کد خبر:40885
پ

معنای دعوت از 4 دروازه بان و 25 بازیکن توسط کیروش چیست؟

در ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران، سرانجام شب گذشته پس از لغو کنفرانس خبری کارلوس کیروش و به راه افتادن شایعات فراوان، در ساعات پایانی لیست تیم ملی ایران برای جام جهانی 2022 اعلام شد. معنای دعوت از 4 دروازه بان و 25 بازیکن توسط کیروش چیست؟ این اعلام در حالی اتفاق افتاد که […]

در ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران، سرانجام شب گذشته پس از لغو کنفرانس خبری کارلوس کیروش و به راه افتادن شایعات فراوان، در ساعات پایانی لیست تیم ملی ایران برای جام جهانی 2022 اعلام شد.

معنای دعوت از 4 دروازه بان و 25 بازیکن توسط کیروش چیست؟

این اعلام در حالی اتفاق افتاد که قرار بود کیروش در همین زمینه یک کنفرانس خبری داشته باشد اما ظاهراً اتفاقات پشت پرده و حواشی اعلام لیست تیم ملی به حدی زیاد بوده که مسئولین قید برگزاری این کنفرانس خبری را زدند و کلیه اعضای کادر فنی و بازیکنان را از انجام هگونه مصاحبه ای منع کردند.

اگر شایعات مختلف در این زمینه را که از شب گذشته به راه افتاده کنار بگذاریم، اما دعوت از 4 دروازه بان و پر کردن 25 سهمیه از 26 سهمیه ممکن اسامی بازیکنان توسط کیروش معنا و مفهوم بسیار زیادی دارد.

کیروش در حالی 4 دروازه بان را به تیم ملی دعوت کرده که تنها 3 مهاجم تخصصی در ترکیب بازیکنان ایران دیده می شود که یکی از آنها یعنی سردار آزمون نیز از مدتها پیش به علت مصدومیت در هیچ مسابقه رسمی به میدان نرفته است.

او در حالی قلم قرمز بر روی نام امید نورافکن کشید که از او به عنوان آچار فرانسه در تیم هایی که بازی می کند یاد می شود. امید با توانایی بالایی که در انجام بازی در پست مدافع میانی، دفاع چپ، هافبک مرکزی و هافبک تهاجمی دارد یک بازیکن با کیفیت محسوب می شد که از ارکان اصلی صعود تیم ملی به جام جهانی همراه با اسکوچیچ به حساب می آمد. او در آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل نیکاراگوئه نیز یک پاس گل داد تا آمادگی خود را به رخ کیروش بکشد اما در نهایت کیروش استمرار حضور وحید امیری که تازه از بند مصدومیت رها شده و سن و سالی از او می گذرد را به بازیکن جوان و آینده دار فوتبال ایران ترجیح داد تا شائبه ها در خصوص وحید امیری و مهدی ترابی که عملکرد مطلوبی از خود در لیگ به نمایش نگذاشته بودند، افزایش یابد.

کیروش در اقدامی عجیب تر مهدی ترابی با نمایش ضعیف در لیگ برتر را به آماده ترین وینگر حال حاضر فوتبال ایران یعنی محمد محبی ترجیح داد تا نشان دهد همه چیز در تیم ملی بر مبنای کیفیت فنی بازیکن تعیین نمی شود و سلیقه یا اعمال فشار برای دعوت یا عدم دعوت از بازیکن می تواند در لیست نهایی موثر باشد.

در واقع کیروش با خالی گذاشتن یک سهمیه از لیست تیم ملی این پیام را مخابره کرد که برای اعلام این لیست تحت فشار بوده و به واسطه همین فشار نتوانسته بازیکن مدنظرش را به تیم ملی دعوت کند و او نیز با لجبازی خاصی که از او سراغ داریم، حاضر نشده سهمیه بازیکن مدنظرش را به بازیکن دیگری اختصاص دهد و به همین منظور لیست تیم ملی بر خلاف لیست همه تیمها به جای 26 بازیکن، با 25 بازیکن پر شد تا یک فرصت طلایی برای یک بازیکن جوان که می توانست آینده فوتبال ایران را بسازد از دست برود.

 

هر چه که هست، با وجود دو بازیکن جنجالی در تیم ملی که دیدگاه هایی متفاوت با سایر ملی پوشان دارند و این حواشی پیش آمده در خصوص لیست تیم ملی، به نظر نمی رسد تیم ملی در این دوره از جام جهانی هم کاری از پیش ببرد. کارشناسان پیش بینی می کنند در خوش بینانه ترین حالت، ایران با دو شکست و یک تساوی، جام را ترک خواهد کرد.

حال باید منتظر پایان جام برای ایران باید نشست و دید اینبار کیروش چه مصاحبه جنجالی انجام خواهد داد. او در انتهای بازی ایران و پرتغال در سال 2018 با مصاحبه ای جنجالی دست به افشاگری علیه برانکو و کارشکنی های او برای عدم نتیجه گیری تیم ملی زد و احتمالاً با ناکامی با تیم ایران که حکم اخراج او را هم امضا خواهد کرد، بار دیگر از پشت پرده های این روزهای فوتبال غبارآلود ایران خواهد گفت.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 14 نوامبر 2022 / 5:59 ب.ظ

    ببخشید مکه دیدگاه سیاسی بازیکنان در عملکرد فنیشون بروز پیدا میکنه؟شخصا نه دیدگاه سیاسی ام با ترابی یکیست نه ‌پرسپولیسی ام و به شدت به محبی و حسین زاده علاقمندم. و جاشونو خالی می دونم. بخصوص حسین زاده که به تنهایی با گلهاش استفلالو قهرمان لیگ کرد.در حدود ۶ گل ۳ امتیازی زد.اما ترابی تجربه حضور در جام جهانی قبلو‌داره و تمرکزش در پاس دادن و عدم تکرویش از محبی قابل ترش میکنه. محبی متاسفانه بسیار تک روست با وجود سرعت و قدرت فوق العادش.به نظرم بحث سر ترابی یا امیری نیست. انصاری فر و نور اللهی مصدوم اضافه بودن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید