کد خبر:2073
پ

مشکلات سامانه امتا | از عدم ارسال کد احراز هویت تا رمزهای عجیب!

در حالی که به نظر می رسید با ایجاد ساز و کاری برای تفکیک دلالان از مصرف کننده واقعی خودرو، سرانجام قیمتها به ثبات و قیمتهای واقعی خودروهای داخلی می رسند اما به نظر می رسد این اتفاق چندان هم سهل الوصول نیست و دوستان با راه اندازی سامانه امتا، سنگ بزرگی بر سر راه […]

در حالی که به نظر می رسید با ایجاد ساز و کاری برای تفکیک دلالان از مصرف کننده واقعی خودرو، سرانجام قیمتها به ثبات و قیمتهای واقعی خودروهای داخلی می رسند اما به نظر می رسد این اتفاق چندان هم سهل الوصول نیست و دوستان با راه اندازی سامانه امتا، سنگ بزرگی بر سر راه کاربران عادی برای ثبت نام در سامانه قرار داده اند چرا که این سامانه عملاً کار نمی کند! در ادامه به برخی مشکلات سامانه امتا می پردازیم.

 

مشکلات سامانه امتا | از عدم ارسال کد احراز هویت تا رمزهای عجیب!

مشکلات سامانه امتا | از عدم ارسال کد احراز هویت تا رمزهای عجیب!

مشکل1: سیم کارت های اعتباری شناسایی نمی شوند

اولین مشکلی که در برخورد با سامانه امتا مواجه می شویم این است که اگر برای ورود به سامانه، شماره اعتباری خود را وارد نمائید، سامانه آن را قبول نخواهد کرد و صرفاً قادر به پذیرش شماره های موبایل با سیم کارت دائمی و ثابت به نام شخص است که همین مورد، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای افرادی که سیم کارت دائمی ندارند شده است.

 

مشکل 2: فرم عجیب برای ثبت نام

پس از عبور از خوان اول سامانه امتا، به چیدمان عجیب و اصطلاحات پیچیده ای میرسیم که بسیاری از کاربران را با سردرگمی مواجه کرده است چرا که هنوز کسی نمی داند چه لزومی داشته که تنظیم کنندگان این فرم، ثبت نام با نام کاربری یا بدون نام کاربری را در آن قرار دهند که موجب سردرگمی کاربران برای انتخاب شود؛ پس از انتخاب هر یک از این موارد نیز به انتخاب رمز می رسیم که رمز ایستا، یکبار مصرف، پیامکی  موجب ایجاد سوالات بسیاری برای کاربران شده است.

 

مشکل 3: کد احراز هویت ارسال نمی شود

در نهایت نیز با پر کردن موارد بالا، به غول آخر سامانه امتا می رسیم و در جائی که می بایست کد احراز هویت برای دارنده سیم کارت و متقاضی ثبت نام پیش فروش خودروهای سایپا و ایران خودرو ارسال شود، این اتفاق رخ نمی دهد و حتی با وجود فشردن دکمه ارسال مجدد کد نیز پیامکی برای کاربر متقاضی ارسال نمی شود.

 

مشکل 4: عدم تائید کدپستی

با وارد کردن کدپستی محل سکونت، سامانه امتا با اعلام خطا در استعلام از ثبت آن جلوگیری می کند و هنوز بسیاری از هموطنان نتوانسته اند به طور کامل در این سامانه ثبت نام کنند.

 

مشکل 5: عدم تائید کارت بانکی

با واردکردن شماره کارت بانکی، نیز مجدداً با خطای خطا در استعلام مواجه می شویم و امکان ثبت شماهر کارت وجود ندارد.

 

حال باید منتظر ماند و دید آیا خطاهای رخ داده به واسطه هجوم مردم به سامانه و پاسخگو نبودن سرور بوده و یا این پیچیدگی ها به واسطه منصرف کردن افراد عادی و یا سوزاندن فرصت ثبت نام در سامانه امتا در فرم ها مربوطه ایجاد شده است.

 

 

 

کلیدواژه : سامانه امتا

دیدگاه کاربران 50 دیدگاه
  • علیرضا 7 ژوئن 2020 / 2:27 ب.ظ

    تف توش

  • شاهین 28 مه 2020 / 12:06 ب.ظ

    خاک تو سرتون با این طراحی سایت، جمهوری اسهالی ایران، شرم داره واقعاً

  • فاطمه 27 مه 2020 / 10:50 ب.ظ

    قصد توهین ندارم ولی واقعا شورشو در آوردن من که سیم کارت دائمی ندارم نمیتونم ثبت نام کنم؟؟؟ منکه حساب بانکی به اسم خودم ندارم نمیشه ثبت نام کنم؟ مغز شما از پهنه دروغگوهای دزد

  • مصطفی 26 مه 2020 / 3:55 ق.ظ

    استعلام شماره کارت بانکی داده نمیشود یعنی اگه قرار باشه تا روز چهارشنبه همین خطا زده بشه و مجاز به ثبت نام در قرعه کشی نشیم این برنامه فروش چیزی جز دوروغ و دوزدی زنده نیست یعنی قبل از رفع این پیغام خطا رویی هست برای اعلام نتیجه قرعه کشی

    • علیرضا 1 ژوئن 2020 / 12:31 ب.ظ

      منم همین مشکل رو داشتم.3روز پیگیری کردم . کارت 3تا بانکو که توش حساب داشتم زدم قبول نکرد. اخرش رفتم بانک ملت یه حساب جدید باز کردم اوکی شد. حالا نمیدونم راه حل باز کردن یه حساب جدید یا این که حساب باید توی بانک ملت باشه. همین الان از بانک رسیدم خاستم به شما هم بگم شاید مشکلتون حل بشه

  • مرد خدا 25 مه 2020 / 4:36 ب.ظ

    مغز اون ک همچین مدلی رو طراحی کرده و گاییدم اصلا کارت بانکی نمیخونه این کسکش صاحب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید