کد خبر:14369
پ

مصاحبه عجیب والارضا پروین پسر اسطوره پرسپولیس: استقلالی ام!

والارضا فرزین؛ این نام یکی دو هفته‌ای است بر سر زبان‌ها افتاده. والارضا نوه علی پروین است، همان نوه‌ای که زمانی سلطان درباره‌اش گفته بود «او برخلاف همه خانواده، استقلالی شده است» والارضا چند روزی است عضو تیم نوجوانان پرسپولیس شده و این اتفاق حرف‌وحدیث‌های زیادی را بین هواداران فوتبال به وجود آورده است. اول […]

والارضا فرزین؛ این نام یکی دو هفته‌ای است بر سر زبان‌ها افتاده. والارضا نوه علی پروین است، همان نوه‌ای که زمانی سلطان درباره‌اش گفته بود «او برخلاف همه خانواده، استقلالی شده است» والارضا چند روزی است عضو تیم نوجوانان پرسپولیس شده و این اتفاق حرف‌وحدیث‌های زیادی را بین هواداران فوتبال به وجود آورده است. اول به خاطر همان سابقه استقلالی بودن و دوم به‌دلیل اضافه‌وزن این نوجوان ۱۷ساله که در همه عکس‌هایش دیده می‌شود. والارضا عصر یکی از روزهای هفته گذشته میهمان روزنامه همشهری بود. او آمده بود درباره این دو مساله حرف بزند که چند مساله دیگر هم ساخت و رفت! بخوانید.

 

مصاحبه عجیب والارضا پروین پسر اسطوره پرسپولیس: استقلالی ام!

مصاحبه عجیب والارضا پروین پسر اسطوره پرسپولیس: استقلالی ام!

درست سر همین ساعتی که ما میزبان تو هستیم پرسپولیس در حال بازی با شهرخودرو است. نمی‌خواستی بازی پرسپولیس را ببینی؟
اگر بیکار بودم می‌دیدم. اما آن‌قدر برایم مهم نبود که قرارم را جابه‌جا کنم.

اگر استقلال بازی داشت چطور؟ موقع بازی‌اش قرار می‌گذاشتی؟
بله، برایم فرقی نمی‌کرد.

اصلا فوتبال می‌بینی؟
نه. فوتبال داخلی را نگاه نمی‌کنم چون کیفیت آنچنانی ندارد. فقط فوتبال خارجی می‌بینم. با دیدن خارجی‌ها سعی می‌کنم از آنها الگوبرداری کنم.

کدام لیگ‌ها را می‌بینی؟
فقط لیگ اسپانیا و ایتالیا را پیگیری می‌کنم. رئالی هستم. البته علی‌آقا بارسایی است. ولی من از بچگی رئال مادرید را دوست داشتم. از زمانی که کاکا، رائول، کاسیاس و ژابی آلونسو بازی می‌کردند.

گفته بودی علاوه بر تمرینات تیم نوجوانان، به‌شکل اختصاصی هم تمرین می‌کنی تا اضافه‌وزن را برطرف کنی. الان در چه شرایطی هستی؟
یک جلسه صبح‌ها با تیم تمرین داریم و علاوه بر آن من روزی ۲جلسه هم (بعدازظهر و شب) با مربی بدنساز اختصاصی تمرین می‌کنم. تا الان نزدیک ۹کیلو کم کردم. ۱۰۴کیلو بودم الان ۹۵کیلو هستم. هدف نهایی‌ام رسیدن به ۸۷کیلو است که ان شاالله ۲۶آذر (۲روز قبل از اولین بازی‌مان) به آن می‌رسم.

قدت چقدر است؟
یک مترو ۹۰.

با این قدوقامت خوب، لابد مهاجم سرزنی هم هستی؟
نه اتفاقا بیشتر روی زمین گل می‌زنم. وقتی آقای گل نونهالان شدم، بیشتر گل‌هایم با ضربه کاشته بود. ۹گل با کاشته زدم، ۷شوت و ۲گل هم با ضربه سر.

آن موقع سر وزن بودی؟
نه، آن موقع هم ۱۰کیلو اضافه داشتم! باید ۷۰کیلو می‌بودم ولی ۷۹کیلو وزن داشتم و با این حال آقای گل شدم. تک‌مهاجم بودم و هر توپی که می‌آمد به‌عنوان یک تمام‌کننده عمل می‌کردم. هیچ فرصتی به حریف نمی‌دادم یعنی از هر جا توپ را می‌گرفتم می‌چرخیدم و گل می‌زدم. اما متاسفانه یک مصدومیت برایم پیش آمد و نزدیک ۹ماه خانه‌نشین شدم. فصل پیش هیچ جا بازی نکردم، برای همین ۲۰کیلو چاق شدم. امسال از چند تیم رده جوانان و نوجوانان پیشنهاد داشتم. فولاد و پرسپولیس هم پیشنهاد دادند. اما به‌خاطر علی‌آقا رفتم پرسپولیس.

یعنی بازی‌های دو سال قبل تو را دیده بودند که این پیشنهادها را می‌دادند؟ یا چون نوه علی پروین بودی؟
بروید از خود آقای جباری (سرمربی تیم نوجوانان پرسپولیس) بپرسید. روز اولی که رفتم سر تمرین پرسپولیس ایشان اصلا نمی‌دانست من کی هستم! از بغل پا زدن من فهمید فوتبالیستم و مرا خواست.

غیرممکن است. یعنی رضا جباری نوه علی پروین را نمی‌شناخت؟
نه، نمی‌دانست من کی هستم.

پس چطور رفتی سر تمرین پرسپولیس؟ هر کس بخواهد می‌تواند برود تست بدهد؟
حسن خان‌محمدی مرا معرفی کرد. ولی من از او خواستم به آقای جباری نگوید من نوه پروین هستم. گفتم در تمرینات کارهایی را که می‌گوید انجام می‌دهم ببینم نظرش چیست. تمرین کردم و آقای جباری گفت «من این بازیکن را می‌خواهم، فقط باید وزنش را کم کند.» اما هنوز مرا نمی‌شناخت. بعد از ۲ جلسه تمرین، یک بار همراه علی‌آقا رفتیم سر تمرین. آقای جباری شوکه شده بود.
لابد آنجا گفت دیگر وزنت را هم کم نکنی مشکلی نیست!
(خنده) نه. من خودم هم گفتم اگر به آمادگی صد درصد نرسم بازی نمی‌کنم.

نظر علی‌آقا درباره فوتبالت چیست؟
می‌گوید تو خیلی از محمد بهتری.

نظر خودت هم همین است؟
آره من بهترم. محمد هم خوب بود ولی وقتی همسن الانِ من بود به اندازه من خوب نبود. من مطمئنم در یک سال کاری می‌کنم که محمد در کل فوتبالش نکرد.

از خود علی‌آقا هم بهتر می‌شوی؟ اصلا بازی‌هایش را دیده‌ای؟
از علی‌آقا هایلایت زیاد دیدم و خیلی از گل‌هایش را تماشا کرده‌ام. او خیلی خوب بود. مثل علی‌آقا هیچ‌وقت نمی‌آید.

هیچ‌وقت با محمد صحبت کردی که چرا اینقدر زود فوتبالش تمام شد؟
محمد خودش دوست نداشت ادامه بدهد. چون به اسم علی‌آقا اذیتش می‌کردند. الان با من هم دارند همین کار را می‌کنند ولی من توجه نمی‌کنم.

چه کار می‌کنند؟
همین شایعاتی که درست می‌کنند و بدوبیراه‌هایی که می‌گویند.

حجم توهین‌ها زیاد بود؟
بله. بیشتر هم از طرف استقلالی‌ها بود. این شایعاتی که برای من درست کردند و توهین‌هایی که در این چند روز به من شد عجیب بود. چون من توهینی به استقلال نکردم. من استقلال را دوست دارم، پرسپولیس را هم دوست دارم. اصلا فکر نمی‌کردم چنین جوی برایم ایجاد شود.

واکنش پرسپولیسی‌ها چطور بود؟
کمی انتقاد کرده بودند اما زیاد نبود. خودم هم دوست نداشتم عکسم در این مقطع با اضافه‌وزن منتشر شود. می‌خواستم دو سه هفته دیگر که به آمادگی صد درصد رسیدم عکس بگذارم.

یک بار علی پروین گفته بود تو استقلالی هستی و فرهاد مجیدی را هم خیلی دوست داری. واقعیت داشت؟
نه، من اصلا به فرهاد مجیدی هیچ علاقه‌ای نداشتم. من امیر قلعه‌نویی را خیلی دوست داشتم و الان هم دارم. بازی‌هایش را که ندیده‌ام ولی خودش را دوست دارم و با او و پسرش دوستم.

در مصاحبه‌ای گفته بودی سرمربی جوانان پرسپولیس از حالا به من گفته به آمادگی برسی به تیم من می‌آیی. از آن طرف مربی تیم‌ملی نوجوانان هم قول حضور در تیم‌ملی را به تو داده است. آن هم در حالی که هنوز فصل شروع نشده و بازی نکرده‌ای. فکر نمی‌کنی همین حرف‌هاست که شائبه پارتی‌بازی و… را بیشتر می‌کند؟
تیم نوجوانان پرسپولیس ۶بازی دوستانه انجام داده که هر ۶بازی را آقای عبدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان حضور داشته‌اند. من با همین وضعیت جسمی در این ۶بازی ۷تا گل زدم. آنها هم بازی‌ها را دیدند. فیلم بازی‌های سال قبلم را هم دیدند و گفتند در صورت آمادگی صد درصد دعوت می‌شوم. مربی جوانان پرسپولیس هم همین‌طور. البته همین جا بگویم که من اصلا در رده جوانان و امید بازی نخواهم کرد. امسال آخرین سال من در رده نوجوانان است و بعد از آن می‌خواهم مستقیم بروم بزرگسالان. دیگر دوست ندارم در رده‌های پایه بازی کنم و دوست دارم یک‌راست به تیم بزرگسالان بروم.

می‌توانی؟!
بله. ان شاءالله. از خودم خیلی مطمئن هستم که می‌توانم بزرگسالان بازی کنم. علی‌آقا هم همین حرف را می‌زند. می‌گوید اگر به آمادگی صد درصد برسی سال بعد راحت می‌توانی در بزرگسالان بازی کنی.

کدام تیم؟
اولویتم این است که بزرگسالان پرسپولیس بازی کنم و زیر نظر یحیی گل‌محمدی فوتبالم را ادامه بدهم. اما اگر نشد در یک تیم دیگر لیگ برتری بازی می‌کنم.

فقط لیگ برتر؟ لیگ یک و دو نمی‌روی؟
بله. فقط می‌خواهم در لیگ برتر بازی کنم.

کمی هم از وضعیت تحصیلی‌ات بگو. در چه مقطعی هستی؟
کلاس یازدهم هستم. خوشبختانه درسم هم خوب است. درس زیاد می‌خوانم. رشته‌ام تربیت‌بدنی است و در دانشگاه هم همان تربیت‌بدنی را ادامه خواهم داد. دوست دارم هم فوتبال و هم تحصیلم را ادامه بدهم.

وقتی به ۲۰سال بعد فکر می‌کنی، از بین اینکه یک فوتبالیست بزرگ، یک فرد تحصیل‌کرده، یا یک آدم خیلی پولدار باشی کدام را انتخاب می‌کنی؟
فقط فوتبالیست شدن برایم مهم است. حتی حاضر نیستم هیچ مبلغی از فوتبال پول در بیاورم.

یعنی به لیگ برتر می‌روی و مجانی بازی می‌کنی؟
حالا مجانی هم نه. ولی دنبال پول زیادی نیستم که مثلا به باشگاهی بگویم باید ۱۰میلیارد تومان بدهید تا بیایم قرارداد ببندم. هر چقدر دادند کافی است. جایی که دلم بخواهد می‌روم بازی می‌کنم، پولش برایم مطرح نیست. کلا علاقه زیادی به پول ندارم.

شاید برای اینکه در زندگی‌ات هیچ‌وقت نیاز مالی نداشتی.
پولدار که نیستیم، ولی ندار هم نیستیم. همین که دستمان به دهنمان می‌رسد خدا را شکر.

خاطره خاصی از دوران بچگی داری که سر بازی استقلال یا پرسپولیس در خانه با هم کری‌خوانی داشته باشید؟
خاطره خاصی به ذهنم نمی‌رسد ولی همیشه کری‌خوانی داشتیم. البته به جروبحث نکشیده و در حد شوخی و خنده بوده است.

فضا این شکلی بود که همه پرسپولیسی بودند و فقط تو استقلالی بودی؟
من هنوز هم استقلالی‌ام.

ای بابا! خودت گفتی من استقلالی «بودم».
من این را نگفتم. گفتم الان هم پرسپولیس را دوست دارم هم استقلال را. نمی‌توانم تصمیم بگیرم طرفدار کدام تیم هستم.

یعنی الان بنشینی داربی را ببینی طرفدار کدام تیم هستی؟
هیچ کدام. اصلا نگاه نمی‌کنم.

به هرحال داربی که برگزار می‌شود آدم ته دلش دوست دارد یکی از تیم‌ها برنده شود. تو ته دلت دوست داری کدام تیم برنده شود؟
هیچ کدام. اصلا دوست ندارم داربی برگزار شود!

دلت می‌خواهد کدام تیم امسال قهرمان شود؟
قطعا پرسپولیس قهرمان می‌شود. با جرات می‌گویم آقای گل‌محمدی امسال هم تیم را قهرمان می‌کند.

ولی پرسپولیس فعلا گلزن ندارد. نکند خودت قرار است بروی برای تیم گل بزنی؟
نه. من که فعلا درگیر بازی‌های نوجوانان هستم. ولی همین مهدی عبدی به نظرم می‌تواند کار را دربیاورد. او مهاجم باهوشی است. البته آل‌کثیر یک چیز دیگری بود. آل‌کثیر فوق‌العاده است. اول که آمده بود فکر نمی‌کردم بتواند این‌قدر خوب کار کند. اصلا او را نمی‌شناختم. فکر می‌کردم دفاع آخر بازی می‌کند! اما در آسیا که بازی کرد دیدم عجب گلزن فوق‌العاده‌ای است. فصل قبل کجا بود؟

صنعت‌نفت. به هر حال او تا فروردین محروم است و پرسپولیس مشکل گلزنی دارد.
اشکال ندارد. به هر حال پرسپولیس قهرمان می‌شود. حالا شما نگاه کن ببین حرفم درست درمی‌آید یا نه.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • بنده خدا 7 دسامبر 2020 / 12:43 ق.ظ

    این پسذبهترین حرفهارازدخدایی من عاشقشم ودرآینده بهترین میشه

  • علی 6 دسامبر 2020 / 8:02 ب.ظ

    فورا از تیم استق لال توبه می‌کنی یا تور ا از پرسپولیس می اندازن بیرون

  • امیرتاجیک 6 دسامبر 2020 / 7:50 ب.ظ

    بالاخره دراین خانواده یک نفرآدم حسابی پیداشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید