کد خبر:16151
پ

مصاحبه جنجالی آرش برهانی: من هم از شکست پرسپولیس در فینال خوشحال شدم!

مربی استقلال تأکید می‌کند به پرسپولیس نگاه ملی نداشته و خوشحالی رقبا از باخت این تیم را طبیعی می‌داند. آرش برهانی، مهاجم سابق استقلال هم‌اکنون به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی این باشگاه در کنار محمود فکری حضور دارد. البته او همزمان سرمربی تیم امید استقلال هم هست تا پل ارتباطی برای بازیکنان بااستعدادی باشد […]

مربی استقلال تأکید می‌کند به پرسپولیس نگاه ملی نداشته و خوشحالی رقبا از باخت این تیم را طبیعی می‌داند.

آرش برهانی، مهاجم سابق استقلال هم‌اکنون به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی این باشگاه در کنار محمود فکری حضور دارد. البته او همزمان سرمربی تیم امید استقلال هم هست تا پل ارتباطی برای بازیکنان بااستعدادی باشد که از تیم امیدها به بزرگسالان نقل مکان می‌کنند. شرایط این روزهای استقلال بهانه‌ای شد تا گفت‌وگویی با این مربی داشته باشیم.

8هفته از لیگ برتر گذشته است. به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی از شرایط فعلی استقلال رضایت داری؟

همه می‌دانند شرایط ما یک شرایط خاصی بوده و هست. تا همین الان که دارم با شما صحبت می‌کنم ما حتی برای یک جلسه تمرین، تیم کامل را در اختیار نداشتیم. البته هوادار هم از این مشکلات باخبر است. همه می‌دانند که ما دیر به تیم اضافه شدیم، وقت بدنسازی پیش از شروع فصل نداشته و هماهنگی لازم را نداشتیم. اما با این حال خدا لطف کرد و توانستیم در 8هفته گذشته نسبت به آن تایمی که داشتیم و با وجود بازیکنان مصدومی که بودند، امتیازات قابل‌قبولی کسب کنیم. حالا هم هواداران باید صبر و حوصله کنند.

اما در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی انتقادات زیادی از سبک بازی استقلال می‌شود.

بله دقیقا. اگر دقت کرده باشید تا چند بازی نتیجه نمی‌گیریم یا تیم دچار یک‌سری مسائل حاشیه‌ای می‌شود، خیلی هجمه ایجاد می‌کنند. البته من فکر می‌کنم خیلی از این هجمه‌ها فیک است و کار خود استقلالی‌ها نیست؛ چراکه هواداران واقعی استقلال تک‌تک‌شان ماشاءالله یک کارشناس هستند و می‌دانند نیازهای تیم چیست.

یعنی انتقاداتی که از سبک بازی استقلال می‌شود و می‌گویند این تیم زیبا بازی نمی‌کند، باز هم به عدم‌بدنسازی پیش‌فصل شما برمی‌گردد؟

بله. اول صحبت‌هایم گفتم که ما تا همین الان یک جلسه تمرینی هم تیم کامل‌مان را در اختیار نداشتیم. مسئله مهم‌تر اینکه بازیکنان تأثیرگذارمان را نداشتیم. توجه داشته باشید شیخ دیاباته را نداشتیم که در روند تیم خیلی تأثیرگذار است. یا وریا غفوری را دو سه بازی در اختیار نداشتیم که او هم بازیکن تأثیرگذار ما محسوب می‌شود. محمد نادری با وجود اینکه بدنسازی خوبی نداشت، اما بازی‌های خوبی را برای ما انجام داد که او هم دوباره مصدوم شد. شرایطی مشابه برای داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی به‌وجود آمد. سیاوش یزدانی هم جزو همین بازیکنان است که خیلی می‌توانست به ما کمک کند. هر کدام از این بازیکنان که اسم آوردم، در پست خودشان با توجه به شرایطی که داریم، تأثیرگذار بودند.

در کادر فنی استقلال مرفاوی و مظلومی و خودت، همگی مهاجم بوده‌اید. اما چرا خط حمله استقلال در 8هفته گذشته موفق عمل نکرده است؟

همانطور که همه می‌دانند ما مهاجمان بسیار تأثیرگذار و خوبی داریم. قائدی واقعا الان به یک پختگی خوبی رسیده و در عین جوانی، تجربه خوبی دارد. ارسلان مطهری هم بازیکن خیلی خوبی است، سجاد آقایی هم همینطور. حتی محمد فلاح که از آکادمی‌مان به بزرگسالان اضافه شده، شرایط خوبی دارد. فردین رابط را هم فراموش نکنید. اینها همگی بازیکنان خوبی هستند و مطمئنا این مصدومیت‌ها و ناهماهنگی‌ها‌ست که باعث می‌شود به اینها توپ کمتر برسد یا کمتر در موقعیت قرار بگیرند. من هم قبول دارم آن چیزی که انتظار داریم، برآورده نشده است.

یک ویدئو از نیمکت استقلال در جریان یکی از بازی‌ها منتشر شد که نشان می‌داد کادر فنی هماهنگی لازم را ندارند. آیا واقعا اینطور است؟

یک فیلمی در آمد و افرادی می‌خواستند با استفاده از آن حاشیه‌سازی کنند. درصورتی که اولا حنیف عمران‌زاده آن حرف را از خودش نزده بود و منظور صمد مرفاوی هم این نبود که آن کار انجام نشود، زیرا کار هماهنگ‌شده بود. منظور آقاصمد این بود که در آن تایم انجام چنین کاری مناسب نیست. اگر هم دقت کرده باشید در آن صحنه توپ پشت هجده‌قدم ما بود. منظور حنیف این بود که وقتی توپ را سمت دروازه حریف بردیم، بازیکن ما به محوطه جریمه پیکان نزدیک شود زیرا تیم حریف 11نفره دفاع می‌کرد. اما صمد مرفاوی تأکید داشت حالا که توپ در محوطه جریمه خودمان است، وقت چنین کاری نیست. اسم این ناهماهنگی نیست.

ولی با این اتفاق، برای استقلال حاشیه درست شد.

ما در کادر فنی استقلال ساعت‌ها برای تیم وقت می‌گذاریم. مثلا اگر تمرینات ساعت12ظهر برگزار شود، کادر فنی از ساعت9:30 در محل تمرین حاضر هستند و درباره کارهای آن روز صحبت می‌کنند. وقتی هم تمرین تمام می‌شود، دقیقا یک تا 2ساعت می‌نشینیم و درباره مسائل تمرین بحث می‌کنیم. آنالیز انجام می‌دهیم. فکر می‌کنم در روز بالای 6، 7ساعت وقت می‌گذاریم. این شایعه ناهماهنگی‌ را کسانی می‌سازند که دوست دارند استقلال در حاشیه باشد.

صحبت‌های علیرضا منصوریان در برنامه فوتبال برتر و درخواست او از صمد مرفاوی و پرویز مظلومی مبنی بر اینکه دنبال گرفتن جای محمود فکری نباشند، حواشی زیادی ایجاد کرد.

من فکر می‌کنم علی‌آقا (منصوریان) از جنبه مثبت این حرف را زد و ما هم باید از همین جنبه به حرفش نگاه کنیم. او نگفت مرفاوی و مظلومی این کار را می‌کنند. بالاخره همه پرویزخان را می‌شناسند و می‌دانند آقاصمد چه مربی باصداقت و سالمی است. اما برخی این حرف را به شکلی بازگو کردند که انگار علی‌آقا گفته اینها می‌خواهند چنین کاری انجام بدهند. فکر نمی‌کنم منظور علی‌آقا این بود که آقایان مرفاوی و مظلومی چنین کاری می‌کنند. این دو بحث با هم خیلی فرق دارد. همه می‌دانند علی‌آقا خودش استقلالی است و آن‌شب در برنامه فوتبال برتر خیلی خوب از استقلال صحبت کرد که خودم لذت بردم. اما متأسفانه حرف‌ها را طوری می‌چرخانند تا حاشیه‌ای از آن دربیاید.

سؤال آخر؛ قبل از اینکه پرسپولیس در فینال آسیا به مصاف اولسان برود، برخی تلاش کردند فضایی ایجاد کنند تا به‌عنوان یک بازی ملی به این دیدار نگاه شود. آیا خودت به این مسابقه چنین نگاهی داشتی؟

شما هیچ‌وقت نمی‌توانید ببینید رئال مادرید با یک آلمانی بازی کند و به این تیم نگاه ملی شود. دقیقا هواداران بارسلونا دوست ندارند رئال مادرید پیروز شود یا حتی طرفداران تیم اوساسونا اسپانیا هم دوست ندارند رئال مادرید برنده شود. درباره بازی پرسپولیس هم به‌نظر من خیلی‌ها این مسابقه را حماسی و احساسی کردند اما اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم در فینال لیگ قهرمانان عرق ملی نسبت به پرسپولیس نداشتم. این موضوع در هواداری فوتبال خیلی طبیعی است. حالا برای پرسپولیس یک مقدار شلوغ‌بازی درآوردند و فینال لیگ قهرمانان را حماسی و ملی کردند که به‌نظر من درست نبود.

چند سال قبل در بازی نیمه‌نهایی ما با سئول کره‌جنوبی، شرایط مشابهی برای استقلال پیش آمد اما هیچ‌گونه حمایت و بحث ملی از ما نشد. آن زمان تنهای تنها بودیم. فقط استقلالی‌ها حامی ما بودند و دوست داشتند موفق شویم. هیچ‌گاه از این صحبت نشد که استقلال در بازی نیمه‌نهایی مانند تیم ملی ایران است یا درباره‌اش نگاهی ملی داشته باشیم. برای قهرمانی‌هایی هم که استقلال در آسیا آورده، مطمئنا پرسپولیسی‌ها خوشحال نشده‌اند. اگر هم تعدادی خوشحال شدند، به این تیم تعصب آنچنانی نداشتند.

در آن مقطعی که هنوز بازی فینال پرسپولیس برگزار نشده بود، دوست نداشتم چنین موضوعی را مطرح ‌‌کنم اما اکنون که بازی‌شان با اولسان تمام‌شده می‌گویم نباید آن مسابقه را حماسی یا ملی جلوه می‌دادند. خاطرم هست یک‌بار استقلال در آسیا دچار اشتباهات سریالی شد و نتیجه بدی گرفت. آن روز تمام هواداران پرسپولیس خوشحال بودند، انگار خودشان پیروز شده‌اند. در آن زمان یادم نمی‌آید بحث را ملی کرده باشند. طبیعتا اگر چنین بحثی درست باشد، آنها هم نباید از باخت نماینده ایران در امارات خوشحال می‌شدند.

منبع
همشهری

دیدگاه کاربران 8 دیدگاه
  • ناشناس 30 دسامبر 2020 / 2:27 ب.ظ

    تو بیخود کردی، وطن فروش

  • حسن 30 دسامبر 2020 / 2:16 ب.ظ

    مرتیکه تو حرف بلدی بزنی شما ۵ساله ازبس اونجاتون سوخته وپماد ضد سوزش استفاده کردین همه جاتون لح شده ۵قهرمانی پدرپی ودوتا فینال اسیا توسه سال حسابی حالتونه گرفته ان شالله که همگی سکته ای میشین

  • علی 30 دسامبر 2020 / 12:10 ب.ظ

    سالهاست رنگ خوشحالی تیمتان را ندیده آید حق دارید از باخت پر سپولیس خوشحال باشید

  • روزبه 30 دسامبر 2020 / 11:55 ق.ظ

    دمت گرم

  • ایران 30 دسامبر 2020 / 10:45 ق.ظ

    خوب پولهای کثیف دو مفسد اقتصادی ملعون یعنی علی نامداری انبوه ساز فاسد و مهدی نوروزی صراف فاسد کثیف زیر دندان آرش برهانی فاسد معلوم الحال مزه کرده که اینطور زبان در آورده آقای حسام ملکی فاسد ملعون آرش برهانی یک عرق خور فاسد هست و حرفش پشیزی نمی ارزد مقایسه ی پرسپولیس مردمی و محبوب باتیم فاسد حکومتی سوگلی کثیف شیشتقلال نجس بسیار غلط است بفهم ای نادان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید