نیمکت پرسپولیس بازگردد. سه شرط او عبارتند از:

1. پرداختی به بازیکنان به 50 درصد برسد

2.زمین تمرین مناسب برای تیم فراهم شود

3.شرایطی فراهم شود تا در نیم فصل بازیکن بگیرد

 

اینکه مدیر تیم غرق در بحران مالی پرسپولیس چطور می تواند ظرف 3 روز، نزدیک به 15 میلیارد تومان تامین مالی برای پرداخت به کادر فنی و بازیکنان کند بر ما پوشیده است(چرا که اگر این اتفاق شدنی بود در روزهای اخیر، این اتفاق رخ می داد) اما به فرض نیز این اتفاق رخ دهد، آیا سرمربی پرسپولیس که این شروط را پیش پای مدیران تیم گذاشته، تضمین قهرمانی می دهد؟

در شرط دوم او به زمین تمرین اشاره کرده است که سالها بود تیم رقیب فغان از در به دری و زمین تمرین بی کیفیت خود داشت و امروز شاهد این هستیم که سرمربی پرسپولیس تمرین در زمین با کیفیت را به عنوان یک مطالبه اصلی برای بازگشتش به تیم مطرح می کند. در واقع گل محمدی با این درخواست خود نشان داد که در شرایط ایده آل تنها حاضر است با پرسپولیس ادامه دهد و اگر مثل تیم رقیب با بی پولی و یا نبود زمین تمرین و یا زمین تمرین بی کیفیت مواجه باشد، قید حضور در پرسپولیس را خواهد زد.

در شرط سوم نیز او باز هم به طور ضمنی به موضوع مالی اشاره کرده که در نیم فصل بتواند چند بازیکن جدید جذب کند؛ اتفاقی که برای پرسپولیس غرق در بدهی های مالی دور از ذهن به نظر می رسد مگر با مساعدت مسئولین چرا که آنها ابتدا می بایست تکلیف بدهی 17 میلیاردی به پدیده را مشخص کنند، سپس به سمت خریدهای نیم فصل بروند. شاید منظور او از اینکه شرایطی فراهم کنید تا بتواند در نیم فصل بازیکن جدید بگیرد دقیقاً لابی برای حل مشکلات بدهی این تیم برای صدور مجوز جذب بازیکن جدید بوده است.

 

مخلص کلام اینکه از مجموع صحبتهای گل محمدی اینطور بر می آید که او تنها حاضر است در تیمی مربیگری کند که حداقل 8 ملی پوش در اختیار داشته باشد، زمین تمرین با کیفیت در اختیار تیم باشد و پرداختی های بازیکنان و کادر فنی نیز سر موعد خود انجام شود. در غیر اینصورت او با استعفای خود و قرار دادن این شروط نشان داد، حاضر به کار در این شرایط نیست و اگر با این شرایط باز هم به کار خود ادامه دهد، ثابت خواهد شد، استعفای او صوری بوده است.

نکته قابل توجه در صحبتهای گل محمدی اینکه او به شرایط مالی باشگاه پرسپولیس و وضعیت بدهی های این تیم معترض بود اما غافل از اینکه از بدو ورود خود به باشگاه پرسپولیس بسیاری از همین بدهی ها که امروز گلوی مدیران پرسپولیس را می فشارد، به یادگار مانده اند. از بدهی به پدیده گرفته تا پرداخت به اوساگونا و استوکس و به زودی رادوشویچ تا جذب بازیکن گران قیمتی به نام رضا اسدی!

 

شاید به جرات بتوان گفت در بیست و یک دوره ای که از لیگ برتر گذشته، واقعی ترین قهرمانی، مربوط به قهرمانی استقلال خوزستان بود که با عبداله ویسی و مشتی بازیکن بی ادعا و کمک نام و نشان بدون زمین تمرین مناسب و پخش زنده بازی هایشان و با مبالغ بسیار کم، به عنوان قهرمانی رسیدند. آقای گل محمدی، قهرمانی با شروطی که شما پیش پای باشگاه گذاشته اید، چندان هنرمندانه نیست!

در تصویر زیر زمین تمرین دو تیم استقلال و پرسپولیس را در فصل گذشته در یک برهه زمانی مشاهده می کنید که چه شرایطی داشت!

پی نوشت: شروط سه گانه گل محمدی برای ادامه کار طوری است که ظاهراً در 5 سال گذشته همه این موارد فراهم بوده و او تا این لحظه به این دلایل ذکر شده استعفا نداده است. دلایلی که سالها تیم رقیب آن را فریاد می زد ولی گوش شنوایی نبود و تنها به این جمله بسنده می شد که قوی تر از بهانه هایتان باشید و در زمین بجنگید اما ظاهراً یک نیم فصل دوری سلطانی فر از ورزش، معادلات سرمربی پرسپولیس را حسابی به هم زده است!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید